Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade för en stund sedan men har inte ätit frukost än, så det är vad som står på tur i planeringen. Hade tänkt ta en riktig långpromenad med hundarna på förmiddagen, men det är riktigt tråkväder med regn och sådär så jag kanske skjuter på det :p

Visst finns det western sadlar med "narrow twist" (jag antar att det ar smal midja:confused:) Atminstone har. Annars kan man ju prova en Australiensisk sadel, de finns bade i modell vanlig Aussie saddle och som en western sadel med horn, men (atminstone de flesta, har ar det i stort sett alla) har "narrow twist".

Aldrig sett det här. Känns ju sådär att importera en sadel för flera tusen och då passar den inte.. Men jag får väl kolla lite. De flesta sadlar som är för ladies är helt enkelt en lättare sadel, inte mycket annat som skiljer.

Sitter på kontoret och det är rätt tomt här idag. Tyst och skönt och kunderna verkar ha tagit lite julledigt de med så jag hinner fundera på vad jag vill göra under nästa år.

@Tranan Det vore bra att ha! Men jag har ingen inkomst längre om två veckor så försöker hålla nere utgifterna.

De slutade vid 14 :meh:

Har väntat på en leverans hela eftermiddagen som inte anländer (för andra gången), gissar på att de inte hittat byggnaden men ljög förra gången och sa att de inte hittade våningen (inte särskilt svårt om man hittat byggnaden och det finns bara en dörr på våran våning. DHL som vanligt, visserligen är det krångligt att ta sig till våran byggnad just nu men alla andra leverans företag lyckas ju :meh: DHL börjar dock bli ökända här för att anställa förare som inte är särskilt smarta. En gång hade jag scenariot att en förare ringde mig vad som kändes som fyratusen gånger inom en halvtimme med fantastiska konversationer som:

Ringer:
"nu är jag utanför dörren! Den är låst"
jag *har redan meddelat att det behövs knackas på eller ringa numret på dörren*: "eh ja, du behöver ju vara innanför dörren så knacka på"
Slänger på, ringer igen fem sekunder senare:
"nu är jag innanför dörren"
Jag "eh ja, alltså vem släppte in dig? Du måste ju få tag på någon där, någon släppte ju in dig varför sa du inte åt dem att hjälpa dig"

Det tog en halvtimme av telefonsamtal varje minute och en kollega som tyckte att personen var ju inte helt hemma och kan jag be om ett annat företag nästa gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
91 92 93
Svar
1 847
· Visningar
49 814
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka