Jag vill separera,hur gjorde ni som ville lämna ?

Jissa

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att jag vill lämna min sambo. Och just nu samlar jag mod att ta upp det. Hur gjorde ni som var den som lämnade ? Hur la ni fram det ? Jag har varit lite i valet och kvalet senaste månaderna. Jag har spenderat 2 veckor hemma hemma, jag flyttade 20 mil till honom. Men efter att varit i min hemstad så här länge som jag varit nu har jag insett att jag vill flytta hit igen. Jag mår bättre här, har allt jag behöver och vill ha här och den hemska sanningen är att jag inte behöver honom lika mycket längre.
Jag hatar att såra någon,hatar det något fruktansvärt!!! Hur gör man ??? Han kan inte flytta hit och ärligt talat vet jag inte om jag skulle vilja det heller. Har mått så bra här när jag bara haft mig själv och mina hundar att tänka på och kunnat umgås med mina väner och familj lite mer spontant. Rent ekonomiskt klarar jag mig bra ensam också. Så det finns inga sådanna hinder heller. Boende har jag också på en månad.

Jag har genomgått en separation. Det var fruktansvärt tufft eftersom han fortfarande älskade mig, men känslorna hade dött för mig.

Vi hade haft en tuff sommar och jag hade varit hemma och jobbat. När jag kom tillbaka mådde jag så jävla kasst så jag hittade ett nytt studentrum och flyttade månaden efter. Jag tog helt enkelt snacket med honom kvällen jag kom ner. Han blev jätteledsen men det var det enda rätta, men så hade jag verkligen bestämt mig. Är du helt säker på hur du vill göra?

Lycka till hur du än gör!

Jag har genomgått en separation. Det var fruktansvärt tufft eftersom han fortfarande älskade mig, men känslorna hade dött för mig.

Vi hade haft en tuff sommar och jag hade varit hemma och jobbat. När jag kom tillbaka mådde jag så jävla kasst så jag hittade ett nytt studentrum och flyttade månaden efter. Jag tog helt enkelt snacket med honom kvällen jag kom ner. Han blev jätteledsen men det var det enda rätta, men så hade jag verkligen bestämt mig. Är du helt säker på hur du vill göra?

Lycka till hur du än gör!
Åh det är ju så förbaskat jobbigt att såra någon :( jag är världens sämsta dumpare. Känner mest för att ta med mina prylar i smyg och skicka ett göra slut sms och blocka hans nummer. Men så gör man såklart inte. Ja jag är helt hundra på att jag inte vill bo hos honom längre. Jag vill hem till varje pris. Jag vet inte hur jag skulle känna om han skulle kunna flytta hit, förmodligen hade jag velat göra slut iaf. Nu kan han inte flytta oavsett dock.

Du får helt enkelt ta tjuren vid hornen. Kanske är en bra öppning "Vi måste prata, jag vill flytta hem till xxxx". Svarar han då "men jag kan inte flytta med" så får du förklara att det är viktigt för dig och att det är viktigare än relationen just nu.
Ja det låter klyftigt !! ,då lägger jag fokus på just att det handlar om att flytta hem.

Jag tycker att du är skyldig honom att säga som det är. Det går inte att försköna det och att lämna några dörrar halvöppna bara för att det blir lättare för dig är inte juste.

Det låter kanske hårt men så tycker jag.
Jag har varit i andra änden och levde på hoppet i ett par år. Jag var inte mindre förkrossad för det, snarare lika förkrossad väldigt många gånger.

Ta tjuren vid hornen som sagt. Inte minst om du fortfarande bryr dig om honom.

Jag tycker att du är skyldig honom att säga som det är. Det går inte att försköna det och att lämna några dörrar halvöppna bara för att det blir lättare för dig är inte juste.

Det låter kanske hårt men så tycker jag.
Jag har varit i andra änden och levde på hoppet i ett par år. Jag var inte mindre förkrossad för det, snarare lika förkrossad väldigt många gånger.

Ta tjuren vid hornen som sagt. Inte minst om du fortfarande bryr dig om honom.
Ja det är mycket elakt. Jag vill inte ge falska förhoppningar. Men för att kunna dumpa honom så rakt så behöver jag samla mod och pepp som sjutton innan. Vi är inte osams och jag tycker om honom.men vill leva själv. Alla tidigare förhållanden har tagit slut pga av något. Detta är bara pga att jag vill bo ensam i min hemstad och ha mina vänner nära.

Då är det nog viktigt att det framgår, annars blir det ju väldigt obekvämt om det på något sätt "löser sig" så att han kan flytta med.

Förstår din ångest, men det enda rätta är ju förstås att göra det du känner.
Ja ush ja , jag skulle vilja ta ett par grogg innan samtalet :(

Vi måste prata... Mina känslor för dig har svalnat och jag har bestämt mig för att jag vill flytta hem. Det finns inget du kunde ha gjort annorlunda, jag känner bara inte att jag vill vara i en relation med dig längre.

Klyschor som vi måste prata och det är inte du utan jag finns av en anledning. Jag har gjort slut i flera förhållanden och gemensamt är att alla har frågat hur länge jag gått och tänkt på det. Ingen vill veta att partnern gått och tänkt på att göra slut i flera veckor när man själv älskat hen och trott att allt fantastiskt. Så ta tag i dig själv för din partners skull!

Ja det är mycket elakt. Jag vill inte ge falska förhoppningar. Men för att kunna dumpa honom så rakt så behöver jag samla mod och pepp som sjutton innan. Vi är inte osams och jag tycker om honom.men vill leva själv. Alla tidigare förhållanden har tagit slut pga av något. Detta är bara pga att jag vill bo ensam i min hemstad och ha mina vänner nära.
Det förstår jag. Det måste vara sjukt jobbigt.

Kram på dig.
Rätt vad det är kommer du ut på andra sidan. Du måste "bara" igenom det först.

Jag lämnade mitt ex efter tio år tillsammans.
Jag lät det bara "bubbla ut", när jag väl började prata kom allt på en gång. Det kände hemskt men ändå rätt.

Berätta hur du känner. Ingen av er mår bra av en massa uppdämda känslor.

Hur man lägger fram det?

Man pratar med varann - öppet - om hur man mår, hur man känner och vad man vill.

Detta med "hur" känns som om man vill hitta på en sorts manus med repliker som är bra i sammanhanget. Känns konstigt.

Pratar ni inte med vann nu? Du kan väl ändå inte ha gått runt och varit obekväm med förhållandet i ett antal månader och inte alls ha talat med din partner om det?

Vi måste prata... Mina känslor för dig har svalnat och jag har bestämt mig för att jag vill flytta hem. Det finns inget du kunde ha gjort annorlunda, jag känner bara inte att jag vill vara i en relation med dig längre.

Klyschor som vi måste prata och det är inte du utan jag finns av en anledning. Jag har gjort slut i flera förhållanden och gemensamt är att alla har frågat hur länge jag gått och tänkt på det. Ingen vill veta att partnern gått och tänkt på att göra slut i flera veckor när man själv älskat hen och trott att allt fantastiskt. Så ta tag i dig själv för din partners skull!
Verkligen !! Tror inte han anar någonting så jag inte varit hemma (hos honom ) på flera veckor.

Hur man lägger fram det?

Man pratar med varann - öppet - om hur man mår, hur man känner och vad man vill.

Detta med "hur" känns som om man vill hitta på en sorts manus med repliker som är bra i sammanhanget. Känns konstigt.

Pratar ni inte med vann nu? Du kan väl ändå inte ha gått runt och varit obekväm med förhållandet i ett antal månader och inte alls ha talat med din partner om det?
Nej vi har inte pratat med varandra på 2 veckor nu förutom sms. Och jag orkar knappt svara på hans sms. Har så dåligt samvete. Vill inte ens åka tillbaka för jag mår så bra här jag är.

Jag lämnade mitt ex efter tio år tillsammans.
Jag lät det bara "bubbla ut", när jag väl började prata kom allt på en gång. Det kände hemskt men ändå rätt.

Berätta hur du känner. Ingen av er mår bra av en massa uppdämda känslor.
Är så rädd att han ska börja prata om att fortsätta försöka igen och jag då ska gå med på det för hans skull! Har så svårt att stå på mig för min egen skull.

Usch det är jättesvårt. Jag drog ut på det i evigheter med min fd. Vi blev till slut osams och gjorde slut på min födelsedag.
Det blir inte lättare och man hittar aldrig tillräckligt med mod.. Tyvärr..

Just do it!
Tack :)
Ja så har det varit i mina förra förhållanden, jag har också dragit ut på det,sen har vi blivit osams och så har det kommit i stundens hetta. Jag är inte ett dugg osams med nuvarande nämligen.

Nej vi har inte pratat med varandra på 2 veckor nu förutom sms. Och jag orkar knappt svara på hans sms. Har så dåligt samvete. Vill inte ens åka tillbaka för jag mår så bra här jag är.
Det låter som förhållandet redan i praktiken ÄR över? Men ni behöver bara formulera det för varann?

För om man inte talat med varann på flera veckor så är man nog inte riktigt kvar i ett förhållande?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 024
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 983
Senast: Whoever
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 120
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar