Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Igår morse hade jag lite energi i nästan två timmar och fick klart en väska som legat i flera månader och så packade jag kläder jag fått sålt. Efter det så gick luften bara ur mig och jag var helt väck hela dagen. Det är så skönt när jag får lite energi, men samtidigt inte för då blir jag bara ännu mer frustrerad när jag är för trött.

Idag åkte jag med pojkvännen till praktiken och så släppte han av mig och Bella där innan han körde hem så jag kunde gå in och hälsa på och sedan gick jag och Bella hem. Massor av ångest hela vägen hem och sedan jag kom hem också, men det är skönt att veta att Bella fått en ordentlig promenad och fått springa lite i hundgården. Det blir mer och mer tydligt hela tiden att hon inte alls trivs som ensamhund, men jag kan ju inte skaffa en hund bara för hennes skull när jag fortfarande mår så dåligt. Jag hoppas ju (trots att jag försöker att inte göra det) att jag snart kanske kommer må lite bättre och då kanske jag kan leta efter en omplacering som passar både mig och Bella, men det kan ju ta månader tills dess. Jag känner ingen alls i närheten som har hund och jag vet inte om jag orkar lära känna någon med hund för att hitta en lekkamrat till Bella heller. Hade jag varit piggare så hade jag kanske kunnat bli dagmatte, men som det är nu så vill jag inte ta så stort ansvar för någon annans hund för jag är så rädd att något skulle hända.

Jag är så trött nu och vill bara få sova en stund men jag kan inte slappna av och pulsen är fortfarande jättehög trots att läkaren sa att den skulle vara nere innan jag skulle hinna börja med levaxin, men den har jag ju börjat med idag.
Hur gammal är Bella? ❤️

Nu har jag röjt undan i köket! Fortfarande inte rent, men nu är det inte stökigt iallafall. Det ska bli så skönt att kunna få upp ett skåp bredvid kylskåpet så jag kan ha återvinning och pantflaskor där så det slipper stå mitt på golvet!

Igår morse hade jag lite energi i nästan två timmar och fick klart en väska som legat i flera månader och så packade jag kläder jag fått sålt. Efter det så gick luften bara ur mig och jag var helt väck hela dagen. Det är så skönt när jag får lite energi, men samtidigt inte för då blir jag bara ännu mer frustrerad när jag är för trött.

Idag åkte jag med pojkvännen till praktiken och så släppte han av mig och Bella där innan han körde hem så jag kunde gå in och hälsa på och sedan gick jag och Bella hem. Massor av ångest hela vägen hem och sedan jag kom hem också, men det är skönt att veta att Bella fått en ordentlig promenad och fått springa lite i hundgården. Det blir mer och mer tydligt hela tiden att hon inte alls trivs som ensamhund, men jag kan ju inte skaffa en hund bara för hennes skull när jag fortfarande mår så dåligt. Jag hoppas ju (trots att jag försöker att inte göra det) att jag snart kanske kommer må lite bättre och då kanske jag kan leta efter en omplacering som passar både mig och Bella, men det kan ju ta månader tills dess. Jag känner ingen alls i närheten som har hund och jag vet inte om jag orkar lära känna någon med hund för att hitta en lekkamrat till Bella heller. Hade jag varit piggare så hade jag kanske kunnat bli dagmatte, men som det är nu så vill jag inte ta så stort ansvar för någon annans hund för jag är så rädd att något skulle hända.

Jag är så trött nu och vill bara få sova en stund men jag kan inte slappna av och pulsen är fortfarande jättehög trots att läkaren sa att den skulle vara nere innan jag skulle hinna börja med levaxin, men den har jag ju börjat med idag.

Jag tycker det låter klokt att inte skaffa någon mer hund eller försöka bli dagmatte nu. Du behöver väl snarare mindre att göra, inte mera...

Du vill inte försöka låna ut Bella till vem det nu var's mormor ett tag då? Det kan ju faktiskt tänkas att de klickar och att Bella blir lugnare om hon kommer till ett ställe där det inte är så mycket som påminner om hennes gamla kompisar? Och om det inte funkar så är det ju bara att få hem henne igen, men då har du i alla fall testat....

Jag tycker det låter klokt att inte skaffa någon mer hund eller försöka bli dagmatte nu. Du behöver väl snarare mindre att göra, inte mera...

Du vill inte försöka låna ut Bella till vem det nu var's mormor ett tag då? Det kan ju faktiskt tänkas att de klickar och att Bella blir lugnare om hon kommer till ett ställe där det inte är så mycket som påminner om hennes gamla kompisar? Och om det inte funkar så är det ju bara att få hem henne igen, men då har du i alla fall testat....
Jo precis. Och inte bara jobbet utan alla pengar det kostar också. Kanske jag skaffa en hund till om jag mår bättre i framtiden, men just nu känns det inte som en bra idé. Skulle precis rätt hund ploppa upp så får jag ta ställning till det då, men jag tänker inte leta efter en hund.

Jag funderar fortfarande på det. Hade det varit för två veckor sedan så hade jag lämnat bort henne, men just nu känns det jättejobbigt att vara utan henne och om man bortser från att hon saknar Poppy så mycket så går det ganska bra just nu. Vi är ute och går så mycket jag orkar, tränar tricks en stund varje dag, hon har lärt sig hur godisbollen funkar så den har hon roligt med och så har hon börjat bli lite keligare. Men det märks så mycket på henne ändå att hon inte vill vara ensam 😞 Jag vet att jag är självisk som inte provar, men jag klarar inte det just nu 😞

Jag har fått tid hos veterinären med Floor i eftermiddag för hon har kisseriproblem igen 😭 hon är fortfarande pigg och glad, men alldeles kissig i pälsen och luktar illa

Angående pengarna så har jag tappat mycket av kontrollen just nu och det är jobbigt! Jag gör inte av med mer pengar än vad jag har, men jag sparar inte så mycket som jag vill. Jag har köpt rätt mycket kläder och accessoarer för en del av mig vill börja klä mig fint igen och börja om med instagram, men en annan del bara sitter och säger att jag är oduglig som slösar pengar och att instagram är helt meningslöst och även om det inte varit meningslöst så är jag för gammal

Angående pengarna så har jag tappat mycket av kontrollen just nu och det är jobbigt! Jag gör inte av med mer pengar än vad jag har, men jag sparar inte så mycket som jag vill. Jag har köpt rätt mycket kläder och accessoarer för en del av mig vill börja klä mig fint igen och börja om med instagram, men en annan del bara sitter och säger att jag är oduglig som slösar pengar och att instagram är helt meningslöst och även om det inte varit meningslöst så är jag för gammal

Man blir aldrig för gammal för att göra saker som man tycker om. ❤

Håller tummarna att det går bra med Floor i dag!

Man blir aldrig för gammal för att göra saker som man tycker om. ❤

Håller tummarna att det går bra med Floor i dag!
Jag vet inte. För ett tag sedan var det en som sa att jag ser autistisk ut pga hur jag klär mig 😞

Vi kom inte iväg för bilen gick sönder 😞 har fått en ny tid imorgon som passar med hur tågen går. De hade ingen sådan tid idag. Och jag kommer troligen få betala för att jag inte kunde ta mig dit idag 😣

Jag vet inte. För ett tag sedan var det en som sa att jag ser autistisk ut pga hur jag klär mig 😞

Vi kom inte iväg för bilen gick sönder 😞 har fått en ny tid imorgon som passar med hur tågen går. De hade ingen sådan tid idag. Och jag kommer troligen få betala för att jag inte kunde ta mig dit idag 😣

So what om du "ser autistisk ut pga hur du klär dig"? (konstigaste jag hört på länge f.ö.)

Alla har väl sin stil, och sin personlighet. Det viktigaste är vad man själv känner sig bekväm i för kläder, inte vad andra folk tycker.

Så jobbigt att bilen gick sönder! Hoppas du slipper betala dubbelt.

So what om du "ser autistisk ut pga hur du klär dig"? (konstigaste jag hört på länge f.ö.)

Alla har väl sin stil, och sin personlighet. Det viktigaste är vad man själv känner sig bekväm i för kläder, inte vad andra folk tycker.

Så jobbigt att bilen gick sönder! Hoppas du slipper betala dubbelt.
Jo, jag vet. Och jag vet att jag inte borde ta åt mig av sådana dumma kommentarer, men jag gör det ändå trots att jag inte vill. Jag tycker ju om hur jag klär mig, och oftast får jag komplimanger (speciellt av lite äldre tanter som säger att de önskar att det fanns sådana kläder och hårfärger när de var yngre 💖), men ändå så tar jag illa vid mig de gångerna jag får dumma kommentarer

Ja, och speciellt när det inte är min bil 😓 men det var iallafall inget som jag kunde påverka utan den hade gått sönder oavsett vem som kört. Och jag hade sådan tur att det parkerade en mekaniker precis bredvid så jag var så ohyfsad att jag haffade honom så han kunde ta en snabbtitt om det var någon enkel grej som tex lossnat men tyvärr var det inte det. Fast sedan blev det ännu mer tur för då kom min väns man och skulle hjälpa mig med bilen och han kände mekanikern så han fick hjälp att dra igång bilen och sällskap till verkstaden ifall den skulle dött igen. Och tur i oturen att den dog hemma i stan och inte när de ska köra till Malmö imorgon!
Ja, det hoppas verkligen jag också för det var en akuttid 😓

Nu har jag varit hos osteopaten och jag är helt mörbultad för han tog i hårt idag för att släppa på alla spänningarna så nu är det stor risk för supermegaångest de närmaste dagarna 😓 Jag vill bara gå och lägga mig, men jag behöver städa till marsvinen innan boendestödet kommer och sedan ska jag ju till veterinären. Peppar peppar så verkar Floor bättre igen! Hon är inte längre kissblöt i rumpan så om det var en sten så har hon förhoppningsvis kissat ut den, men det är lika bra att åka in ändå för hon behöver troligen antibiotika och hennes metacam är nästan slut så jag behöver ha ny utskriven

Marsvinen har fått städat men jag ställde in boendestödet för jag är helt igenom slut och jag måste ju lyckas ta mig till veterinären också

Jag vill inte iväg. JAG VILL VERKLIGEN INTE! Jag mår skit och jag är så trött och har så mycket ångest. Vädret är hemskt och jag måste vara iväg i flera timmar och vänta på tågen. Jag orkar inte 😭😭

Jag lämnade Bella hemma för då blir det iallafall lite lättare. Hon kommer inte att vara glad, men det hade hon inte varit i regnet heller. Tåget är försenat så jag gick in på pressbyrån och köpte en drickyoghurt och en pucko så jag slipper bli hungrig också. Det räcker med all annan ångest. Floor är inte nedkissad längre men hon andas tungt så något är ju fortfarande fel

Redan hemma! Vi hann precis med tåget så jag slapp vänta på nästa! Floor har uvi, men inga stenar iallafall. Jag tror att hon har haft en sten som hon kissat ut igår eftersom hon slutade läcka urin då. Lungorna lät bra så troligen beror andningen på att det gör ont trots metacam. Så med lite antibiotika så ska min lilla stålgris förhoppningsvis klara sig igenom detta också 💖. Nu ska jag krascha

Redan hemma! Vi hann precis med tåget så jag slapp vänta på nästa! Floor har uvi, men inga stenar iallafall. Jag tror att hon har haft en sten som hon kissat ut igår eftersom hon slutade läcka urin då. Lungorna lät bra så troligen beror andningen på att det gör ont trots metacam. Så med lite antibiotika så ska min lilla stålgris förhoppningsvis klara sig igenom detta också 💖. Nu ska jag krascha
Så skönt att det "bara" var uvi, även om det förstås är eländigt nog. Håller tummarna för att hennes mage nu är så stabil att den klarar antibiotikan. Det kan vara klokt att mata henne med Recovery Plus några timmar efter varje antibiotikados, för att minska risken för trassel.

Så skönt att det "bara" var uvi, även om det förstås är eländigt nog. Håller tummarna för att hennes mage nu är så stabil att den klarar antibiotikan. Det kan vara klokt att mata henne med Recovery Plus några timmar efter varje antibiotikados, för att minska risken för trassel.
Ja, det räcker med skit för henne nu 😞 PEPPAR PEPPAR så är de andra friska (vågar knappt skriva det för då blir de väl sjuka :nailbiting: ). Ja, jag ska göra det. Jag har varit slarvig med att ge henne sista tiden, men hon har hållit vikten och magen stabil ändå, men kanske behöver hon probiotikan för immunförsvaret. Fast om det faktiskt var en sten så hade nog inte probiotika gjort någon större skillnad

Jag är så jävla godissugen 😫 men jag har ätit alldeles för mycket godis sista veckan och jag har redan druckit drickyoghurt och pucko så jag behöver verkligen inte mer socker!

Ja, det räcker med skit för henne nu 😞 PEPPAR PEPPAR så är de andra friska (vågar knappt skriva det för då blir de väl sjuka :nailbiting: ). Ja, jag ska göra det. Jag har varit slarvig med att ge henne sista tiden, men hon har hållit vikten och magen stabil ändå, men kanske behöver hon probiotikan för immunförsvaret. Fast om det faktiskt var en sten så hade nog inte probiotika gjort någon större skillnad
Varken hon eller du behöver mer elände nu, tycker jag.

Antibiotika kan verkligen ställa till magen för en del marsvin, andra påverkas betydligt mindre, därför brukar jag alltid ge probiotika när jag ger antibiotika. Mot en sten hade det garanterat inte hjälpt ett dugg.

Får hon Eurologist? Och/eller Allrodin? Jag tycker att det brukar minska risken för återfall hos marsvin med uvi.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Sällskapsspel om hästar