Sv: Jag vill men inte han...
Jag var nog 18-19 när jag blev bebissugen.
Är det meningen att din kille ska bli pappa åt ditt barn så kommer du stå ut med att vänta in honom. Jag tycker han är väldigt klok som väntar.
Sätt upp mål, det gjorde vi. Fast boende, anställning, juste ekonomi, fungerande bil t.ex. Fokuserade inte alls på åldern.
Sambon sa när mitt bebissug började att han absolut inte tänker bli pappa först han är 25 år.
Han blev pappa 1½ vecka före han fyllde 22
Bara för han inte vill nu så betyder det inte att han inte heller vill om 6 månader.
När jag hela tiden pratade bebisar å barn så var han så less på mig och blev riktigt arg så fort jag sa bebis. Jag slutade helt tjata, väntade in honom istället och ca 6 månader senare så slutade jag med p-piller.
Det finns säkert 2000 killar där ute som vill ha en partner och skaffa barn, om du nu inte kan vänta ut din sambo tror jag inte heller ert förhållande kommer hålla när du sen blir gravid och bebisen är född. Jag vet inte hur hög statisitken är över hur många som flyttar isär under barnets 1a år, och det vill du väl inte?
Edit: Kolla datumet på min oskyldiga bebis-sug tråd jag skapade förut
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=516597
Min son föddes 07-10-22
Puttar lite på min gamla tråd eftersom jag är fortfarande sjukligt sugen på barn, men ine han
Vi har pratat lite om det, han säger att han inte alls har någon lust att börja plugga än på något år. Han är inte ens säker på att han ens kommer göra det, så det är ju så osäkert. Men OM han skulle det så kommer det ju iaf ta 2 år innan han börjar, 5 år innan han är klar och 1 innan han får fast jobb. Det blir 8 år Och så länge vill ju inte jag vänta men då väntar jag hellre på honom....
Ibland verkar det som han vill men som sagt han vill väl veta hur det ser ut med allt pluggande först. Och blir det plugg blir det ju inga barn på 8 år
Han har fått fortsätta på sitt jobb till nu och får fortsätta efter nyår, förmodligen ända fram till sommaren. Dom har bara pratat bra om honom på sitt jobb.
Jag har fått fast tjänst nu.
Vi flyttar ihop till en stor 2a nu.
Åhh vad jag vill ha bebis
*Skriver av mig lite*
Jag var nog 18-19 när jag blev bebissugen.
Är det meningen att din kille ska bli pappa åt ditt barn så kommer du stå ut med att vänta in honom. Jag tycker han är väldigt klok som väntar.
Sätt upp mål, det gjorde vi. Fast boende, anställning, juste ekonomi, fungerande bil t.ex. Fokuserade inte alls på åldern.
Sambon sa när mitt bebissug började att han absolut inte tänker bli pappa först han är 25 år.
Han blev pappa 1½ vecka före han fyllde 22
Bara för han inte vill nu så betyder det inte att han inte heller vill om 6 månader.
När jag hela tiden pratade bebisar å barn så var han så less på mig och blev riktigt arg så fort jag sa bebis. Jag slutade helt tjata, väntade in honom istället och ca 6 månader senare så slutade jag med p-piller.
Det finns säkert 2000 killar där ute som vill ha en partner och skaffa barn, om du nu inte kan vänta ut din sambo tror jag inte heller ert förhållande kommer hålla när du sen blir gravid och bebisen är född. Jag vet inte hur hög statisitken är över hur många som flyttar isär under barnets 1a år, och det vill du väl inte?
Edit: Kolla datumet på min oskyldiga bebis-sug tråd jag skapade förut
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=516597
Min son föddes 07-10-22
Senast ändrad: