Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Medicinklinik Endokrinologimottagning Karlshamn​

0454-73 10 07
Telefontid måndag, onsdag och torsdag 10-11

Medicinklinik Endokrinologimottagning Karlskrona​

0455-73 47 31
Telefontid måndag, onsdag och torsdag 10-11

Nu har jag fått upp de flesta kläderna som ska säljas på Vinted så nu ligger de i en låda istället för en hög på golvet. Jag lägga ut annonser på Facebook också, men det orkar jag inte nu. Om en timme ska jag ta tåget till pojkvännen för hans moster kommer på besök. Jag hade velat fortsätta röja nu när jag är inne i det, men jag får hoppas att jag kan fortsätta när jag kommer hem.

Igår kväll var inte alls rolig, men nu känns det lite lugnare så jag hoppas att det håller i sig iallafall idag!

Nu har Bella börjat fatta att Poppy är borta på riktigt 😭 Hon är stressad och rastlös och varje gång vi kommer ned i djurrummet så letar hon efter Poppy. Jag letar efter både henne, Pärla och Ping. Går hela tiden och kollar så att jag inte snubblar eller sätter mig på någon. Varje gång något smäller så får jag hjärtat i halsgropen till jag kommer på att Poppy inte kan bli rädd mer. Inte längre en massa mediciner och specialmat mer än metacam till Floor. Jag ska fixa annonser på både Pärlas och Poppys mat. Det är så mycket kvar så jag vill inte slänga det och det är dyr mat så kanske någon som har dåligt med pengar kan passa på att köpa billigt eftersom det är öppnat. Promenaderna är jobbigast. Jag hann aldrig vänja mig vid att de var bara tre och nu POFF så är det bara en. Jag har inte haft bara en hund sedan 2015.

Poppy och Bellas uppfödare har en valp till salu nu. En del av mig vill köpa honom för att få tillbaka en del av Poppy och Pärla, men min logiska del vinner för det är en EXTREMT dålig idé för det enda som stämmer med vad jag vill ha är storleken, färgen och pälsen. Jag har dessutom varken råd eller ork till en ny hund och jag vet inte om mitt hjärta hade klarat det heller. Kommer någon och ger mig en hund som passar in på allt jag vill ha så kommer jag nog inte kunna tacka nej, men själv leta och köpa och hämta? Nej, det klarar jag inte. Och hur stor är sannolikheten att jag får en frisk hund i present? I princip obefintlig skulle jag säga

Poppy och Bellas uppfödare har en valp till salu nu. En del av mig vill köpa honom för att få tillbaka en del av Poppy och Pärla, men min logiska del vinner för det är en EXTREMT dålig idé för det enda som stämmer med vad jag vill ha är storleken, färgen och pälsen. Jag har dessutom varken råd eller ork till en ny hund och jag vet inte om mitt hjärta hade klarat det heller. Kommer någon och ger mig en hund som passar in på allt jag vill ha så kommer jag nog inte kunna tacka nej, men själv leta och köpa och hämta? Nej, det klarar jag inte. Och hur stor är sannolikheten att jag får en frisk hund i present? I princip obefintlig skulle jag säga
Med tanke på din situation och med tanke på hur sjuka dina djur har varit så är det - helt krasst - en riktigt dålig idé att köpa en valp nu. Speciellt av samma uppfödare.

Med tanke på din situation och med tanke på hur sjuka dina djur har varit så är det - helt krasst - en riktigt dålig idé att köpa en valp nu. Speciellt av samma uppfödare.
Ja, det var ju det jag skrev. Jag kommer inte att ta en hund därifrån ens om jag får den gratis för det är så mycket galet med hälsan och temperamentet

Det är nog bra att du har färre djur just nu, men förhoppningsvis kommer du ju må bättre framöver iom senaste remissen och då kan det ju bli läge 🙂

Det är nog bra att du har färre djur just nu, men förhoppningsvis kommer du ju må bättre framöver iom senaste remissen och då kan det ju bli läge 🙂
Ja, det är det. Hade jag kunnat så hade jag lämnat bort Bella också ett tag, men jag vet ingen som kan ta henne och så känns det taskigt mot henne också att förlora allt och alla hon känner till, även om det bara är för ett kort tag för det förstår ju inte hon. Jag måste ju också ha tillräckligt med pengar i veterinärbufferten så jag inte tar från den till någon köpesumma. Så det är bara dumma drömmar om hur det hade varit om allt hade varit bra. Och även om de får ordning på mig snart så vet jag ju inte hur länge det kommer att vara för allt tar alltid slut när jag börjar med någon ny medicin och så blir jag lika kass igen efter ett tag

Ja, det är det. Hade jag kunnat så hade jag lämnat bort Bella också ett tag, men jag vet ingen som kan ta henne och så känns det taskigt mot henne också att förlora allt och alla hon känner till, även om det bara är för ett kort tag för det förstår ju inte hon. Jag måste ju också ha tillräckligt med pengar i veterinärbufferten så jag inte tar från den till någon köpesumma. Så det är bara dumma drömmar om hur det hade varit om allt hade varit bra. Och även om de får ordning på mig snart så vet jag ju inte hur länge det kommer att vara för allt tar alltid slut när jag börjar med någon ny medicin och så blir jag lika kass igen efter ett tag
Jätteklokt resonerat, men det där sista är ju inget du vet. Jag vet att du upplevt det så och att det länge varit snurrigt med dina mediciner, men att ALLT ALLTID skulle sluta fungera på just dig är helt osannolikt, i så fall är din kropp helt, helt unik i hur den fungerar. Försök ha lite tilltro, det skadar inte, tvärtom.

Har knappt varit inne på buke på hela veckan pga flytt, men så himla trist med Poppy, jag beklagar verkligen sorgen! :heart

Angående Bella så tror jag vi pratade förut om att du kanske kunde kolla om hennes tidigare ägare kunde ta henne, åtminstonde för ett litet tag? Jag skulle jättegärna ha hjulpit, men min ena katt är rädd för hundar och just nu är allting redan läskigt för henne här med nytt hus, så det vore inte snällt mot henne tyvärr....

Jätteklokt resonerat, men det där sista är ju inget du vet. Jag vet att du upplevt det så och att det länge varit snurrigt med dina mediciner, men att ALLT ALLTID skulle sluta fungera på just dig är helt osannolikt, i så fall är din kropp helt, helt unik i hur den fungerar. Försök ha lite tilltro, det skadar inte, tvärtom.
Nej, vet vet jag ju inte, men jag har 38 års erfarenhet och den medicineringen jag har nu är den som har funkat bäst och det syns ju hur bra den funkar :( Men helt slutar såklart inte alla mediciner att funka för annars hade jag ju inte behövt några, men det är inte mycket effekt kvar i dem och jag har provat att höja doserna innan (med läkare) och det har inte blivit bra med någon. Och jag försöker att aldrig hoppas på något för så länge jag inte hoppas så blir jag inte lika ledsen om något inte blir som jag vill
Har knappt varit inne på buke på hela veckan pga flytt, men så himla trist med Poppy, jag beklagar verkligen sorgen! :heart

Angående Bella så tror jag vi pratade förut om att du kanske kunde kolla om hennes tidigare ägare kunde ta henne, åtminstonde för ett litet tag? Jag skulle jättegärna ha hjulpit, men min ena katt är rädd för hundar och just nu är allting redan läskigt för henne här med nytt hus, så det vore inte snällt mot henne tyvärr....
Ja 😭 Tack 💖

Jag har inte alls kontakt med Bellas förra ägare. Jag kollade och jag har henne kvar på Facebook men hon har inte varit aktiv på många månader och jag har inte pratat med henne sedan jag fick hem Bella så det blir alldeles för jobbigt att ta kontakt och ta upp allting 😞 Hade hon iallafall gillat bilder eller inlägg jag lagt upp på Bella så hade det kanske varit lite lättare, men nu klarar jag inte det.
Ja, det är klart att kissen kommer först 💖

Jag har fått klåda över hela kroppen så jag håller på att bli tokig! Räckte det inte med att armen kliar som fan redan 😑 Googlade och visst stämmer det också med sköldkörteln. Konstigt nog så slutade jag vara så varm när det började klia igår, men jag är hellre varm än kliar sönder mig 😫

