Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Nu har jag tagit de sista blodproverna inför måndag. Idag knyckte de bara två rör för mig. Minns inte när de tog så få rör sist 😅 Jag hatar när de sticker 😓😓
Om du vill får du gärna lägga upp vad proverna visade. Jag misstänker att du ligger rejält högt på T3 och T4 ❤️

Jag sitter själv i bilen utanför vårdcentralen och väntar på att ta prover. Förhoppningsvis är jag nu inom referens. Ett litet hopp till dig är att jag mår mycket bättre nu. Jag kan stå upp utan att få hjärtklappning och svettas inte hela dagarna längre. Mentalt märker jag också stor skillnad även fast jag har en hel del att arbeta med där. Jag tror att du också kommer att märka stor skillnad när de får dina värden under kontroll igen ❤️

Om du vill får du gärna lägga upp vad proverna visade. Jag misstänker att du ligger rejält högt på T3 och T4 ❤️

Jag sitter själv i bilen utanför vårdcentralen och väntar på att ta prover. Förhoppningsvis är jag nu inom referens. Ett litet hopp till dig är att jag mår mycket bättre nu. Jag kan stå upp utan att få hjärtklappning och svettas inte hela dagarna längre. Mentalt märker jag också stor skillnad även fast jag har en hel del att arbeta med där. Jag tror att du också kommer att märka stor skillnad när de får dina värden under kontroll igen ❤️
Både T3 och T4 har minskat lite faktiskt. Jag är inte riktigt lika varm och det kliar inte lika hysteriskt längre (utom en timme inatt där jag höll på att bli tokig) så det går nog ihop, men min mage ser fortfarande ut som jag har slagits med en katt av alla kli/rivsår:crazy:

Hur gick det för dig? Vad skönt att du mår bättre! Jag är lite orolig nu när mina värden har sjunkit igen att de inte tar det på allvar och skickar hem mig med att avvakta igen 😕
IMG_8214.webp

Igår eftermiddag och kväll var faktiskt ganska bra! Det svängde så inihelvete upp och ned i början på dagen, men det lugnade sig lite när pojkvännen kom utom ett par gånger när jag blev jätteirriterad helt utan anledning :confused: Vi har både ätit kinamat, godis och en massa marängsviss så viktpaniken är i taket, men förutom det så hade vi trevligare än på länge! Jag har sovit skitdåligt inatt igen plus mycket gjort igår så idag är inte lika rolig dock 😓 Jag är så stressad och irriterad helt utan anledning (utom sköldkörteln då) och det är jättejobbigt för jag kan inte vila trots att jag är både trött och sömnig. Och jag brukar väldigt sällan vara irriterad, men sista dagarna har det kommit många stunder där jag bara blir jätteirriterad pang bom. Jag har p-ring så det borde inte vara mensen, men jag har haft lite mellanblödningar sista dagarna så det är väl inte omöjligt även om jag i princip aldrig känner av den i vanliga fall

Men det var så jobbigt när vi var ute, och när jag är ute själv också, och gick och det bara är Bella 😭 Det känns så fel och så tomt 😭 Och jag har så fruktansvärt dåligt samvete för jag vill att det ska vara Ping eller Pärla 😭 Bella har blivit så stressad också sedan Poppy dog. Hon har aldrig varit själv innan för i förra hemmet hade hon två katter som sällskap och här har hon ju haft de andra hundarna. Marsvinen räknas ju inte riktigt eftersom de bor i sin bur. Jag har börjat ge henne Poppys lugnande kosttillskott så jag får se om hon lugnar sig. Hon känner ju garanterat att inte jag mår bra också och inte är en bra beskyddare till henne

Både T3 och T4 har minskat lite faktiskt. Jag är inte riktigt lika varm och det kliar inte lika hysteriskt längre (utom en timme inatt där jag höll på att bli tokig) så det går nog ihop, men min mage ser fortfarande ut som jag har slagits med en katt av alla kli/rivsår:crazy:

Hur gick det för dig? Vad skönt att du mår bättre! Jag är lite orolig nu när mina värden har sjunkit igen att de inte tar det på allvar och skickar hem mig med att avvakta igen 😕
Visa bifogad fil 129506
Eftersom TPO är under referens så har du inte Hashimotos. Är TRAK positivt så är det Graves annars kan det vara att du har en inflammation i sköldkörteln alternativt en knöl i sköldkörteln som producerar för mycket (knölstruma). Jag tror att du får en läkartid där de känner och ev tar en biopsi på sköldkörteln. Skönt att de minskar i alla fall!

Jag låg precis under referens på T4 men strax över på T3. Så jag har minskat medicinen nu så att jag inte blir hypo istället. Troligtvis nya prover om 2 veckor igen 😅

Igår eftermiddag och kväll var faktiskt ganska bra! Det svängde så inihelvete upp och ned i början på dagen, men det lugnade sig lite när pojkvännen kom utom ett par gånger när jag blev jätteirriterad helt utan anledning :confused: Vi har både ätit kinamat, godis och en massa marängsviss så viktpaniken är i taket, men förutom det så hade vi trevligare än på länge! Jag har sovit skitdåligt inatt igen plus mycket gjort igår så idag är inte lika rolig dock 😓 Jag är så stressad och irriterad helt utan anledning (utom sköldkörteln då) och det är jättejobbigt för jag kan inte vila trots att jag är både trött och sömnig. Och jag brukar väldigt sällan vara irriterad, men sista dagarna har det kommit många stunder där jag bara blir jätteirriterad pang bom. Jag har p-ring så det borde inte vara mensen, men jag har haft lite mellanblödningar sista dagarna så det är väl inte omöjligt även om jag i princip aldrig känner av den i vanliga fall

Men det var så jobbigt när vi var ute, och när jag är ute själv också, och gick och det bara är Bella 😭 Det känns så fel och så tomt 😭 Och jag har så fruktansvärt dåligt samvete för jag vill att det ska vara Ping eller Pärla 😭 Bella har blivit så stressad också sedan Poppy dog. Hon har aldrig varit själv innan för i förra hemmet hade hon två katter som sällskap och här har hon ju haft de andra hundarna. Marsvinen räknas ju inte riktigt eftersom de bor i sin bur. Jag har börjat ge henne Poppys lugnande kosttillskott så jag får se om hon lugnar sig. Hon känner ju garanterat att inte jag mår bra också och inte är en bra beskyddare till henne
Kan helt klart vara hormoner som spökar. Jag har ätit p-piller i tusen år, men får fortfarande påslag med bottenlös hunger, gråter för minsta lilla ibland. :banghead:

Jag har så mycket ångest nu 😭😭 Jag blir alltid bestraffad så fort något har varit bra 😭😭
Jag tror inte att du bestraffas. Däremot känner jag igen mig i att må dåligt efter något bra, eftersom jag på de bra dagar övertrasserar mitt mentala batteri när jag "passar på" att göra allt jag inte fixar de dåliga dagarna, och dagen efter ligger då det batteriet på minus.

Har du provat att "leva randigt" ? Många utmattade med nedsatt energinivå använder den tekniken för att få till en hållbar energianvändning i sitt liv.

Det går inte alls bra 😭 Jag för inget gjort och jag tar så mycket ångest för både det och hur mycket jag har ätit och hur mycket maten kostade 😭

Jag är så jävla stressad jag håller på att bli tokig! Jag vill bara få något gjort eller sova men inget går 😭

Nu har jag legat och glott på kläder i 1,5 timme. Varför?! Sådant jävla slöseri med energi för jag kan ändå inte köpa något

Och även om jag hade kunnat köpa något så vad skulle jag ha det till när jag ändå inte orkar använda kläderna jag redan har?!

Tyvärr är det helt nödvändigt att hålla det så noga för att jag inte ska tappa kontrollen igen. Jag lyckades fixa det mesta igår kväll, men det fattas en par kvitton plus att jag bunkade ihop ett gäng utgifter till en, tex mat istället för varje vara för sig. Bara jag håller efter iallafall en gång i veckan så tar det inte många minuter eftersom allt jag har lagt in tidigare laddar upp allt utom summan av sig själv, men när huvudet vägrar funka så kan jag inte koncentrera mig tillräckligt för att kunna skriva in något alls
Starkt jobbat! :banana:

Jag gör på liknande sätt av samma anledning. Tappade också rutinen för ett tag sedan och har precis kommit ikapp. Det tog verkligen emot, men SÅ skönt att vara i fas igen.

Eftersom TPO är under referens så har du inte Hashimotos. Är TRAK positivt så är det Graves annars kan det vara att du har en inflammation i sköldkörteln alternativt en knöl i sköldkörteln som producerar för mycket (knölstruma). Jag tror att du får en läkartid där de känner och ev tar en biopsi på sköldkörteln. Skönt att de minskar i alla fall!

Jag låg precis under referens på T4 men strax över på T3. Så jag har minskat medicinen nu så att jag inte blir hypo istället. Troligtvis nya prover om 2 veckor igen 😅
Ja, det var så jag tolkade det också. TRAK finns inte med, men det är kanske inte klart ännu eller så har de inte lagt in det i journalen för alla provsvar kommer inte med. Jag har fått en tid till endokrinolog på måndag så får se vad de säger då. Jag har försökt känna själv och jag kan inte känna några knölar iallafall. Jag hade nog faktiskt hellre velat att de höjts för nu är jag rädd att de bara ska skicka hem mig för att avvakta som de har gjort alla gånger tidigare.

Vad skönt! Men det verkar vara ett jäkla krångel med mediciner 😓 Min vän började med hyper och sedan kraschade allt av medicinerna och sist jag pratade med henne så försökte de få upp värdena igen utan resultat
Kan helt klart vara hormoner som spökar. Jag har ätit p-piller i tusen år, men får fortfarande påslag med bottenlös hunger, gråter för minsta lilla ibland. :banghead:
Jag brukar aldrig känna av det utan plötsligt en dag så bara är mensen där. Men nu är ju hela kroppen i obalans plus att jag närmar mig 40 så det är väl egentligen konstigt om det inte börjar strula
Jag tror inte att du bestraffas. Däremot känner jag igen mig i att må dåligt efter något bra, eftersom jag på de bra dagar övertrasserar mitt mentala batteri när jag "passar på" att göra allt jag inte fixar de dåliga dagarna, och dagen efter ligger då det batteriet på minus.

Har du provat att "leva randigt" ? Många utmattade med nedsatt energinivå använder den tekniken för att få till en hållbar energianvändning i sitt liv.
Vi gjorde knappt någonting så det borde inte alls varit för ansträngande tycker jag. Den enda skillnaden var att jag inte hade lika mycket ångest och till och med kunde skatta lite. Vi pratade iofs en del, men inget alls extremt och inget viktigt heller så hjärnan borde inte heller blivit överansträngd.

Jag läste lite snabbt om det och som jag är nu så kommer det inte att funka för om jag slutar greja med vad jag håller på med för att vila så är det kört sedan och jag kommer inte igång igen så därför måste jag köra på till kroppen eller huvudet själv säger stopp för annars blir jag bara stressad för jag kommer inte kunna slappna av och kunna vila utan bara tänka på vad jag vill hålla på med och sedan kommer jag inte igång igen vilket skapar ännu mer stress
Det kan väl vara avkopplande och skönt att drömma sig bort lite? Allt i livet kan inte vara produktivt.
På sätt och vis kanske. Det är väl mest jobbigt att jag blir så ledsen av att inte vara som jag var innan där kläder och sätta ihop outfits var roligt och jag höll på med instagram och fotade för att det var roligt och jag saknar det jättemycket 😞
Är allt verkligen kaos eller är kaoset i ditt huvud? Såklart jättejobbigt oavsett, men bättre om kaoset är på insidan är om allt verkligen är kaos.
Både och. Det är mindre kaos på golvet i lägenheten nu, men lådor och skåp är fortfarande ganska kaos och jag måste tvätta nästan alla kläderna för vinterkläderna har hängt trångt och luktar unket och sommarkläderna behöver tvättas innan de läggs undan, men djurrummet där jag har tvättmaskinen är totalt kaos så jag måste klättra fram till tvättmaskinen så jag måste städa där innan jag kan tvätta så mycket. Allt som jag måste göra hänger också över mig och skapar kaoskänslor.
Starkt jobbat! :banana:

Jag gör på liknande sätt av samma anledning. Tappade också rutinen för ett tag sedan och har precis kommit ikapp. Det tog verkligen emot, men SÅ skönt att vara i fas igen.
Visst är det! Jag hoppas att jag kan hålla efter det ordentligt nu när jag är någorlunda ikapp igen. Just nu vill jag egentligen sluta med det för jag blir så stressad av att se hur pengarna bara har runnit iväg i år, men om jag gör det så kommer jag att tappa kontrollen helt igen och då kommer jag ju att kunna spara ännu mindre för att få upp veterinärbufferten igen och så blir jag stressad av det istället

På sätt och vis kanske. Det är väl mest jobbigt att jag blir så ledsen av att inte vara som jag var innan där kläder och sätta ihop outfits var roligt och jag höll på med instagram och fotade för att det var roligt och jag saknar det jättemycket 😞
Okej, då får du sätta stopp nästa gång då och göra något annat, eller jobba för att hitta tillbaka i glädjen med kläder.
Både och. Det är mindre kaos på golvet i lägenheten nu, men lådor och skåp är fortfarande ganska kaos och jag måste tvätta nästan alla kläderna för vinterkläderna har hängt trångt och luktar unket och sommarkläderna behöver tvättas innan de läggs undan, men djurrummet där jag har tvättmaskinen är totalt kaos så jag måste klättra fram till tvättmaskinen så jag måste städa där innan jag kan tvätta så mycket. Allt som jag måste göra hänger också över mig och skapar kaoskänslor.
Oordning i lådor och sunkiga vinterkläder låter inte som kaos, om än lite besvärligt att ta tag i, inte minst med tanke på din ork, men kaos… nja.

@Lyan jag minns inte om jag sagt det förut, men jag får upp reklam för en massa olika appar som ska hjälpa för att få mera "struktur i hjärnan" eller hur man ska säga, om man har adhd. De flesta verkar vara inriktade mot folk som har svårt att få gjort saker för att det blir för kaosigt, typ... Och en del verkar även inriktade på avslappningstekniker. Jag har inte testat någon av dom, men det kanske vore något att fundera på, om det inte kostar en massa...?

Okej, då får du sätta stopp nästa gång då och göra något annat, eller jobba för att hitta tillbaka i glädjen med kläder.

Oordning i lådor och sunkiga vinterkläder låter inte som kaos, om än lite besvärligt att ta tag i, inte minst med tanke på din ork, men kaos… nja.
Det är lite svårt att jobba för glädje när man inte kan känna glädje 😞 Jag kommer inte ihåg hur det känns ens. Jag försöker undvika Instagram för jag blir bara ledsen och avundsjuk nu när jag inte kan känna att det är meningsfullt längre. Sedan kan väl instagram aldrig kallas för meningsfullt egentligen, men eftersom jag tyckte att det var roligt så borde ju roligt vara en mening ändå, även om inte själva handlingen är det 🤔

För mig är det kaos. Sedan kanske inte just tvätta kläder är kaos, men allt runtomkring tvätta kläderna är kaos eftersom jag måste städa djurrummet först (och där är det KAOS på riktigt) för att slippa klättra fram och sedan ska allt sorteras och tvättas på rätt sätt, torkas och organiseras in i garderoberna igen när det är tvättat. Jag hatar att ha garderoberna utspridda i hela lägenheten! Jag hade velat ha allt i hallen, men det går inte utan att bygga om och det har jag varken ork eller råd med så nu måste jag flytta runt allt vår och höst så det jag behöver mest är lättast att få tag på och lägga undan för om inte det är jättelätt så hamnar allting i en hög på golvet eller skobyrån
@Lyan jag minns inte om jag sagt det förut, men jag får upp reklam för en massa olika appar som ska hjälpa för att få mera "struktur i hjärnan" eller hur man ska säga, om man har adhd. De flesta verkar vara inriktade mot folk som har svårt att få gjort saker för att det blir för kaosigt, typ... Och en del verkar även inriktade på avslappningstekniker. Jag har inte testat någon av dom, men det kanske vore något att fundera på, om det inte kostar en massa...?
Jag såg någon sådan reklam häromdagen, men klickade inte på den. Jag har flera appar för organisering, scheman, listor mm men jag orkar inte använda dem trots att jag vill. Jag kan inte ens skriva en lista på allt jag vill ha gjort för att få bort kaoset för då blir det så många detaljer att jag blir ännu mer stressad. Helst hade jag velat ha, och kunna hålla, ett schema för ALLT och när det ska göras för att försöka få rutiner, men jag klarar inte att följa scheman och har aldrig gjort 😞 Fast kanske apparna du menar är mer än scheman och liknande eftersom det är avslappning och sådant?

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 500
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar