Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr finns det ingen genväg in till dom yrkena jag kikar på..
CSN är möjligt men oavsett förlorar jag min sjukersättning som jag har till år 2050. Den är en trygghet genom livet och jag vill inte förlora den. Saken är den att hade jag fått sjukersättning före 2008 så hade jag fått plugga hur mycket jag ville. Dom ändrade reglerna efter det. Så fastän jag vill så vågar jag inte. Men det är väl billigare att avskräcka oss som har sjukersättning till att inte våga plugga på dom här premisserna och dessutom inte vara attraktiva på arbetsmarknaden så vi sitter hemma och kostar minimum. Deras vinst våran förlust...

Du borde väl kunna studera med vilande sjukersättning? Och då ta csn, om du har möjlighet till det?

Ja jösses, den där katalogen verkar tydligen ha allt. Nu ringade personen just in en kundvagn som hen tänkte köpa? :confused:
Blädderljudet får en stor tumme upp för mig, väldigt avkopplande att lyssna på. Men att se det kan jag klara mig utan :D

En runda på 5 km där tre av dem var i trav har gett mig sjuk träningsvärk runt skuldror och i ben. Blir väl så när hästen ligger på bra, rätt skoj ändå när man känner hur han tar stöd i handen och liksom vinklar ut bakbenen för att få mer kraft och påskjut :D Men just idag ville jag inte släppa honom för fullt så han blev lite stark emellanåt :angel:

Du borde väl kunna studera med vilande sjukersättning? Och då ta csn, om du har möjlighet till det?

Svarar snabbt här och återkommer till övriga imorgon då jag ska sova nu. Den får bara vara vilande en viss tid. Jag behöver plugga längre än den tiden vilket gör att jag kommer förlora den. Dessutom kommer jag inte fixa 100% studier så kan inte försöka öka tempot heller. Men CSN är som sagt inga problem.
Sjukersättning är en ersättning för dom 50% jag saknar arbetsförmåga så att den försvinner betyder inte att jag hux flux fixar att plugga 100%.
Jag får tänka igenom det här men som det ser ut avstår jag plugget och förblir sittandes i soffan. Ikväll iaf. Imorgon kanske jag känner annorlunda.

Svarar snabbt här och återkommer till övriga imorgon då jag ska sova nu. Den får bara vara vilande en viss tid. Jag behöver plugga längre än den tiden vilket gör att jag kommer förlora den. Dessutom kommer jag inte fixa 100% studier så kan inte försöka öka tempot heller. Men CSN är som sagt inga problem.
Sjukersättning är en ersättning för dom 50% jag saknar arbetsförmåga så att den försvinner betyder inte att jag hux flux fixar att plugga 100%.
Jag får tänka igenom det här men som det ser ut avstår jag plugget och förblir sittandes i soffan. Ikväll iaf. Imorgon kanske jag känner annorlunda.
biteme_bigarmhug.gif

Justja, så är det ju. Får den vara vilande max den tiden totalt sett, eller åt gången?
Det är väl två år har jag för mig, så jag tänkte om du får t.ex. plugga 1,5 år på 50%, sen ta ett uppehåll, sen plugga 1,5 år igen? Men det kanske inte fungerar så.

Så otroligt tråkigt när sånt ska sätta käppar i hjulet för att kunna uppnå en dröm :(

Håller på att bli tokig på jobbet, det borras och håller på. Jag behöver jobba :banghead: Förstår inte varför de måste håll på och bygga nya byggnader KONSTANT (de drar alltså ner fullt fungerande byggnader, för att bygga nya grejer...)

Hjälper inte med musik igång (Mozart eller Shostakovich), det gör mig jätte stressad att vara tvungen att lyssna på det :(

Håller på att bli tokig på jobbet, det borras och håller på. Jag behöver jobba :banghead: Förstår inte varför de måste håll på och bygga nya byggnader KONSTANT (de drar alltså ner fullt fungerande byggnader, för att bygga nya grejer...)

Hjälper inte med musik igång (Mozart eller Shostakovich), det gör mig jätte stressad att vara tvungen att lyssna på det :(
Jag har noice canceling hörlurar. det kanske hjälper dig.

Har du också varit inne på Guccis hemsida??? :cautious::nailbiting:

Jag gick igenom en jatte lada med vaskor for att lamna till Goodwill. Jag hittade min favoritvaska genom alla tider ... en superfin tidlos Gucci i bege lader. :heart Jag hade helt glomt bort att jag hade den. :banana: (och ja, jag hittade ett par till som inte alls aker till Goodwill utan snyggt och prydligt stalls pa hyllan i garderoben.:p)

Sitter på bussen till jobbet som vanligt. Ute så regnar det
Håller på att bli rejält förkyld. Tur att det är lugnt på jobbet nu

Jobba 50% klarar jag men jag är inte attraktiv på arbetsmarknaden så jag kommer inte få något jobb. Jag hade ju velat plugga så jag hade haft en utbildning och större möjlighet att få jobb.
Jag kan alltså jobba 50% och samtidigt få sjukersättning 50% men inte plugga 50% och få sjukersättning 50%. Sedan får jag inte jobba mer än 50% och det fixar jag ändå inte.

Systemet är trasigt! De borde pröva sådana här ärenden inviduellt. Hoppas det på något sätt blir ändring i framtiden.

Äter frukost och försöker läsa ikapp tråden.

Måste säga att mitt hembakta knäckebröd med julskinka och senap är gudomligt! :love:

I övrigt är planen för dagen:
-Skjutsa tonåringen till stallet, och så småningom hämta.
-Tvätta
-Städa köket
-Betala räkningar
-Bygga pussel.

Jag tror det räcker där, jag har i alla fall semester. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
91 92 93
Svar
1 846
· Visningar
49 760
Senast: soom
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka