Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jamen hen är väl där för hjälpa dig?
Jo, men om det ska bli rent så måste jag plocka undan först för annars hinner vi inte och jag gillar inte att plocka när någon är här. Och det är jättejobbigt med boendestödet överlag nu för jag är så trött och har så mycket ångest. De sista gångerna har vi inte tagit hela tiden för jag har inte orkat

Jag vill kunna slappna av och bara vila men det går inte. Det funkar inte ens om jag tar både ångestdämpande och melatonin. Blir bara lite seg och fortfarande lika stressad

Jag vill kunna slappna av och bara vila men det går inte. Det funkar inte ens om jag tar både ångestdämpande och melatonin. Blir bara lite seg och fortfarande lika stressad

Jag tror jag minns du skrev nångång att det ibland kunde hjälpa att ligga i child pose i sängen, testa det kanske?

Jag tror jag minns du skrev nångång att det ibland kunde hjälpa att ligga i child pose i sängen, testa det kanske?
Det funkar tyvärr bara när jag kan ligga och lyssna på något samtidigt, men nu kan jag inte koncentrera mig 😞 Har suttit och glott på reels i evigheter nu trots att jag egentligen inte vill för det är det enda hjärnan klarar att ta in just nu trots att jag inte vill sitta och glo på reels

Det funkar tyvärr bara när jag kan ligga och lyssna på något samtidigt, men nu kan jag inte koncentrera mig 😞 Har suttit och glott på reels i evigheter nu trots att jag egentligen inte vill för det är det enda hjärnan klarar att ta in just nu trots att jag inte vill sitta och glo på reels

Behöver du lyssna på något som kräver koncentration då? Funkar det inte med att lyssna på musik bara?

Just titta på telefonen är väl tyvärr det sämsta man kan göra för hjärnans del....

Behöver du lyssna på något som kräver koncentration då? Funkar det inte med att lyssna på musik bara?

Just titta på telefonen är väl tyvärr det sämsta man kan göra för hjärnans del....
Jag brukar lyssna på reddithistorier på pod eller youtube för det är tillräckligt hjärndött för att jag oftast ska klara av att kunna lyssna på det och tillräckligt oviktigt för att jag inte ska störa mig på om jag missar en del av det när tankarna drar iväg. Bara musik funkar inte för dels är det inte tillräckligt för att hålla tankarna kvar och dels skapar det för mycket känslor som jag inte kan hantera just nu.

Jo, jag vet 😕 Jag saknar så himla mycket att kunna läsa en bok, pussla eller titta på film! Men det går inte för jag blir så stressad av att göra något ”onödigt” när jag har så mycket nödvändigt jag behöver göra och jag kan inte koncentrera mig om jag inte pillar med något annat samtidigt, men när jag gör det så kan jag inte titta på något nytt för då missar jag för mycket. Att sitta med telefonen är ju verkligen extremt onödigt så jag får ångest av den också, men ändå mindre än med annat för med telefonen kan jag distrahera mig mer. Men jag märker ju hur jag blir dummare och dummare och får ännu sämre koncentrationsförmåga ju längre tiden går. Jag saknar pussel allra mest! Jag har ett pussel som har legat i bokstavligt talat år utan att ha blivit pusslat trots att jag la över att år på att hitta det så jag kunde köpa det. Det är också svårt med pussel eftersom här alltid är totalt kaos så jag har ingen plats att pussla.
Och nu när jag letade bild på pusslet så såg jag att de har släppt massor av nya som ser jätteroliga ut! Jag hoppas att jag kan pussla snart 😭
IMG_7990.webp

Nu har jag ringt om låset och det var inte ägaren som satt upp det utan tydligen är garaget uthyrt och de nya hyresgästerna har bytt låset utan lov. Tyckte väl att ett kodlås var alldeles för dyrt för den snålröven! Mitt dörrlås pusslade han ihop av tre gamla dörrlås istället för att köpa ett nytt, men det gick ju såklart sönder igen nästan direkt så då fick han köpa ett nytt ändå

Jag måste röja och städa halva dagen, men den orken blir svår att tvinga fram 😓 Har sovit dåligt inatt igen så jag är både trött och sömnig

Nu är här någorlunda plockat och köket är ganska rent iallafall. Orkade inte dammsuga eller göra rent badrummet så det får jag fixa själv en annan dag.

Jag mår så fruktansvärt dåligt idag. Svettas och fryser på samma gång, huvudvärk och får blodtrycksfall hela tiden så jag kan knappt stå upp. Fattar inte hur jag klarade att boendestödet var här en hel timme. Men nu är jag tillbaka i sängen och jag lär nog inte ta mig härifrån förrän Bella behöver ut igen

Lagt ut två kappor till på Vinted, bla min favoritkappa 😭 men jag måste gå ned minst 7kg för att kunna ha den och det lär jag inte lyckas med igen

Jag har verkligen absolut noll koll på min ekonomi just nu. Jag har, sedan maj 2019, slaviskt lagt in alla inkomster och utgifter i en kassabok, men sista tiden har jag inte orkat så nu är det kaos med kvitton, försäkringsutbetalningar, autogiro, internetköp, swish, tågresor osv och inget stämmer 😓

Jag har verkligen absolut noll koll på min ekonomi just nu. Jag har, sedan maj 2019, slaviskt lagt in alla inkomster och utgifter i en kassabok, men sista tiden har jag inte orkat så nu är det kaos med kvitton, försäkringsutbetalningar, autogiro, internetköp, swish, tågresor osv och inget stämmer 😓

Så är det hos mig alltid.... vad jag gör är helt enkelt att gå in och kolla om där finns pengar på kontot eller inte. Skulle absolut vilja ha bättre koll och föra in allting så som du gjort, men den tiden och orken finns helt enkelt inte....

Nu är här någorlunda plockat och köket är ganska rent iallafall. Orkade inte dammsuga eller göra rent badrummet så det får jag fixa själv en annan dag.

Jag mår så fruktansvärt dåligt idag. Svettas och fryser på samma gång, huvudvärk och får blodtrycksfall hela tiden så jag kan knappt stå upp. Fattar inte hur jag klarade att boendestödet var här en hel timme. Men nu är jag tillbaka i sängen och jag lär nog inte ta mig härifrån förrän Bella behöver ut igen

Låter som om du är eller börjar bli sjuk? Var det imorgon du skulle in och ta flera prov hos läkaren?

Men sånt går väl att hålla koll på i internetbanken? Iaf Swedbank har en funktion som man kan tagga utgifter och inkomster?

Låter som om du är eller börjar bli sjuk? Var det imorgon du skulle in och ta flera prov hos läkaren?
Känner mig inte sjuk som i förkyld eller så. Tror att det var blodtrycket som var extra jävligt
Så är det hos mig alltid.... vad jag gör är helt enkelt att gå in och kolla om där finns pengar på kontot eller inte. Skulle absolut vilja ha bättre koll och föra in allting så som du gjort, men den tiden och orken finns helt enkelt inte....
Jag fick ju den ”roliga” biverkningen ”okontrollerbart överdrivet köpbeteende eller slösande med pengar” av abilify så jag var tvungen att börja med det för att hålla koll på var alla pengarna tog vägen plus låta mamma ha hand om veterinärbufferten och alla pengar jag inte behövde till det nödvändigaste. Nu har jag de flesta av mina pengar själv men mamma har fortfarande veterinärbufferten. Att hålla koll på nästan varenda krona har varit till stor hjälp, men det är också jobbigt att se hur mycket pengar jag har lagt på onödiga saker och exakt hur mycket hundarna har kostat hos veterinären 😓
Men sånt går väl att hålla koll på i internetbanken? Iaf Swedbank har en funktion som man kan tagga utgifter och inkomster?
Nej, inte i närheten av så noga som jag vill ha det plus att man inte kan se vad tex swishen är för eller kontanter mm

Såhär noga vill jag ha det 😅
IMG_8204.webp

Nu har jag tagit de sista blodproverna inför måndag. Idag knyckte de bara två rör för mig. Minns inte när de tog så få rör sist 😅 Jag hatar när de sticker 😓😓

Känner mig inte sjuk som i förkyld eller så. Tror att det var blodtrycket som var extra jävligt

Jag fick ju den ”roliga” biverkningen ”okontrollerbart överdrivet köpbeteende eller slösande med pengar” av abilify så jag var tvungen att börja med det för att hålla koll på var alla pengarna tog vägen plus låta mamma ha hand om veterinärbufferten och alla pengar jag inte behövde till det nödvändigaste. Nu har jag de flesta av mina pengar själv men mamma har fortfarande veterinärbufferten. Att hålla koll på nästan varenda krona har varit till stor hjälp, men det är också jobbigt att se hur mycket pengar jag har lagt på onödiga saker och exakt hur mycket hundarna har kostat hos veterinären 😓

Nej, inte i närheten av så noga som jag vill ha det plus att man inte kan se vad tex swishen är för eller kontanter mm

Såhär noga vill jag ha det 😅
Visa bifogad fil 129425
Du kanske skulle sikta på en lägre nivå så du istället orkar ha nån koll, istället för ingen? Det där ser extremt tidskrävande ut (och kanske inte heller nödvändigt?)

Du kanske skulle sikta på en lägre nivå så du istället orkar ha nån koll, istället för ingen? Det där ser extremt tidskrävande ut (och kanske inte heller nödvändigt?)
Tyvärr är det helt nödvändigt att hålla det så noga för att jag inte ska tappa kontrollen igen. Jag lyckades fixa det mesta igår kväll, men det fattas en par kvitton plus att jag bunkade ihop ett gäng utgifter till en, tex mat istället för varje vara för sig. Bara jag håller efter iallafall en gång i veckan så tar det inte många minuter eftersom allt jag har lagt in tidigare laddar upp allt utom summan av sig själv, men när huvudet vägrar funka så kan jag inte koncentrera mig tillräckligt för att kunna skriva in något alls

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 500
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar