Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Nu går det inte alls bra 😭 Jac orkar inte och jag vill inte 😭 hela livet bara försvinner i ångest och trötthet

Jag måste gå ut med Bella men jag vet inte hur jag ska klara det. Hade jag kunnat så hade jag lämnat bort henne 😭 iallafall ett tag

Tack för att du frågar 💖
Jag är helt slut. Sovit dåligt och haft huvudvärk. Kom upp någorlunda i tid vilket var tur för rätt vad det var så kom boendestödet. Jag hade missat att de ändrat från onsdag till tisdag denna veckan. Och efter det har jag varit ute en liten runda med Bella och varit på mellanvården så nu är min hjärna potatismos. Jag hade så gärna velat sova ett par timmar, men kroppen vill inte slappna av

Låter som om det vore bra att prata med läkare/vårdpersonal ang den här reaktionen och hur du ska göra. Som du säger är ju inte 100 en särskilt låg puls, så frågan är om du faktiskt borde fortsätta ta två såna tabletter och härda ut tills kroppen vänjer sig, eller om det är bättre att ta det stegvis... Men tänker att det oavsett är klokt med en nära kontakt med vården ang det.
Läkaren sa att pulsen borde bli bättre denna veckan och det hoppas jag för ofta känns det som att hjärtat kommer att slå rakt igenom bröstkorgen. Jag har tagit två om dagen sedan jag skrev och det har inte varit så illa som då, men inte bra heller.
Jo, det är ju så för alla till viss grad, att kroppen säger till om när och vad den vill ha för mat. Men hos dig låter det lite extremt.... Dock så handlar det ju om kemiska balanser och vanor, så jag är ganska övertygat om att det går att "programmera om" även din kropp till att äta annat än skräpmat. Angående att du blir fortare hungrig ju mera du äter, gäller det även om du äter "riktig" middag med kött och fett? För det låter som en typisk reaktion på svajigt blodsocker pga kolhydrater...

Viktiga saker på golvet och halvviktiga på mikron låter som ett bra system, tycker jag! Då ser du ju snabbt vad som är viktigt så du inte glömmer bort det. Glömma saker är det som är största problemet för min del.
Fast hur ska jag lyckas programmera om kroppen att äta sådant som den tycker är äckligt? Jag har försökt många gånger med tex vatten och det har inte gått utan det blir bara värre och värre ju mer jag tvingar mig. Ett tag lyckades jag få i mig broccoli och blomkål genom att dela det i yttepyttebitar och stuva med vit sås, men det tog också tvärstopp. Likaså morötter, tomater, proteinpudding, spagetti osv. Det blir likadant med sådant som är gott att rätt vad det är så kan jag inte äta det och det finns inget mönster till varför det blir så 😕 Spagetti, morötter och tomater kan jag dock äta ibland om jag inte har något annat och är jättehungrig.
Ja, jag blir lika hungrig då också. Åt kyckling, pommes och aioli hos mamma igår och var vrålhungrig efter bara ett par timmar och pizza är det ju både mycket kött och fett i och det blir jag också hungrig av. Sedan går det upp och ned också. Ibland får jag inte ens i mig godis och ibland blir jag aldrig mätt, men tyvärr överväger aldrig mätt.

Ja, det funkar rätt så bra faktiskt. Men en gång glömde jag deklarera för att boendestödet lagt papperna på byrån istället. Och det funkar inte om det är sådant jag ska ha med mig utan det måste jag hänga på dörrhandtaget för annars ser jag inte det

Idag kommer de och byter kylskåpet så jag måste röja undan så här ser någorlunda vettigt ut. Jag har just nu två likadana kyl/frys som båda är trasiga så jag får välja mellan att ha en ickefungerande kyl/frys + ny fungerande kyl/frys som inte är alls likadan så det kommer att bli jättefult, eller att de tar båda de trasiga och så får jag ha en kyl/frys och ett stort hål och det kommer att bli lika fult 😫 Med tanke på hur de förra hyresgästerna har målat resten av köket så hade det inte förvånat mig om det är omålat bakom. För att inte tala om hur äckligt det måste vara för de sitter så fastkilade att jag har inte kunnat städa där bakom sedan jag flyttade in 2009 :nailbiting: och med tanke på hur ”noga” de förra hyresgästerna flyttstädade så hade det inte förvånat mig om de inte städat där heller