Jag har försökt vila hela dagen men det har inte gått bra, men jag kan inte göra något heller. Egentligen skulle jag till min vän idag och städa till marsvinen men inget har blivit av

Och jag har matpanik för jag har ingenting jag vill ha hemma, men jag är egentligen för pank för att köpa cheesecake och har gått upp för mycket i vikt igen. Och för att köpa cheesecake så måste jag klara att ta mig ut överhuvudtaget. Jag kommer heller inte klara att handla annat att äta för det kommer bara bli rusa in och ut så fort som möjligt för det funkar inte alls att gå i affären när huvudet är såhär även om jag skriver en lista

Nej, vet vet jag ju inte, men jag har 38 års erfarenhet och den medicineringen jag har nu är den som har funkat bäst och det syns ju hur bra den funkar :( Men helt slutar såklart inte alla mediciner att funka för annars hade jag ju inte behövt några, men det är inte mycket effekt kvar i dem och jag har provat att höja doserna innan (med läkare) och det har inte blivit bra med någon. Och jag försöker att aldrig hoppas på något för så länge jag inte hoppas så blir jag inte lika ledsen om något inte blir som jag vill

Ja 😭 Tack 💖

Jag har inte alls kontakt med Bellas förra ägare. Jag kollade och jag har henne kvar på Facebook men hon har inte varit aktiv på många månader och jag har inte pratat med henne sedan jag fick hem Bella så det blir alldeles för jobbigt att ta kontakt och ta upp allting 😞 Hade hon iallafall gillat bilder eller inlägg jag lagt upp på Bella så hade det kanske varit lite lättare, men nu klarar jag inte det.
Ja, det är klart att kissen kommer först 💖
Eller så är det inte rätt mediciner eller i fel kombinationer, det verkar ju din läkare också vara inne på.

Men kombinationer finns det ju otaliga och det kan ju vara i där en del av lösningen finns, sen behöver du säkert också få ordning på mat, motion och rutiner, men för det behöver du ju må bättre, såklart.
Jag har hållit på med mediciner i så många år och provat så många olika, både ensamma och i kombinationer, och jag vågar absolut inte ändra för mycket av det jag har nu för jag vet hur jävla mycket värre det kan bli. Ett par av dem kan jag tänka mig att försöka ändra med, men de andra kommer jag bli så jävla tokdålig av att ändra på så det finns inte på min världskarta så länge jag mår som jag gör nu. Skulle något mirakel ske så jag skulle må bättre så kanske jag kan tänka mig det, men absolut inte som det är nu. Resten av livet lär jag aldrig få ordning på för min hjärna är alldeles för skadad för att någonsin funka normalt

Jag har hållit på med mediciner i så många år och provat så många olika, både ensamma och i kombinationer, och jag vågar absolut inte ändra för mycket av det jag har nu för jag vet hur jävla mycket värre det kan bli. Ett par av dem kan jag tänka mig att försöka ändra med, men de andra kommer jag bli så jävla tokdålig av att ändra på så det finns inte på min världskarta så länge jag mår som jag gör nu. Skulle något mirakel ske så jag skulle må bättre så kanske jag kan tänka mig det, men absolut inte som det är nu. Resten av livet lär jag aldrig få ordning på för min hjärna är alldeles för skadad för att någonsin funka normalt
Jag förstår att du provat mycket, men omöjligt alla kombinationer. Jag hoppas verkligen att du och din läkare kan jobba fram en bra väg framåt så du kan må bättre, för det låter verkligen inte som det fungerar för dig som det ser ut idag. Och kanske behöver du våga lita till läkaren och prova en annan väg än den du går på just nu för att må bättre.

Jag förstår att du provat mycket, men omöjligt alla kombinationer. Jag hoppas verkligen att du och din läkare kan jobba fram en bra väg framåt så du kan må bättre, för det låter verkligen inte som det fungerar för dig som det ser ut idag. Och kanske behöver du våga lita till läkaren och prova en annan väg än den du går på just nu för att må bättre.
Om läkaren får som han verkade vilja så kommer allt att sättas ut och då är jag död

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 497
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor
  • Hästen har ingen respekt för bommar