Det är lite svårt att jobba för glädje när man inte kan känna glädje
Jag kommer inte ihåg hur det känns ens. Jag försöker undvika Instagram för jag blir bara ledsen och avundsjuk nu när jag inte kan känna att det är meningsfullt längre. Sedan kan väl instagram aldrig kallas för meningsfullt egentligen, men eftersom jag tyckte att det var roligt så borde ju roligt vara en mening ändå, även om inte själva handlingen är det
För mig är det kaos. Sedan kanske inte just tvätta kläder är kaos, men allt runtomkring tvätta kläderna är kaos eftersom jag måste städa djurrummet först (och där är det KAOS på riktigt) för att slippa klättra fram och sedan ska allt sorteras och tvättas på rätt sätt, torkas och organiseras in i garderoberna igen när det är tvättat. Jag hatar att ha garderoberna utspridda i hela lägenheten! Jag hade velat ha allt i hallen, men det går inte utan att bygga om och det har jag varken ork eller råd med så nu måste jag flytta runt allt vår och höst så det jag behöver mest är lättast att få tag på och lägga undan för om inte det är jättelätt så hamnar allting i en hög på golvet eller skobyrån
Jag såg någon sådan reklam häromdagen, men klickade inte på den. Jag har flera appar för organisering, scheman, listor mm men jag orkar inte använda dem trots att jag vill. Jag kan inte ens skriva en lista på allt jag vill ha gjort för att få bort kaoset för då blir det så många detaljer att jag blir ännu mer stressad. Helst hade jag velat ha, och kunna hålla, ett schema för ALLT och när det ska göras för att försöka få rutiner, men jag klarar inte att följa scheman och har aldrig gjort
Fast kanske apparna du menar är mer än scheman och liknande eftersom det är avslappning och sådant?