Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Fast som sagt, det är ju inte som att det fungerar särskilt bra idag, snarare inte alls, och för att ha en chans att komma vidare måste ju något förändras.
Och då är detta den bästa medicinkombinationen jag har haft. Jag vet hur mycket värre det kan bli och den förändringen vill jag inte ha!

Hela kroppen kliar och huvudet funkar inte alls förutom ångesten som sliter i hela kroppen trots ångestdämpande. Jag vill bara sova men det kommer inte gå för det kliar jättemycket överallt

Om läkaren får som han verkade vilja så kommer allt att sättas ut och då är jag död
Men samtidigt om mycket har testats i olika varianter osv under lång tid så kanske det inte är så fel att börja om från början och reda ut vad som verkar vad. Vet att du inte är så pepp på att bli inlagd men det hade kunnat hjälpa till under utrensningen av medicinen. Tänker att det liksom inte blir bättre oavsett så varför inte prova och ge det en chans.

Men det kan ju bli bättre också.
Det är helt omöjligt för mig att tro på tyvärr 😞
Men samtidigt om mycket har testats i olika varianter osv under lång tid så kanske det inte är så fel att börja om från början och reda ut vad som verkar vad. Vet att du inte är så pepp på att bli inlagd men det hade kunnat hjälpa till under utrensningen av medicinen. Tänker att det liksom inte blir bättre oavsett så varför inte prova och ge det en chans.
Jag mår hellre såhär än blir inlåst igen om det inte är typ 99,9% sannolikhet att det faktiskt kan bli bättre

Det är inte heller så dumt att vara inneliggande under medicinjustering, ändringar går fortare, tätare kontakt med läkare och stöd dygnet runt.
Inte där jag var. Om du inte var tyst och snäll (=ingen synlig ångest eller annat som var jobbigt för personalen) så blev du bestraffad eller ignorerad. Det enda de gjorde i medicinväg var att försöka tvinga i mig mer ångestdämpande än jag tog för att hamna där. Bara förvaring och ingen ens antydan till hjälp

Många gånger tvivlar jag väldigt starkt på det faktiskt 😞
Jag läser många av de inläggen här i din tråd som är positiva till att du ska få hjälp som kommande från en egentligen rimlig förväntan på och erfarenhet av sjukvården som tyvärr inte är allmängiltig. Sjukvårdens struktur är inte designad för och bra på att fånga upp komplex och mångbottnad sjukdom med specialiteter som tittar på och behandlar ”sitt stuprör”. Innan jag hamnade i sjukvården med en komplex multisystemsjukdom tänkte nog jag i liknande banor som de peppinlägg du fått. Tyvärr är jag nu medveten om att det är extremt hotande för många läkare att träffa en svårbotad patient (där läkarvetenskapen saknar klara svar och behandlingsvägar) och det är därför inte alls säkert att bemötandet blir gott och att vård kommer till stånd ”bara för” att det finns avvikelser på blodprov.

Med det vill jag ha sagt att det är naturligt att du inte vågar hoppas. Det speglar antagligen bara de erfarenheter du hittills haft av vården. Förhoppningsvis hamnar du nu ”i ett stuprör” och stämmer in i bilden av den problematik som läkaren har redskap att hjälpa dig med. 🤞🏻💛

Det är inte dig det är fel på när du inte vågar hoppas. Det är, vad jag fattar, en naturlig konsekvens av de vårdskador och den uteblivna eller felaktiga vård du fått förut. Önskar det blir annorlunda nu.

Inte där jag var. Om du inte var tyst och snäll (=ingen synlig ångest eller annat som var jobbigt för personalen) så blev du bestraffad eller ignorerad. Det enda de gjorde i medicinväg var att försöka tvinga i mig mer ångestdämpande än jag tog för att hamna där. Bara förvaring och ingen ens antydan till hjälp
Du måste förstå att det är inte så det brukar gå till. Du måste haft riktig otur.

Jag läser många av de inläggen här i din tråd som är positiva till att du ska få hjälp som kommande från en egentligen rimlig förväntan på och erfarenhet av sjukvården som tyvärr inte är allmängiltig. Sjukvårdens struktur är inte designad för och bra på att fånga upp komplex och mångbottnad sjukdom med specialiteter som tittar på och behandlar ”sitt stuprör”. Innan jag hamnade i sjukvården med en komplex multisystemsjukdom tänkte nog jag i liknande banor som de peppinlägg du fått. Tyvärr är jag nu medveten om att det är extremt hotande för många läkare att träffa en svårbotad patient (där läkarvetenskapen saknar klara svar och behandlingsvägar) och det är därför inte alls säkert att bemötandet blir gott och att vård kommer till stånd ”bara för” att det finns avvikelser på blodprov.

Med det vill jag ha sagt att det är naturligt att du inte vågar hoppas. Det speglar antagligen bara de erfarenheter du hittills haft av vården. Förhoppningsvis hamnar du nu ”i ett stuprör” och stämmer in i bilden av den problematik som läkaren har redskap att hjälpa dig med. 🤞🏻💛

Det är inte dig det är fel på när du inte vågar hoppas. Det är, vad jag fattar, en naturlig konsekvens av de vårdskador och den uteblivna eller felaktiga vård du fått förut. Önskar det blir annorlunda nu.
Du är inte ensam om erfarenhet av sjukvården, jag väljer däremot att inte gå in på vad jag baserar mina erfarenheter på, det är privat, men jag vet att man kan få hjälp ur riktig svåra tillstånd om man träffar rätt läkare och låter sig bli hjälpt.

Gäller såklart inte alla och alla tillstånd, (jag vet att människor hamnar fel och mellan stolarna) men det är inte omöjligt. Jag förstår att @Lyan är uppgiven och rädd, absolut, men det ser ju inte ut som nuvarande mediciner och strategier är särskilt hjälpsamma för henne heller.

Jag mår hellre såhär än blir inlåst igen om det inte är typ 99,9% sannolikhet att det faktiskt kan bli bättre
Jag förstår rädslan för att det blir fel finns men dom som jobbade på din avdelning då jobbar förmodligen inte kvar där nu, om du ens hamnar på samma avdelningen. Risken att du träffar på dom är små. Det kan krasst sätt aldrig bli bättre om man inte vågar pröva att ta emot hjälpen och ge det ett försök och göra förändringar. Ingenting blir tyvärr bättre av sej självt men då måste man också våga pröva.

Det är läskigt och osäkert absolut men jag tror det är extremt svårt att bli friskare och må bättre utan att förändra hur saker och ting är. Man måste aktivt bryta den nedåtgående spiralen på något sätt.

Tack för era svar 💖 Jag svarar när huvudet behagar funka

-
Jag har sovit jättedåligt inatt för det kliar så mycket. Benen är värst, men resten av kroppen kliar också. Jag var så nära att tulla av hundarnas kortison men det har både gått ut i datum och jag vet varken dosering eller om det hade funkat så jag lät bli. Min lichen har blossat upp för fullt också, men där har jag iallafall kortisonsalva som hjälper. Hade den inte varit så kletig så hade jag använt den på resten av kroppen också.
Måste försöka ta mig iväg till min vän idag så vi kan fixa fullmakten för jag klarar inte ens att ringa 1177 och fråga om klådan just nu.

Jag har iallafall fått ut lite mer kläder på Vinted. Inte mycket intresse, men det är för att det ligger i dyraste laget. Idag MÅSTE jag städa till marsvinen! Alla hade behövt bada också, men städningen är viktigast.

Så målet för idag är gå till posten, städa till marsvinen och ta kontakt med min vän. Orkar jag mer så är det bra, men det kommer jag nog inte göra.

Det är så konstigt att jag kan sitta och skriva en sådan här lång harang, men jag kan inte svara på era inlägg eller göra något annat heller för att huvudet inte funkar

Hoppas du får till fullmakten, det vore ju toppen för dig ❤️
Ja, för jag klarar verkligen ingenting nu 😞
-
Försökte sätta upp en av gardinerna men så fort jag höll upp armarna över huvudet så fick jag blodtrycksfall så det gick inte. Nu har jag legat i sängen i fem minuter och jag har fortfarande hjärtklappning, kallsvettas och mår illa trots att det brukar gå över inom en minut om jag lutar mig framåt en stund. Obehagligt!

Skulle börja städa till marsvinen men säcken var trasig så nu måste jag gå ned i djurrummet och hämta en annan säck och tre trappor känns som 30 idag 😞

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 497
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar