Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Och jag säljer grejer på Vinted för att minska på kaoset. Men jag antar att det inte heller räknas som att försöka förändra något :grin:

Du kanske, men andra har bara roat sig med att stampa så mycket som möjligt idag
Det är din tolkning, men inte sanningen. Jag har absolut varit tydlig med att det jag ser är att du håller fast vid väldigt mycket och inte vill förändra särskilt mycket, vilket man får göra, men det är inte samma sak som att stampa på. Att klappa medhårs är inte alltid det snällaste man kan göra.

Det är din tolkning, men inte sanningen. Jag har absolut varit tydlig med att det jag ser är att du håller fast vid väldigt mycket och inte vill förändra särskilt mycket, vilket man får göra, men det är inte samma sak som att stampa på. Att klappa medhårs är inte alltid det snällaste man kan göra.
Och jag säger om och om och om igen att jag försöker förändra det jag KAN förändra! Men det duger ju inte så om du bara ska hacka på mig så kan du lika gärna strunta i att skriva. Man kan vara snäll även utan att bara klappa medhårs

Och jag säger om och om och om igen att jag försöker förändra det jag KAN förändra! Men det duger ju inte så om du bara ska hacka på mig så kan du lika gärna strunta i att skriva. Man kan vara snäll utan att bara klappa medhårs
Vi tycker olika, men lycka till med allt!

Jag såg någon sådan reklam häromdagen, men klickade inte på den. Jag har flera appar för organisering, scheman, listor mm men jag orkar inte använda dem trots att jag vill. Jag kan inte ens skriva en lista på allt jag vill ha gjort för att få bort kaoset för då blir det så många detaljer att jag blir ännu mer stressad. Helst hade jag velat ha, och kunna hålla, ett schema för ALLT och när det ska göras för att försöka få rutiner, men jag klarar inte att följa scheman och har aldrig gjort 😞 Fast kanske apparna du menar är mer än scheman och liknande eftersom det är avslappning och sådant?

Jag har som sagt inte testat dem själv, men jag kan evt göra det och berätta hur de funkar, om du skulle vara interesserad?
Imorgon ska jag förresten åt ditt håll, och har några timmar över mellan 11 och 13 typ, om du behöver hjälp till något? (Vet det är jättejobbigt att träffa nya folk, så vi behöver inte direkt ses, men om du vill t.ex. skicka en lista med saker som behöver handlas in, och/eller att jag tar Bella med på tur, eller ta med något till posten eller vad som helst) Skicka gärna en pm isf. :)

Jag har som sagt inte testat dem själv, men jag kan evt göra det och berätta hur de funkar, om du skulle vara interesserad?
Imorgon ska jag förresten åt ditt håll, och har några timmar över mellan 11 och 13 typ, om du behöver hjälp till något? (Vet det är jättejobbigt att träffa nya folk, så vi behöver inte direkt ses, men om du vill t.ex. skicka en lista med saker som behöver handlas in, och/eller att jag tar Bella med på tur, eller ta med något till posten eller vad som helst) Skicka gärna en pm isf. :)
Tack 😍😍

Om en kvart kommer min vän och hämtar mig till sjukhuset. Det är nog tur för jag höll på att kollapsa när jag gick upp för trappen. Kollade pulsmätaren när jag lyckats ta mig upp från golvet igen och eh ja 😶😶
IMG_8328.webp

Hemma igen med tre nya mediciner 😑 men nu är pulsen nere på 120 iallafall. Minns inte vad han sa TRAK låg på, men han sa att det var så högt att det är inte så stor sannolikhet att jag kommer att bli frisk och medicinfri, men först måste jag medicinera i 18 månader för att veta någorlunda. Och vad jag har fattat så är detta inte orsaken till varför jag är trött från början utan det har bara gjort allt värre sista tiden. Så ett steg framåt och två tillbaka 😞

Nu väntar jag på att pojkvännen ska komma. Jag MÅSTE städa till marsvinen och röja ur kylen och frysen och städa köket för imorgon kommer fastighetsskötaren och kollar den trasiga frysen. Jag vill bara lägga mig och sova, men jag vet att jag kommer inte att orka upp och göra det imorgon bitti

Hemma igen med tre nya mediciner 😑 men nu är pulsen nere på 120 iallafall. Minns inte vad han sa TRAK låg på, men han sa att det var så högt att det är inte så stor sannolikhet att jag kommer att bli frisk och medicinfri, men först måste jag medicinera i 18 månader för att veta någorlunda. Och vad jag har fattat så är detta inte orsaken till varför jag är trött från början utan det har bara gjort allt värre sista tiden. Så ett steg framåt och två tillbaka 😞
Gå med i Facebook gruppen om Graves, den är bra. Sen behöver det inte stämma det läkaren säger, att du aldrig kommer att bli frisk. Det finns inga risker med att medicinera längre tid än 18 månader, tvärt om så visar forskning att längre medicinering ger mindre risk för återfall. Så min rekommendation är att du efter 18 månader om inte är ”frisk” då fortsätter att medicinera ytterligare 6-18 månader. Ingen läkare kan bestämma att du måste operera dig utan det är din kropp, ditt val.

Du kommer troligtvis att äta Thacapzol (?) 2x2 eller 3x3 och sedan lägga till levaxin? Så kallad block and replace. Då har du om inte annat en chans att känna hur kroppen känns på enbart syntetiskt hormon (levaxinet). Jag mår klart bättre på kroppens egna men andra mår jättebra på levaxin. Men det kan vara bra att veta vad man har för valmöjligheter.

Jag hoppas att din läkare kommer att ta både t3 och t4 annars rekommenderar jag att du kompletterar privat när du ligger stabilt inom referens igen. Då kan du få ett hum om hur bra din kropp konverterar t4 till t3. Ibland ligger man jättebra på t4 men lågt på t3 och då kan man behöva komplettera med syntetiskt t3 (liothyronin) också.

Sen ska du försöka ligga mot övre referens om möjligt och TSH behöver du inte bry dig om när du medicineras. Anser läkaren det så är det att du vet bättre.

Fråga om det är något ❤️

Min personliga erfarenhet av att få dygnsmedelpulsen sänkt av medicin ca 50 slag/minut från ohemult hög, är att det gjort STOR, skillnad för min trötthet även om den - och grundorsaken - till min höga puls är kvar. Att lyfta bort ”droppen som får bägaren att rinna över” kan göra jättestor skillnad, ÄVEN om inte just den droppen är grundproblemet.

Jag hoppas det kan bli detsamma för dig och är glad att läsa att det nu upptäckts ett tillstånd med en tydlig behandlingsgång, så du förhoppningsvis slipper kämpa så för just denna delen av din vård (även om det såklart är skit med en till diagnos till samlingen).

Gå med i Facebook gruppen om Graves, den är bra. Sen behöver det inte stämma det läkaren säger, att du aldrig kommer att bli frisk. Det finns inga risker med att medicinera längre tid än 18 månader, tvärt om så visar forskning att längre medicinering ger mindre risk för återfall. Så min rekommendation är att du efter 18 månader om inte är ”frisk” då fortsätter att medicinera ytterligare 6-18 månader. Ingen läkare kan bestämma att du måste operera dig utan det är din kropp, ditt val.

Du kommer troligtvis att äta Thacapzol (?) 2x2 eller 3x3 och sedan lägga till levaxin? Så kallad block and replace. Då har du om inte annat en chans att känna hur kroppen känns på enbart syntetiskt hormon (levaxinet). Jag mår klart bättre på kroppens egna men andra mår jättebra på levaxin. Men det kan vara bra att veta vad man har för valmöjligheter.

Jag hoppas att din läkare kommer att ta både t3 och t4 annars rekommenderar jag att du kompletterar privat när du ligger stabilt inom referens igen. Då kan du få ett hum om hur bra din kropp konverterar t4 till t3. Ibland ligger man jättebra på t4 men lågt på t3 och då kan man behöva komplettera med syntetiskt t3 (liothyronin) också.

Sen ska du försöka ligga mot övre referens om möjligt och TSH behöver du inte bry dig om när du medicineras. Anser läkaren det så är det att du vet bättre.

Fråga om det är något ❤️
Ska kolla upp den!

Nej, han sa bara att det är större risk att inte bli frisk och att det är större risk för återfall med tanke på TRAKvärdet, men det finns fortfarande chans att bli frisk. Allt som du har skrivit tog han upp och han verkade vettig tyckte både jag och min vän så jag hoppas att det ska bli bra gjort! Jag kommer att få hem kallelser med jämna mellanrum på blodprover och återbesök sa han och om det är något jag undrar så kunde jag/min vän bara ringa.

Ja, jag fick thacapzol 3*3 och ska börja med levaxin om två veckor. Får se hur min kropp reagerar för den brukar inte göra som den ”ska” med mediciner.

Tack 💖
Min personliga erfarenhet av att få dygnsmedelpulsen sänkt av medicin ca 50 slag/minut från ohemult hög, är att det gjort STOR, skillnad för min trötthet även om den - och grundorsaken - till min höga puls är kvar. Att lyfta bort ”droppen som får bägaren att rinna över” kan göra jättestor skillnad, ÄVEN om inte just den droppen är grundproblemet.

Jag hoppas det kan bli detsamma för dig och är glad att läsa att det nu upptäckts ett tillstånd med en tydlig behandlingsgång, så du förhoppningsvis slipper kämpa så för just denna delen av din vård (även om det såklart är skit med en till diagnos till samlingen).
Ja, den har faktiskt gjort skillnad redan! Jag är fortfarande sjukt trött, men jag är inte alls lika matt och svimfärdig och jag kan stå upp lite längre utan att behöva sätta mig ned. Jag kan lyfta armarna ovanför huvudet utan att svimma också.

Jo precis. Jag hade ju mycket hellre velat att de skulle hitta vad felet från början är, men det är absolut bättre än ingenting!

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 500
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar