Jaggen dopad på Elitloppet

Sv: Jaggen dopad på Elitloppet

Snurrfian skrev:
För spelarnas skulle blir det inte någon skillnad, det resultat som blev det gäller för spelet...
I montéloppet var det ju inte doping utan viktreglerna som "ställde till" det.
jo, jag vet. skillnaden är också att efter montéloppet väntar man med att gå ut med resultatlistan (eller ska göra det, hrm!!) tills ryttarna har vägt in sig. med samma logik borde resultaten efter ALLA lopp få anstå tills man VET vem som är segrare på riktigt.
jag kan också påpeka att det som hände i montéloppet under Elitloppsdagen var riktigt pinsamt eftersom man faktiskt gick ut med resultaten INNAN invägningen var färdig. det fick till följd att massor av spelare slängde sina "värdelösa" vinnare-bongar. hästen kom ju bara tvåa. :(
när sedan resultaten ändrades var det många som missförstod och köerna för att få ut vinsterna på de värdelösa bongarna på hästen som blev diskad, var kilometerlånga. jag vet för jag jobbade i toton!! :smirk:
att sedan försöka förklara för fransmän, finnar m.fl. att hästen blev diskad p.g.a. jockeyn vägde för lite - ja, det var inte lätt! :D
men det var roligt ändå! :banana:

*knapplån*

Jag blir så himla ledsen när jag hör detta!
Nu har jag glatt mig åt det fantastiska lopp som Jaggen och de andra gjorde.
Nu ser jag "fram emot" att få värja mig mot gliringar från raljerande arbetskollegor...:crazy:

Livstids avstängning på Gallier! Till att börja med.....

Montéryttare skrev:
Vad för avstängning??

Tjaaa...inte tänkte jag att de skulle stänga av strömmen för honom iaf...;)

Nej, livstids avstängning från att träna och köra häst naturligtvis.
Paragrafen att "ha skadat travsportens anseende" måste vara högst tillämplig efter att Galliers häst befunnits dopad i två av travvärldens största lopp.....:devil:

Tycker som er andra att detta är förjävligt. Tyvärr verkar dom inte ha lärt sig sin läxa efter Prix d`Amerique då han också var dopad och blev diskad ju. Sånna här människor lär sig aldrig verkar det som och jag tycker det är synd att dom har en så fin häst i träning. Ingen tvekan om att hästen är bra och man kan ju fråga sig hur mycket av substansen hästen hade i kroppen.. Det är ju noll tolerans och även en liten mikrogrej av ett förbjudet preparat är otillåtet, dock tvivlar jag på att det gör en märkbar skillnad.. Har den dock mycket av preparatet så är det ju en helt annan femma. Men noll tolerans är noll tolerans, så är det bara och kan man inte finna sig i de regler som finns så får man ju hålla sig på andra sidan staketet.. Visar det sig att hästen är dopad i Finland också så tycker jag Gallier ska få sin licens indragen på livstid. Det är redan mycket....

Stort grattis till familjen Goop som därmed tog en dubbel i Elitloppet!! :banana: :banana:

Jag sa ju redan innan att jag var förvånad över att Solvalla ville bjuda in Holger Ehlert.Den mannen är en stor skamfläck,vilket återigen bevisat.
Gallier?Ja,jag sa oxå att jag gärna spottat på honom i segerdefileringen.Det står jag för fortfarande:angel: ,

Säger också GRATTIS till Björn, Veijo och Stellan till en elitloppsseger :bow:

Red Mile skrev:

:rofl: :rofl: :rofl:

fruktansvärt att folk kan syssla med sånt här, tror de verkligen att de ska komma undan med det? men det blir ju även ett steg framåt i markeringen mot dopning, man kommer inte undan längre!
härligt med svensk seger, även om loppet mest lämnat en besk eftersmak... :(

Red Mile skrev:

Paragrafen att "ha skadat travsportens anseende" måste vara högst tillämplig efter att Galliers häst befunnits dopad i två av travvärldens största lopp.....:devil:

:bow: :bow: :bow:

:bow: Tycker likadant, har man dopat en och samma häst i två av världens största lopp samma år har man gått över gränsen för några mil sen :smirk: En kompis var helt galen över att de öht blev inbjudna till Elitloppet med JdB. Jag kan ju bara föreställa mig hur han är nu. BORT med Gallier.

Ja, usch!! :eek: Galier kärde ju inte direkt schyst i kvalet heller! :mad:

LIVSTIDS AVSTÄNGNING! :devil:

Red Mile skrev:

Jo iof... Nu har dom löpt amok i Europa o set e grannt omhan var dopad i finland oxå....

Varför inte sluta bjuda in honom...

Jag säger som nån annan, vågar dom verkligen dopa medvetet eft Pd'A, tycker det är för mycket trams och pet i detta m doping. Hur var det förr, otillräckliga tester el la man inte så stor vikt på nogrannheten i dom. Så här kan det inte fortsätta, man vet aldrig vem som vinner, måste de vara så nogranna m testerna. Gör verkligen en promille hit o dit så stor skillnad på hästens prestation? Finns det för många "skumma" foderpreparat för hästens välbefinnande? I Sverige verkar det inte somnån doping är medveten utan slarv, men slarva man inte förr då?Återigen är testerna för noga? Hoppa på mig...;)

Klart doping som smärtstillande gör skillnad!

Tänk själv när du har ont i skallen o tar en huvudvärkstablett... Det är skillnad o skillnad!

Jag sa ju redan innan att jag var förvånad över att Solvalla ville bjuda in Holger Ehlert.
Han är som sagt ökännd här. Men hans hästar går som skollade troll....hans kusk lägger sig 8 av 10 lopp i dödens och vinner nästan alltid. Kanske vi får se en helt annan formtopp på Ehlerts hästar en tid framöver.......:angel:
Allt jäkla fjäsk för Jaggen helt åt skogen.
gulan

Karensen på Hippotrim har ju höjts till 14dagar pga nya förbättrade dopingtestar instrument(kom inte på va grunkorna heter...) sa vet. till mig...

Är pasifist men,...släpp fransmanen i corallen t mej så ska jag ge honom en omgång med longerpisken!
Sen kan man rulla honom i tjära å fjädrar å låta honom löpa gatlopp på Solvalla!
Man blir ju så förbannad!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025