Jag vill separera,hur gjorde ni som ville lämna ?

Det låter som förhållandet redan i praktiken ÄR över? Men ni behöver bara formulera det för varann?

För om man inte talat med varann på flera veckor så är man nog inte riktigt kvar i ett förhållande?
För min del känns det rätt över, men jag är säker på att han inte har den minsta aning om det. Tyvärr. Jag har inte yppat ett ord till honom ,enbart haft det inom mig. Vi har pratat via sms men inte i telefon och inte träffats. Tanken är att jag ska dit nu i nästa vecka igen. Och han skriver att han längtar efter att jag kommer hem.

För mig låter det extremt konstigt att inte prata med någon man har ett förhållande med på 2 veckor?!?!? 2 dagar möjligen....

Bara det säger en hel del...

Det behöver inte säga endel :o Både jag och min sambo ogillar att prata i telefon, jag är borta en vecka i månaden för studier och då pratar vi inte med varandra mer än på messenger :angel: Det är inte kul men jag älskar inte honom mindre för det. Sen i ts fall misstänker jag att det inte är några långa sms konversationer som växlas utan kortare sådana utan driv (efter som att hon knappt vill svara på smsen).

Det behöver inte säga endel :o Både jag och min sambo ogillar att prata i telefon, jag är borta en vecka i månaden för studier och då pratar vi inte med varandra mer än på messenger :angel: Det är inte kul men jag älskar inte honom mindre för det. Sen i ts fall misstänker jag att det inte är några långa sms konversationer som växlas utan kortare sådana utan driv (efter som att hon knappt vill svara på smsen).
Pratar tolkar jag som all form av talad eller skriven konversation?

Dvs när TS skriver att de inte talats vid på två veckor så uppfattar jag det som att de inte kommunicerat på två veckor.

För mig låter det extremt konstigt att inte prata med någon man har ett förhållande med på 2 veckor?!?!? 2 dagar möjligen....

Bara det säger en hel del...
Men nä, det behöver det inte göra? När min gubbe är borta och jobbar är det inte säkert att vi talas i telefon, då de jobbar så mycket övertid att han oftast stupar i säng. Det kan gå 3 veckor utan att vi träffas, och är det en intensiv period av jobb så talas vi inte vid.

Pratar tolkar jag som all form av talad eller skriven konversation?

Dvs när TS skriver att de inte talats vid på två veckor så uppfattar jag det som att de inte kommunicerat på två veckor.
Oj då var jag otydlig, förlåt. Vi har pratat vi skrift men inte talat i telefonen eller träffats !

Jag har bestämt mig för att jag vill lämna min sambo. Och just nu samlar jag mod att ta upp det. Hur gjorde ni som var den som lämnade ? Hur la ni fram det ? Jag har varit lite i valet och kvalet senaste månaderna. Jag har spenderat 2 veckor hemma hemma, jag flyttade 20 mil till honom. Men efter att varit i min hemstad så här länge som jag varit nu har jag insett att jag vill flytta hit igen. Jag mår bättre här, har allt jag behöver och vill ha här och den hemska sanningen är att jag inte behöver honom lika mycket längre.
Jag hatar att såra någon,hatar det något fruktansvärt!!! Hur gör man ??? Han kan inte flytta hit och ärligt talat vet jag inte om jag skulle vilja det heller. Har mått så bra här när jag bara haft mig själv och mina hundar att tänka på och kunnat umgås med mina väner och familj lite mer spontant. Rent ekonomiskt klarar jag mig bra ensam också. Så det finns inga sådanna hinder heller. Boende har jag också på en månad.

Jag blev full på en fest och kom hem och vräkte ur mig allt jag funderat på den senaste månaden.
Ej att rekommendera ;)

Vi pratade om det dagen efter, jag grät som ett barn, men båda visste att det var rätt sak att göra...

Jag tycker att du är skyldig honom att säga som det är. Det går inte att försköna det och att lämna några dörrar halvöppna bara för att det blir lättare för dig är inte juste.

Det låter kanske hårt men så tycker jag.
Jag har varit i andra änden och levde på hoppet i ett par år. Jag var inte mindre förkrossad för det, snarare lika förkrossad väldigt många gånger.

Ta tjuren vid hornen som sagt. Inte minst om du fortfarande bryr dig om honom.

Man kan säga som det är utan att dyka rätt in på det ämnet. Hitta en samtalsöppning som känns bekväm och sedan ta samtalet därifrån.

Jag har alltid varit den som lämnat ett förhållande, har aldrig blivit lämnad. Första gången var jag sambo med mannen, jag hade flyttat utomlands för att bo med honom 3 år tidigare. Jag tog upp det rakt på sak; "Detta funkar inte längre, jag har tänkte på detta mycket och beslutat mig för att..." osv. Var lika rak andra gången med nästföljande man, men då var vi inte sambos och hade knappt varit ihop ett år. Jag värdesätter att man är tydlig, rakt på sak och inte går och drar på det i onödan eller går och hintar om det. Säg vad man känner, rakt och ärligt i ett ögonblick när man inte är förbannad för då har man en tendens att krydda det då och det blir ofta värre än det är i stundens hetta.

Var bara ärlig och undvik klyschor, det kommer inte bli lättare bara för att du drar ut på det. Se till att du får möjlighet att ta upp det öga mot öga och vid ett tillfälle när ni är ensamma.

Jag har två förhållanden bakom mig, i det första flydde jag för mitt liv efter att ha blivit misshandlad i nästan 7 år, så det är väl inte ett bra exempel. Andra gången hade vi vuxit ifrån varandra, vardagen och livet spenderades på en kompisnivå och även om vi var intima så var det bara bra sex. Inget annat. Träffade min nuvarande sambo, och blivande make (:love:), och föll huvudstupa först. Gick hem och sa till min dåvarande att jag känner att förhållandet dött ut, och att vi mest håller ihop av ren bekvämlighet. Han höll med och sedan var det inget mer med det.

Det är aldrig lätt med en separation men var bara ärlig och ta det som det kommer. Vem vet, han kanske känner likadant?

Men efter att varit i min hemstad så här länge som jag varit nu har jag insett att jag vill flytta hit igen. Jag mår bättre här, har allt jag behöver och vill ha här och den hemska sanningen är att jag inte behöver honom lika mycket längre.
Här är väl en bra ingångsväg till ett samtal.
"under mina veckor hemma har jag insett att jag längtar hem, jag längtar efter att bo i min hemstad och jag känner att jag behöver vara själv ett tag"

Nu var det bortåt 20 år sedan sist, men det är ju svårt. För mig har det nog tyvärr till sist bara brustit, och så har jag tvärlämnat utan nämnvärda samtal.

En kollega, däremot, hade en idé om att göra något FINT av själva slutet, ungefär som att det är fint när man blir ihop. Så han drig med sin dåvarande på bättre restaurang för att någonstans i huvudrätten finstämt tala om att han ville skiljas. Det verkar inte ha funkat särskilt mycket bättre än mina brutala utspel.

Nu var det bortåt 20 år sedan sist, men det är ju svårt. För mig har det nog tyvärr till sist bara brustit, och så har jag tvärlämnat utan nämnvärda samtal.

En kollega, däremot, hade en idé om att göra något FINT av själva slutet, ungefär som att det är fint när man blir ihop. Så han drig med sin dåvarande på bättre restaurang för att någonstans i huvudrätten finstämt tala om att han ville skiljas. Det verkar inte ha funkat särskilt mycket bättre än mina brutala utspel.
Det är väl snarare en feg utväg? De jag hört om som gjort så är inte för att göra det fint utan för att slippa ett uppträdande så den dumpade stackaren sitter och kämpar med tårarna och försöker hålla masken istället för att kunna släppa fram sorgen.

Det är väl snarare en feg utväg? De jag hört om som gjort så är inte för att göra det fint utan för att slippa ett uppträdande så den dumpade stackaren sitter och kämpar med tårarna och försöker hålla masken istället för att kunna släppa fram sorgen.
Han beskrev det som att hans plan var att det skulle vara fint, lite som att mötas fast tvärtom liksom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 024
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 983
Senast: Whoever
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 120
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar