Jag vill inte!

Jag vill inte att min häst ska vara halt mer. Jag vill inte ringa veterinären för att beställa tid för avlivning av vår gamla hund. Jag vill inte vara utan kunder i mitt företag. Jag vill inte vara sysslolös utan pengar in.

Jag vill inte behöva plugga matte, men jag måste för jag ska skriva högskoleprov och komma in på en bra utbildning så jag får ett ordentligt jobb när jag blir stor. (Det VILL jag!) Jag vill dessutom inte gå ut i snöblaskvädret och hämta ett paket :grin: men får nog ta och göra det ändå.

(Till er som inte vill jobba heltid men inte vill vara utan pengarna så kan man alltid göra som jag och jobba natt. Fyradagarsveckor och ca femtusen mer i lön än om man jobbar femdagarsveckor på dagtid! :D

(Känner mig av någon anledning äckligt positiv idag, måste börja bli sjuk. Ebola eller nåt... )

Jag vill inte vara påkörd av en cyklistjävel. Axeln är kraschad och jag får inte lyfta armen, dvs jag kan inte rida. :mad:

Jag vill inte bo här längre.
vill inte vara ensam Heller. .
Alla har försvunnit eftersom det var jag som tog initiativ till träffar.
Jag vill inte vara utan körkort längre

Jag vill inte behöva plugga matte, men jag måste för jag ska skriva högskoleprov och komma in på en bra utbildning så jag får ett ordentligt jobb när jag blir stor. (Det VILL jag!) Jag vill dessutom inte gå ut i snöblaskvädret och hämta ett paket :grin: men får nog ta och göra det ändå.

(Till er som inte vill jobba heltid men inte vill vara utan pengarna så kan man alltid göra som jag och jobba natt. Fyradagarsveckor och ca femtusen mer i lön än om man jobbar femdagarsveckor på dagtid! :D

(Känner mig av någon anledning äckligt positiv idag, måste börja bli sjuk. Ebola eller nåt... )

Om man hittar något vettigt nattjobb. Jag hade ett, slutade. Hur dum får man vara?!

Och riskera att få bröstcancer om man är kvinna

Jag vill inte ha is mer. Är så förbannat trött på att alla djuren är begränsade i rörelse, hästarna och hundarna kokar av överskottsenergi!

Och så vill jag ha överstökat beslutet om hur jag ska göra med valpen. Den som jag vet att känslorna finns för men som inte för mina större planer framåt, eller den som jag säkerligen också kommer tycka om och som med stor sannolikhet öppnar dörrar för framtiden?

Hjärtat vill en sak, hjärnan och verkligheten sätter stopp:(

Vi har en pelletspanna från Baxi, årsmodell 2004, som ser ut såhär (detta är dock inte vår panna utan en bild som jag helt fräckt snodde från Baxis hemsida):
pelletspanna-i-pannrum_thumb.jpg

Bakom den nedre luckan brinner det och bakom den övre luckan är det turburlatorer.

Jag rakar ur aska där nere varannan dag ungefär. Ser till att det inte ligger pellets för hålen där fläkten blåser ut luft, osv.
En gång i veckan/varannan vecka öppnar jag övre luckan, plockar ur alla turbulatorer och gör rent rören som de ligger i och rakar av aska från väggar osv.
Spontant kan jag ju tycka att det blir extremt mycket aska, men detta är min första säsong med pelletsbrännare så jag har egentligen ingen aning om vad som är normalt.

Problemet vi har är att det börjar glöda bakåt, att sprinklersarna i förrådet löser ut sig och att pelletsarna då löser upp sig inne i pelletsförrådet, det bildas rök och rökgaser som är horribla. En gång blev det så hett i pelletsförrådet av ånga (antar jag) att all färg lossnade. Huvva vad det luktade då.

Jag är helt övertygad om att det är något seriöst fel på den här pannan och att den skulle behöva bytas ut, men vi hyr bara huset och hon som äger det är löjligt snål... :rage:

Vi har en pelletspanna från Baxi, årsmodell 2004, som ser ut såhär (detta är dock inte vår panna utan en bild som jag helt fräckt snodde från Baxis hemsida):
pelletspanna-i-pannrum_thumb.jpg

Bakom den nedre luckan brinner det och bakom den övre luckan är det turburlatorer.

Jag rakar ur aska där nere varannan dag ungefär. Ser till att det inte ligger pellets för hålen där fläkten blåser ut luft, osv.
En gång i veckan/varannan vecka öppnar jag övre luckan, plockar ur alla turbulatorer och gör rent rören som de ligger i och rakar av aska från väggar osv.
Spontant kan jag ju tycka att det blir extremt mycket aska, men detta är min första säsong med pelletsbrännare så jag har egentligen ingen aning om vad som är normalt.

Problemet vi har är att det börjar glöda bakåt, att sprinklersarna i förrådet löser ut sig och att pelletsarna då löser upp sig inne i pelletsförrådet, det bildas rök och rökgaser som är horribla. En gång blev det så hett i pelletsförrådet av ånga (antar jag) att all färg lossnade. Huvva vad det luktade då.

Jag är helt övertygad om att det är något seriöst fel på den här pannan och att den skulle behöva bytas ut, men vi hyr bara huset och hon som äger det är löjligt snål... :rage:

Jösses! Det lät verkligen inte bra!!! Jag håller med om att något måste vara fel, kanske med draget? En fläkt kan inte skapa det drag som behövs ensamt, det måste finnas en vilja till självdrag som är tillräcklig också.

Det finns några riktiga "nörd"-forum när det kommer till pelletsbrännare, i ditt läge hade jag googlat rätt på ett sådant och bett om hjälp där! De har ofta enorm kunskap om olika system, krav och specifikationer såväl som välkända problem, och kan förhoppningsvis hjälpa er. Jösses så obehagligt. :(

Jösses! Det lät verkligen inte bra!!! Jag håller med om att något måste vara fel, kanske med draget? En fläkt kan inte skapa det drag som behövs ensamt, det måste finnas en vilja till självdrag som är tillräcklig också.

Det finns några riktiga "nörd"-forum när det kommer till pelletsbrännare, i ditt läge hade jag googlat rätt på ett sådant och bett om hjälp där! De har ofta enorm kunskap om olika system, krav och specifikationer såväl som välkända problem, och kan förhoppningsvis hjälpa er. Jösses så obehagligt. :(
Får göra det. Jag älskar nörd-forum :D

Jag vill inte ha fibromyalgi, jag vill inte ha ont hela tiden, jag vill inte sakna ork HELA TIDEN och jag vill inte äta en massa medicin som ändå inte tar bort värken helt men har en massa biverkningar.

Jag vill inte packa:cautious: Avskyr verkligen att organisera mig och packa ... men vill jag bort fran snon och isen ar det bast jag satter fart. suck.:grin:

Och riskera att få bröstcancer om man är kvinna
Det gäller väl för alla kvinnor, eller i alla fall de som har bröst?
Den enda studie som visade på ökad risk för bröstcancer hos kvinnor gäller vid nattarbete under minst 20 års tid. Med tanke på var jag jobbar så lär tiden på dygnet inte direkt påverka cancerrisken :grin:

Jag vill inte bo där jag bor.
Jag vill inte att hyresvärden ska renovera toaletten i nästa vecka eftersom jag ska gå igenom en rätt jobbig operation just då och vill ha lite lugn och ro efteråt.
Jag vill inte behöva duscha på badhuset eftersom vi inte kommer ha någon dusch under sagda renovering. (Min arm ska fixeras så jag behöver ha hjälp av sambon för att ta av bandage och klä av och på mig vilket inte lär fungera på badhuset... :p )
Allra allra mest vill jag inte att en av mina allra bästa vänner ska lida så mycket som hon gör eftersom vården inte gör sitt jobb och låter henne få den operation hon absolut behöver för att kunna gå.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 024
Senast: Whoever
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar