Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Hur funkar det att smaksätta vatten med gurka/frukt/bär eller dylikt?
Inte alls tyvärr för det smakar fortfarande för mycket vatten. Har provat gurka, citron, äpple, hallon, jordgubbar osv.
Jag tror du är KONSTANT mentalt överstimulerad. Det känns som att hjärnan rusar samtidigt som kroppen är i något slags utmattning och varje rörelse känns för mycket. Visst kan koffein och Elvanse tex spä på det där men grunden är att man övermatar sin hjärna med intryck den inte klarar att släppa, du är i en ond cirkel där du matar och matar för att hålla undan ångesten samtidigt som alla intryck gör att din hjärna aldrig kan slappna av och det i sin tur skapar mer ångest.
Jo, så är det alldeles säkert, men hur kommer man ur den cirkeln?! Jag sitter ju fan fortfarande och ältar saker som hände i skolan och jag är avundsjuk på allt och alla och jag kan inte sluta trots att jag vet att det är totalt helkorkat för jag kan inte ändra det förflutna och jag kan inte förvandlas till någon annan eller få vad jag vill ha. Jag vill bara släppa ALLT, men jag vet inte hur 😭 Jag har tjatat och tjatat om terapi i flera år men de säger bara att det inte finns resurser. Förlåt om jag låter arg men jag är bara så frustrerad och arg på mig själv som inte klarar det trots att jag vet mycket vad jag behöver ändra på

Inte alls tyvärr för det smakar fortfarande för mycket vatten. Har provat gurka, citron, äpple, hallon, jordgubbar osv.

Jo, så är det alldeles säkert, men hur kommer man ur den cirkeln?! Jag sitter ju fan fortfarande och ältar saker som hände i skolan och jag är avundsjuk på allt och alla och jag kan inte sluta trots att jag vet att det är totalt helkorkat för jag kan inte ändra det förflutna och jag kan inte förvandlas till någon annan eller få vad jag vill ha. Jag vill bara släppa ALLT, men jag vet inte hur 😭 Jag har tjatat och tjatat om terapi i flera år men de säger bara att det inte finns resurser. Förlåt om jag låter arg men jag är bara så frustrerad och arg på mig själv som inte klarar det trots att jag vet mycket vad jag behöver ändra på

Det finns ju Mindler tex som ändå går på högkostnadsskyddet, kanske är ett alternativ?

Att minska scrollandet tror jag är det bästa man kan göra. För mig är scrolla tusen gånger värre än att tex sätta på en serie jag sätt flera gånger, men när jag är sådär uppjagad i huvet så behöver jag tystnad, och ja rätt ofta drar det fram ångest i mig med men om jag inte tar bort alla intryck så blir det ångest pga av att hjärnan typ imploderar så känns ändå bättre att ge mig själv en paus. Men det tråkiga svaret är väl att man måste komma på vad som funkar för en själv, för mig funkar tex att skriva, och att hålla på i trädgården men det är ju bara hur just jag funkar. Det enda jag kan säga är att prova saker även om man inte riktigt tror det funkar för det handlar inte alltid om ens största intressen utan just vad som ger ens hjärna en paus (och att det bara skulle va typ yoga eller mindfulness som funkar så är BS när man har typ Autism eller ADHD)

Det finns ju Mindler tex som ändå går på högkostnadsskyddet, kanske är ett alternativ?

Att minska scrollandet tror jag är det bästa man kan göra. För mig är scrolla tusen gånger värre än att tex sätta på en serie jag sätt flera gånger, men när jag är sådär uppjagad i huvet så behöver jag tystnad, och ja rätt ofta drar det fram ångest i mig med men om jag inte tar bort alla intryck så blir det ångest pga av att hjärnan typ imploderar så känns ändå bättre att ge mig själv en paus. Men det tråkiga svaret är väl att man måste komma på vad som funkar för en själv, för mig funkar tex att skriva, och att hålla på i trädgården men det är ju bara hur just jag funkar. Det enda jag kan säga är att prova saker även om man inte riktigt tror det funkar för det handlar inte alltid om ens största intressen utan just vad som ger ens hjärna en paus (och att det bara skulle va typ yoga eller mindfulness som funkar så är BS när man har typ Autism eller ADHD)
Mindler har bara kbt 😕

Problemet är att ingenting som tidigare har fått mig att ibland slappna av funkar pga att jag är för trött 😞 Så jag är för uppskruvad i huvudet för att bara vila, men alldeles för trött för att göra något åt det. Nu vill jag tex plocka undan och sortera allt jag har dragit fram med smyckena men det enda jag kan göra är att sitta på golvet och stirra på det för jag är för trött för att stå och kan inte koncentrera mig tillräckligt för att göra något sittande heller trots att det hade gjort mig lite lugnare att iallafall få bort lite av kaoset på utsidan. Jag brukar försöka vila genom att lyssna på youtube och poddar med reddithistorier för det är tillräckligt intressant för att tankarna inte ska snurra iväg fullkomligt men inte så viktigt att det stör mig om jag missar en bit, men jag kan fortfarande inte slappna av och det är det enda som funkar iallafall lite.
Innan kunde jag läsa och pussla i timmar men det har jag inte klarat på flera år. Jag har ett pussel jag letade efter i över ett år innan jag hittade det att köpa och nu har det nog legat och väntat i minst två år utan att jag har kunnat pussla det. Tiden har bara försvunnit och livet bara försvinner utan att jag får leva. Jag bara existerar i en stor bubbla av ångest och hopplöshet

Jag har ont i ryggen, revbenen och benen. Det känns som att jag har feber men det har jag inte. Läkaren sa att man kunde bli sjuk av den ena medicinen men då var det feber och halsont. Han sa ingenting om bara ont i kroppen och jag tycker att det borde ha kommit tidigare i så fall.

Om tre timmar ska jag fixa mina naglar på salong. Jag måste komma ur det hysteriska gnagandet och det klarar jag inte när naglarna ser ut som de gör nu så jag får unna mig ett set med nya naglar. Det kostar bara 350kr här, men det är ändå rätt mycket pengar. Jag känner dock att det kan vara värt det för jag mår så dåligt av att hela tiden ha ont i fingrarna av allt gnagande och för att naglarna är fula och såriga. Jag förstör mina tänder ännu mer också och det har redan gått flera flisor ur framtänderna.
Innan jag ska dit så måste jag duscha och gå med Bella. Jag hade behövt köpa något att äta också. Det kommer att vara så mycket ångest att bara sitta och glo i 40 minuter när hon gör naglarna 😓 Sist jag var där så var det bara en som kunde svenska, men det är iofs 1,5 år sedan

Kan det vara halveringen av koffein som gör att kroppen gör ont kanske 🤔

Man kan ju få ont i huvudet av det, resten av kroppen vet jag inte men kanske?

Input ang dryck - om du gillar te så har First price en kamomillte som jag tycker är god och som verkar lugnande (jag kan knappt dricka den på jobbet pga blir trött av den), det kanske vore något för att hjälpa din kropp tagga ner lite och acceptera att den behöver vila?

Man kan ju få ont i huvudet av det, resten av kroppen vet jag inte men kanske?

Input ang dryck - om du gillar te så har First price en kamomillte som jag tycker är god och som verkar lugnande (jag kan knappt dricka den på jobbet pga blir trött av den), det kanske vore något för att hjälpa din kropp tagga ner lite och acceptera att den behöver vila?
Googlade och hittade att man kan få huvudvärk, ökad trötthet och muskelsmärta av att sätta ut/minska koffein så då är det nog det. Huvudvärk har jag iallafall sluppit tack och lov! Men ryggen och revbenen värker som fan.

Var kan man köpa det märket? Det är ju värt ett försök! Jag är inte superförtjust i kamomillte, men med honung brukar det funka att kunna dricka te

Alltså fy fan vad ont det gör nu 😭 men jag vill ju inte öka på koffeinet igen om jag inte måste och det vet jag ju inte förrän jag är ”avgiftad”. Det stod inget om hur länge det kommer att göra ont heller. Har tagit Alvedon och Ipren så hoppas att det hjälper för annars blir det inte roligt att sitta upp i 40 minuter med naglarna 😓 Blodtrycket har åkt i golvet igen också så jag har svårt att stå

Googlade och hittade att man kan få huvudvärk, ökad trötthet och muskelsmärta av att sätta ut/minska koffein så då är det nog det. Huvudvärk har jag iallafall sluppit tack och lov! Men ryggen och revbenen värker som fan.

Var kan man köpa det märket? Det är ju värt ett försök! Jag är inte superförtjust i kamomillte, men med honung brukar det funka att kunna dricka te

Hmm jag TROR de har det på Ica? Det är på jobbet som de har detta te, och vet inte helt säkert vart de köper ifrån.

Går det att skjuta upp nageltimmen? Eller du kanske redan är där nu? Gå och lägg dig efteråt åtminstonde isf.... ❤

Hmm jag TROR de har det på Ica? Det är på jobbet som de har detta te, och vet inte helt säkert vart de köper ifrån.

Går det att skjuta upp nageltimmen? Eller du kanske redan är där nu? Gå och lägg dig efteråt åtminstonde isf.... ❤
Jag får kolla när jag handlar då 🙂

Värktabletterna hjälpte mot det värsta. Det börjar komma tillbaka i ryggen igen, men det är hanterbart. Det gick bättre än väntat på nagelsalongen. Bara lätt ångest. Sedan gick jag en runda med Bella och hämtade ett paket och sedan har jag legat och mått pissdåligt 😭 Jag ska på spa snart med mamma och mina systrar så jag behövde badkläder men trots att det var large så klämde de överallt och jag känner mig så tjock 😭 De är jag som har ätstörningar, men jag är fet som en gris i jämförelse med mina systrar som inte har det. Jag vill inte se ut som jag gör! Och jag blir så arg på mig själv för det är så jävla lätt att ändra på det bara genom dagliga promenader och några yogapass i veckan men inte ens det klarar jag! Jag bara ligger i sängen som en fet lat gris dag ut och dag in och livet vara försvinner 😭

Jag mår ännu mer kymigt nu. Jag hoppas verkligen inte att jag får feber för jag orkar inte åka iväg och ta en massa blodprover 😭

Jag måste åka in 😭 väntade så länge jag kunde men fick ringa till slut för jag hade 38 grader trots Alvedon och Ipren och min vanliga temp är 36,6. Det känns som hela kroppen ska sprängas för det gör så ont

Ojdå, känns som om det är något mera allvarligt än bara att du halverat koffeinet... Hoppas de hittar något som de kan fixa! :heart

Tråkigt att vara sjuk, hoppas att du snart blir bättre!❤️

Angående vätskegrejen, jag har inte själv provat men hört andra som är nöjda med air-up. Sån där vattenflaska där man sätter dit en doftgrej som lurar hjärnan att vattnet smakar t.ex jordgubb.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sällskapsspel om hästar
  • Black Friday