Fortfarande ont i hela kroppen och uvin håller på att göra mig tokig med all smärta och klåda, men jag klarar inte att bråka med vården om det igen och vi har ju inte lyckats få till fullmakten till min vän för ingen på sjukhuset visste hur man gjorde utan att hon blev god man eller förvaltare för mig.
Och så måste jag krångla med fastighetsbolaget idag igen för den ena fastighetsskötaren hade sönder mitt vattenlås så nu blåser det kall stinkande avloppsluft rakt upp ur handfatet. Jag sa till honom att låta det vara för att det är krångligt att få tillbaka när man tagit isär det men han lyssnade inte och nu är det förstört!
Och såhär ser det ut i köket och så kommer det mycket troligt att få se ut till jag har råd att köpa en garderob att ställa där för det kommer inte fastighetsägaren att fixa utan SUPERMEGAMYCKET tjat och troligen inte ens då heller
IMG_9072.webp

Jag är så jävla trött! Det var lite bättre några dagar men nu är det värre än innan igen och jag kan inte vila för jag är så stressad och rastlös. Jag verkligen försöker tvinga mig att vila och jag ligger i sängen nästan hela tiden för jag orkar inget annat, men jag vilar inte för jag kan inte slappna av. Jag vill inget hellre än bara få sova ut så jag kan vakna utvilad men det går inte. Och jag har så mycket pappersarbete som jag MÅSTE göra tills imorgon, men jag vet inte hur jag ska klara det. Jag vet att min vän hade hjälpt mig om jag frågat, men jag är för trött för att fråga henne. Mamma kan inte heller hjälpa för hon jobbar

Jag är så jävla trött! Det var lite bättre några dagar men nu är det värre än innan igen och jag kan inte vila för jag är så stressad och rastlös. Jag verkligen försöker tvinga mig att vila och jag ligger i sängen nästan hela tiden för jag orkar inget annat, men jag vilar inte för jag kan inte slappna av. Jag vill inget hellre än bara få sova ut så jag kan vakna utvilad men det går inte. Och jag har så mycket pappersarbete som jag MÅSTE göra tills imorgon, men jag vet inte hur jag ska klara det. Jag vet att min vän hade hjälpt mig om jag frågat, men jag är för trött för att fråga henne. Mamma kan inte heller hjälpa för hon jobbar
Tänker mycket på dig även om jag inte skriver så ofta. Som du kämpar❤️
Försök att be om hjälp av din vän. Hon vill säkert inget hellre än att hjälpa med det som går.

Sänder varma tankar!

Tänker mycket på dig även om jag inte skriver så ofta. Som du kämpar❤️
Försök att be om hjälp av din vän. Hon vill säkert inget hellre än att hjälpa med det som går.

Sänder varma tankar!
Tack 💖💖 Som det ser ut nu så tar jag mig inte ur sängen utan att hålla på att svimma så fixa papper klarar jag inte nu 😞 Fick sätta mig ned när fastighetsskötaren var här för jag kunde inte stå alls. Ibland går det över efter några timmar så jag hoppas på det! Och Bella måste ju ut oavsett så jag ska försöka fixa så mycket jag kan på telefonen så jag bara behöver skriva ut hos min vän och så får Bella en promenad dit och hem

Ibland önskar jag att vi bodde nära varandra, alla bukare... Tänk vad vi kunde hjälpas åt. Jag skulle gärna ta med Bella ut en sväng.
Hoppas att du mår bättre snart och får njuta lite av dagen, @Lyan . :heart
Ja verkligen!
Det hade hon gillat! Vi var iallafall ute en vettig runda igår. Inte så långt som jag hade velat gå, men längre än vad vi har gått den senaste tiden.
Tack 💖 Fastighetsskötaren var här igen nu och satte in det nya vattenlåset och det gick jättesnabbt tack och lov så nu är jag tillbaka i sängen. Har en massa småsaker jag vill ha gjort, men det funkar inte nu, men jag kan inte vila ordentligt heller och det är så frustrerande!

Det går inte alls bra 😞 Lyckades slappna av en liten stund bara för att få mångdubbelt mer ångest efteråt. Jag har inte ens börjat med papperna. Har lyckats svara på ett par meddelanden, men inget mer. Måste till apoteket och posten också och jag får panik bara jag tänker på klä om och gå ut, men Bella måste ju ut mer än att bara kissa på gården

Jag hann precis till posten och Bella har fått bajsa och röra lite på sig, men inget apotek och papprena som är utskrivna sedan tidigare ligger fortfarande på golvet. De som inte är utskrivna har jag noll koll på

Tror jag har samlat ihop allt som ska skrivas ut i telefonen nu. Skulle börja skriva på papprena som jag har utskrivna men jag frös så mycket så det gick inte så jag måste nog sätta igång elementet i köket och kanske badrummet. De andra rummen går inte för elementen är täckta, men jag lär inte ha råd att ha dem igång ändå så det kvittar

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 500
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Sällskapsspel om hästar