Jag vill också kasta farmor...

Sv: Jag vill också kasta farmor...

Tänk vad hon skulle kunna tuta i honom en massa och faktiskt göra livet besvärligt för honom, att itne veta vem han ska tro på.....

Det är just det där vi är rädda för.
Det tog alltför många timmar att reda ut härvan
så att han förstod. :(
Han har viktigare saker att göra, cykla, spela spel,
vara med kompisar,läxor också för den delen.
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Du, jag FÖRSTÅR om ni vill hålla henne borta från grabben... :mad:
En ursäkt kan göra att hon får träffa honom kanske, men då med Er närvaro så att hon inte KAN fortsätta slå i honom en massa lögner!
Eftersom det nu finns en tingsrättsdom sen tidigare så lär ju hennes nuvarande version inte slå särskilt högt... Varför skulle hon ha slutat ljuga nu?
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Om det är på det viset så ska en ursäkt inte göra någon skillnad. Den är till dig/er och fristående från era barn.
Anser ni att barnen mår bättre av att inte umgås med henne så är det så. Ett svårt och stort beslut men kanske det rätta, hoppas det ordnar sig på bästa sätt för alla trots omständigheterna!
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Men tingsrätten, var det när det handlade om vårdnaden av pojken och pojkens mamma var inblandad?
För farmor har ingen sådan så tingsrätten kommer det inte till.
Om det däremot handlar om anmälningar för misshandel eller liknande så är det väl en sak men det är på intet sätt olagligt att förvägra farmor att träffa pojken när hon inte är hans vårdnadshavare och inte heller har hon rätten att kräva vårdnad heller.

Jag tror nog att pojken kan få träffa farmor när han är gammal nog att se helheten. Innan dess så är ju risken att han psykiskt lider skada.
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Japp då var grabbens mamma inblandad.
Dock har vi senare fått reda på att det var farmor
som puschade på, skulle betala mammans advokat etc
bara mamman fick boendet.
Farmor är inte dum, hon hade kallt räknat ut att mamman
inte skulle orka med att ta hand om grabben och då skulle
han ju såklart bo hos farmor under dom perioderna..
eftersom det vore för långt bort att bo här då med tanke på
skolan. Efter att beslutet var taget av tingsrätten så upphörde
deras kontakt direkt, farmor ville inte ha med mamman att göra
längre. Lite knasigt sådär, men det gick ju inte riktigt som hon ville.
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

vad är det för psykopatisk kärring ni har att göra med? Men motanmäl fanskapet för trakasserier, förtal... olaga hot?

ALDRIG att någon skulle få komma och köra med mig sådär.
Jävla päls*****
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Men nu tror jag de har blivit tokiga hela högen och då menar jag "utredarna" men farmor i spetsen.

Precis som andra säger så skall det inte vara så att en farmor kan "se till" att dra i gång något för att hon inte får träffa sitt barnbarn.

Som Dr Phil sa i ett program, det är en förmån och inte på något sätt en rättighet för far och morföräldrar att träffa sina barn. Samma gäller även i Sverige.

Jag är en väldigt tillmötesgående person oavsett vad det gäller, men i detta fallet så vete sjutton om jag inte hade vägrat att låta "utredarna" att få prata med sonen med hänvsning till att han inte skall blandas in i tvister.

Barnens välmående i första hand...PUNKT!

Jag har så otroligt svårt att förstå att soc eller vilka det är överhuvudtaget tar upp ett sådant här "fall", men samtidigt så vet jag hur det jobbas på endel ställen och då pratar jag inte i positiva ordalag.

Du, jag skickar ett PM är inte säker på att jag berättat för dig vilket nick jag hade innan detta....

Kram på dig underbara tjejen:love: :love:
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Kan inte låta bli att tänka att det är oerhört tragiskt att det blir konflikter med de människor som borde vara ens allra närmaste dvs FAMILJEN. Att en farmor kämpar för att få träffa sitt barnbarn förstår jag absolut, skulle bli knäckt om jag en dag inte fick träffa min sons barn vilka kommer kännas som oerhört nära släkt till mig. Man hör också många kvinnor som klagar oerhört på just sin svärmor dvs barnens farmor.
Alla i vår släkt är inte perfekta men de är ändå släkt och älskade. Vårt samhälle är så egoistiskt med MINA barn MIN man ingen får röra eller tycka något och sin mamma och svärmor ska man tycka är jobbiga och förstår ingenting...

Detta var bara allmänna reflektioner efter att ha läst detta inlägg. Jag känner ju inte familjen ifråga här så det kan jag inte tycka någonting om varken åt ena eller andra hållet.
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Det är väl bra att ni får hjälp i att hantera henne.

Var bara lugn och saklig och presentera alla fakta från barnets perspektiv så får ni ju HJÄLP med att få farmor att förstå.

Hon kan väl få träffa honom, när ni är MED.

Var jättenoga med att poängtera att ERA helt normala regler inte passar farmor, men hon är välkommen när hon kan uppföra sig på ett sätt som en vuxen förebild SKA göra.

Och kan ni få hjälp av samhället med den frågan så är ni väldigt tacksamma.


;) :cool:
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Kan inte låta bli att tänka att det är oerhört tragiskt att det blir konflikter med de människor som borde vara ens allra närmaste dvs FAMILJEN.

Håller med dig, det gör ont sånt här!
Speciellt eftersom vi är så nära varandra, min familj och min släkt.
Därför lider jag med sambon som har en sån här mamma :(

Att en farmor kämpar för att få träffa sitt barnbarn förstår jag absolut, skulle bli knäckt om jag en dag inte fick träffa min sons barn vilka kommer kännas som oerhört nära släkt till mig. Man hör också många kvinnor som klagar oerhört på just sin svärmor dvs barnens farmor.
Alla i vår släkt är inte perfekta men de är ändå släkt och älskade. Vårt samhälle är så egoistiskt med MINA barn MIN man ingen får röra eller tycka något och sin mamma och svärmor ska man tycka är jobbiga och förstår ingenting...

Det förstår jag också, och som min mamma sa..
"jag skulle nästan dö om jag inte får träffa lillen, men samtidigt
så är ni ju vuxna människor och bestämmer själva vilka människor
ni vill ha runt era barn."
Vi är inte på något sätt elaka typer som bara hipp som happ
bestämmer saker på måfå ;)
Utan det ligger väldigt mkt bakom det här som jag inte orkar redogöra
i detalj för.
Och faktiskt så får ju farmor träffa grabben, dock inte i den
utsträckning hon vill (tex varje helg/ha honom boende hos sig)

min relation till svärmor har inte varit bra, jag var dömd som "the bad person" direkt eftersom sambon ville flytta hit till orten jag bodde på.
Alltså var jag den där otäckingen som "stal" hennes son och sonson
ifrån henne :angel:
Idag har vi inte ens en relation, men OM hon MÅSTE ta kontakt med oss ang ngt otroligt viktigt, då skickar hon antingen ngn av sambons syskon eller ringer mig då hon vet att ingen annan är hemma.
Så antagligen är jag den minst otäcka i sånna situationer :crazy:

Jag funderar dock allvarligt på att ringa henne och fråga vart
problemet egentligen sitter. Hon hade kunnat ringa oss och fråga
om hon inte kunde få träffa honom oftare.. istället för att vända sig
till den avd. som har hand om barn/ungdommar på glid :D
Lite humoristiskt är det dock iaf :p
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Det är faktiskt sant :)
Synd för henne är att jag har en väldigt bra kontakt
med en av personerna som jobbar i den där gruppen :angel:
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Var inte rädd och känn dig inte anklagad.

Inta bara en normal mogen attityd så kan ni säkert ha hjälp av gruppen.

Det är så lätt att man vänder taggarna utåt men se det från andra hållet!

Det är säkert inget kul jobb heller om föräldrar känner sig obekväma!

Så bjud på fika och var bekväm ska du se att de blir det också :)
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Hade inte sambon varit av samma åsikt som mig så hade
jag inte engagerat mig.
Nu är han fullt och fast besluten om att dom ska ha så lite
kontakt som det bara går, grabbens mamma pratade jag
med senast nu ikväll och hon delar vår åsikt.

Det är sällan det går så lätt som du beskriver,tyvärr!
Har man med en människa som lätt manipulerar andra
så är vägen ganska guppig innan man är framme.

Nu har jag läst allt som stått hitills & om ni bara lägger upp vilka problem ni haft med kärringen så kommer de nog inse att hon har psykopat tendenser & inte är att ta på allvar.
Med tanke på hur mkt hon bara försökt förstöra för er så kommer soc förstå varför det inte är bra för ett barn att umgås med en sådan människa.
Men du ska inte vara orolig för att barnet tvingas träffa henne då det fortfarande är föräldrarna som bestämmer sånt, det kan inte ens en så manipulatinv människa ändra på då soc har sina regler.Punkt.
Att försöka ge barnet skuldkänslor som hon gör genom breven , är ju dessutom inte sunt, det inser alla.
Som silverkedjan skriver är det bra med sammarbete från alla håll men jag har inte fått uttrycket att farmodern ens försöker sammarbeta lite med er då man läser det du skrivit, så nånstans måste man sätta en gräns.
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Soc har inga egna regler, soc följer lagstiftningen.

Föräldrabalken 6 kapitlet 15 § tredje stycket
"Barnets vårdnadshavare har ett ansvar för att barnets behov av umgänge med någon annan som står det särskilt nära så långt som möjligt tillgodoses"

Detta är alltså en tolkningsfråga av hur begreppet "särskilt nära" ska tolkas. Soc har över huvud taget ingen rätt att bestämma detta, det är domstolar som dömer vilket ger prejudikat.
 
Sv: Jag vill också kasta farmor...

Detta eländes elände :crazy:
Nu har hon ringt soc och med tårarna i ögonen
förklarat att hon inte får träffa sitt barnbarn.
Men ska det vara så svårt att begripa??
Det enda hon behöver göra är att be om ursäkt,
uppriktigt för sitt uppförande!!!
SEN får hon träffa sitt barnbarn.
Men hon vägrar så envist,
hur fasiken kan man vara så egoistisk?? :crazy:

Jag fick en klump i magen direkt när soc ringde,
ska det börjas nu igen???
Utredningar,samtal och gud vet allt..
Vet ärligt talat inte om jag orkar en runda till faktiskt.
Någon som vet hur länge ett sånt här fall kan ta?
Soc ska prata med lillen på fredag.
Om han säger att han vill besöka farmor oftare,
kan dom då tvinga oss att gå med på det?

Hon kan väl inte tro på allvar att det ska underlätta för henne att få träffa sitt barnbran genom att hon ringer t soc?!!:eek:
Korkad farmor asså!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 418
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 226
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 172
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 681
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp