Jäkla skit

Sv: Jäkla skit

Jag kan ringa :devil:

Jag kan köpa att de inte täcker era utgifter, men Folksam har sagt att de skulle göra det om ni betalade in. Vilket ni gjorde och de betalade inte, därför borde ni få tillbaka de tusenlapparna.

Sen undrar jag om ni inte hade livvärde på hunden och om inte det betalas ut?

//E

Hihi :D

Det kan faktiskt jag också göra, för vi förväntade oss inte att dom skulle betala eftersom hunden blev sjuk inom karensen. Men, precis som du säger, när dom säger att vi ska betala in pengar för att försäkringen ska täcka och sen täcker den inte, då blir man lite fundersam. Grejen är även den att det inte bara är en folksammänniska som sagt att försäkringen täckte, utan Daniel har varit kontakt med två och båda sa samma sak.

Eftersom vi var tvugna att försäkra honom som blandras så är hans livvärde 5000kr, och jag vet inte om vi får dom pengarna. Skulle inte förvåna mig om vi inte fick det, faktiskt.

Eftersom ord står mot ord och det de nu säger stämmer överens med deras villkor så är det nog bara att hosta upp pengarna och lära sig en dyrköpt läxa.

Wohow, happy day!
Daniel fick precis ett samtal från Folksam. Dom hade frågat om hans kontonummer och skulle ersätta oss :bump::bump:
Vet exakt inte hur många tusenlappar det handlade om, men över 7000kr var det i alla fall.

Kan ju tillägga att daniel var i kontakt med Folksam när vi fått fakturan från djursjukhuset och tjejen han pratade med hade inte några svar på varför dom ljugit för oss utan sa bara att vi kunde överklaga. Vi diktade ihop ett vackert brev till dom och nu har dom alltså bestämt sig för att ersätta oss. Tack och lov :)

Fast hade jag fått bestämma hade jag hellre tagit tillbaka Felix :(

Senast ändrad:

Så skönt ändå att de faktiskt i slutändan stod vid vad de till en början utlovade :)

Jo, det känns faktiskt väldigt skönt! :)
Vi hade hunnit räkna bort ersättningen och lagt detta bakom oss så det kom verkligen som en överaskning att dom nu ska betala :)

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 149
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 847
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka