Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tesia

Jag vet inte vad jag ska göra, Allt känns så fel men rätt på samma gång, jag väntar barn med min underbara pojkvän. vi ska flytta ihop till hösten och han har ett bra jobb och jag har ett okej jobb. Men nu är det så att han är ensam barnet och hans mamma vill inte att vi ska flytta ihop än, hon vill ha kvar honom hemma, och det gör mig så osäker. inte blir det lättare när hans mamma vill att han ska ligga i lumpen, som han dock inte vill eller kan då han har problem med ryggen. Idag när min kille sa att han ska flytta till hösten blev hon så chockad och ledsen... och jag undrar hur hon kommer att reagera när hon får veta att jag väntar barn. Jag älskar min kille och vi har det så bra, men när vi är hemma hos honom känner jag att allt är mitt fel, känner mig dum att jag blev med barn även vi vill ha det och vi längtar så, det känns som om det är mitt fel att han inte vill ligga i lumpen m.m. Jag blit tokig snart av hennes (min killes mammas)eviga tjöt.. hon tror att han är 5 år. Hon vill inte se att hennes son är en vuxen man nu och kan klara sig själv.



*suck* känner mig så hjälplös.. vad ska jag göra?. gråter nästan varje dag och det börjar bli jobbigt nu *suck*:cry::confused:
 
Sv: Jaha

Det är väl dags för din kille att klippa navelsträngen med sin morsa, och det måste han göra, det kan ju inte du göra åt honom, men du bör givetvis stötta honom. I vilket fall ska inte du absolut inte ha några skuldkänslor. Har en kompis pojkvän vars mamma daltar med honom som en bäbis. Han är 27 år gammal och har fortfarande inte lämnat boet. Det gör mig tokig och det är inte ens min karl. :p
 
Sv: Jaha

Vilken jobbig mamma. Men ni får se till att prata med henne, lr iaf att han tar ett allvarligt snack med henne. Att han facktist är vuxen nu. Kan till viss del förstå henne, att det är svårt att se sin enda son bli vuxen, men det måste han ju få bli. Hon kan inte "mamma" honom som en liten pojke nu när han är vuxen.
Att hans mor vill att han ska in i lumpen har hon inte ett dugg med att höra. Har han problem med ryggen, så lär han inte få göra lupmpen fast han skulle vilja det, då de inte tar in ngn med "skador". Är han kallad till mönstring än? Isf får han väll gå dit, men som sagt, har han problem så brukar man "slippa". Det gjorde min pv, pga ryggproblem-lite lite sned ryggrad.

Det är absolut inte ditt fel att han inte vill in i lumpen. För det första så vill han vara med dig, när du är gravid, och för det andra så har han ju ryggproblem som du sa. Prata med honom och berätta vad du känner, och be honom prata med sin mamma, då detta måste vara jobbigt för er båda.
Avvakta lite med att berätta om graviditeten, så han hinner prata med henne om allt annat, och förhoppningsvis blir det bättre efter det.

Grattis till barnet! Hoppas att allt går bra!
 
Sv: Jaha

Är han 27??
Oj, trodde han var yngre än så.

Om han e 27 så ser jag inte nån anledning till att morsan ska lägga sig i.
Då är det verkligen dags för honom att säga ifrån och klippa navelsträngen.
 
Sv: Jaha

Jag tror inte det var TS kille som är 27....lr fattade jag fel?
 
Sv: Jaha

Jo han får göra lumpen.. Dock ska han till läkaren och kolla upp sin rygg.. det är så att han kan bli bra i ryggen, men jag tror inte det fixar sig så snabbt. han ska ut 2008 i januari eller så är hans mammas planer iaf.
 
Sv: Jaha

Jo han får göra lumpen.. Dock ska han till läkaren och kolla upp sin rygg.. det är så att han kan bli bra i ryggen, men jag tror inte det fixar sig så snabbt. han ska ut 2008 i januari eller så är hans mammas planer iaf.


Okej, men då får vi se hur det går med ryggen hos läkaren då. Men det ska ju vara hans beslut, inte din mammas. Visst, han har ju inget större val if det går bra på mönstringen (lr har han redan varit på den, och det är bestämt att han ska göra lumpen...?)

Kan förstå att allt känns jobbigt, men jag tycker verkligen att ni, du och din pv ska prata ordentligt med varandra, så han kan prata med hans mor, och verkligen göra klart för henne att han är vuxen nu, och om hon fortsätter lägga sig i som hon verkar göra, så förstör det bara deras mor-son relation i framtiden.
 
Sv: Jaha

Men ska ni ha barn så ska han väl ändå helst inte göra lumpen?? Ska han vara borta ifrån barnet nästan hela det första året? I sådna lägen så ser man ju till att slippa lumpen om man har minsta chans.

Han ska bli pappa, då MÅSTE han bli vuxen själv först. Se till att han flytar så fort som möjligt.
 
Sv: Jaha

Om ni är 20 år båda två, och dessutom väntar barn tillsammans, är det dags att agera vuxet.

Ni ska bli föräldrar, båda två. Inte bara du. Då kan inte din kille vara så bunden till sin mamma, eller så beroende av hennes åsikter.

Vad har ni för ekonomisk situation? Pluggar ni? Arbetar? Just nu kan ni göra massor för att erat nya liv som föräldrar ska bli så bra som möjligt.

Hur ska ni bo? Har du lägenhet eller ska ni flytta ihop i nytt? Se till att gör det ganska omgående, så ni verkligen hinner synkronisera er, och ha alla bråk och strul som man brukar ha, innan nu barnet kommer.
 
Sv: Jaha

Min kille har fast jobb men bra lön så pengar är inget problem, och jag jobbar nu har dock tankar att plugga, men inte nu då jag är skoltrött. Lägenhet är fixad ska flytta ihop till hösten.
 
Sv: Jaha

jag kan ju fatta att han tycker det är jobbigtatt prata med henne, han säger till henne att han klarar av saker själv..sedan är det lungt någon timme. Hon är ju inte bara på sin son utan sin man också. jag kan också förstå att hon vill ha kvar honom hemma då hans pappa är hjärtsjuk. :(
 
Sv: Jaha

Din kille måste sätta gränser och börja säga ifrån till sin mamma, samt hålla fast vid sina gränser och ifrånsägelser. Nu.
 
Sv: Jaha

Ni får ha ett allvarligt samtal med hans mamma & sedan tycker jag att du ska ha ett samtal med honom om att han inte kan skylla allt på sin mamma, han skapar oxå mkt av sitt beroende till henne genom att inte säga ifrån & bara skylla på hennes beteende hela tiden, han måste säga ifrån & visa var han står i sina åsikter.Klippa navelsträngen & bli vuxen.
 
Sv: Jaha

hmm...
När jag böev gravid i somras förra året så bodde inte jag och killen hop. Vi flyttade ihop när jag var i 5-6 månaden typ.
Mitt tips till er är att flytta ihop så snart som möjligt!
Ett förhållande förändras rätt så rejält när man flyttar ihop. Man lär känna sidor hos varandra som man inte trodde fanns. Så se till att ha detta gjort så snart som möjligt. För även vid en graviditet och sen när bebisen är här så kommer det fram nya sidor. Både bra och dåliga.

Sen så kan det ju vara en idé att berätta för hans mamma om barnet. Kan ju bli lättare för henne att förstå VARFÖR ni vill flytta ihop nu och VARFÖR han inte vill göra lumpen.

Sen så måste han säga ifrån till sin mamma. Förklara att han är vuxen och sen hålla på det han säger.


Grattis till bebisen föresten!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 973
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 439
Senast: Oh_really
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 578
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp