Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Jag kan inte göra någonting. Bara jag tänker tanken på att göra något så forsar ångesten över mig och när jag försöker gå emot den så kan jag ändå inte göra något för jag vet inte ens hur man plockar ur och i diskmaskinen eller plockar upp saker från golvet. Och jag kan inte inte göra något heller för det får jag också ångest av 😭

Efter flera timmars ångest så har jag lyckats plocka ur och i diskmaskinen. Vet inte hur många gånger jag gått fram och tillbaka till den utan att klara det. Så nu blir det säkert ännu fler timmar med ångest innan jag klarar att göra något annat 😞

Efter flera timmars ångest så har jag lyckats plocka ur och i diskmaskinen. Vet inte hur många gånger jag gått fram och tillbaka till den utan att klara det. Så nu blir det säkert ännu fler timmar med ångest innan jag klarar att göra något annat 😞
Skulle du orka/palla kontakt med arbetsterapeut på VC för att få en arbetsstol med hjul till köket? Då kunde du sitta ner och köra stolen mellan diskmaskinen och skåpen, slippa böja och resa dig så många gånger/få mindre strul med blodtrycksfall. :heart Kanske boendestöd kunde hjälpa till med tidsbokning (och besök)? Det är inget remisskrav till arbetsterapeuten.

Min arbetsstol är guld!

Skulle du orka/palla kontakt med arbetsterapeut på VC för att få en arbetsstol med hjul till köket? Då kunde du sitta ner och köra stolen mellan diskmaskinen och skåpen, slippa böja och resa dig så många gånger/få mindre strul med blodtrycksfall. :heart Kanske boendestöd kunde hjälpa till med tidsbokning (och besök)? Det är inget remisskrav till arbetsterapeuten.

Min arbetsstol är guld!
Jag tror att det bara hade blivit ännu krångligare och svårare för jag har i princip allt i överskåpen och bänkdiskmaskin och jag använder inte stolar som man ska utan sitter på huk så det hade blivit farligt med hjul. Det som är det stora problemet är ångesten och att jag inte klarar att göra ens enkla saker för hjärnkapaciteten räcker inte till.
Men tack för tipset 💖

Ångesten kommer verkligen helt utan anledning. Bara PANG så går det från ganska okej till förlamande tokångest och jag kan inte hitta en enda röd tråd. Eller jo, när jag är medveten om att något kommer att bli jobbigt, men det är ju självklart. Dock kommer den ofta helt utan anledning och utan att jag är medveten om det förrän den är där och sparkar på mig. Jag fattar inte. Om jag är helt uppe i vad jag gör och inte är medveten om något annat och så på en sekund så är den där och den blir det enda jag är medveten om istället

Nu hade jag verkligen behövt sova en stund för att klara resten av dagen utan att bryta ihop, men min kropp vägrar 😞 och jag är så trött på att bara ligga i sängen och lyssna timme efter timme. Film och läsa funkar inte för det tar för mycket energi och jag kan inte koncentrera mig

Ångesten kommer verkligen helt utan anledning. Bara PANG så går det från ganska okej till förlamande tokångest och jag kan inte hitta en enda röd tråd. Eller jo, när jag är medveten om att något kommer att bli jobbigt, men det är ju självklart. Dock kommer den ofta helt utan anledning och utan att jag är medveten om det förrän den är där och sparkar på mig. Jag fattar inte. Om jag är helt uppe i vad jag gör och inte är medveten om något annat och så på en sekund så är den där och den blir det enda jag är medveten om istället

Det låter verkligen hemskt. Och jag tycker det är så sjukt att det inte verkar finnas någon hjälp att få från vården förutom ångestdämpande mediciner... 😔

Nu hade jag verkligen behövt sova en stund för att klara resten av dagen utan att bryta ihop, men min kropp vägrar 😞 och jag är så trött på att bara ligga i sängen och lyssna timme efter timme. Film och läsa funkar inte för det tar för mycket energi och jag kan inte koncentrera mig

Hade du testat tyngdtäcke för att slappna av och sova bättre? Jag läste precis att det hjälper för många med adhd. Om du inte testat så kan du få låna mitt om du vill.

Det låter verkligen hemskt. Och jag tycker det är så sjukt att det inte verkar finnas någon hjälp att få från vården förutom ångestdämpande mediciner... 😔

Hade du testat tyngdtäcke för att slappna av och sova bättre? Jag läste precis att det hjälper för många med adhd. Om du inte testat så kan du få låna mitt om du vill.
Det är det 😭 jag har liksom tusen andra problem också så jag kan väl åtminstone få slippa något! Men nej, det bara byggs på istället 😭 Jag tror inte att vården hade kunnat hjälpa mig på något annat sätt längre ändå. Jag är alldeles för inkörd i allt det sjuka och alldeles för svag för att klara att ändra på mig 😞

Jag har aldrig sovit med tyngdtäcke, men jag har provat att ligga under pojkvännens och det var otäckt att det var så tungt så jag har inte vågat sova med det. Men tack för erbjudandet 💖

Det är det 😭 jag har liksom tusen andra problem också så jag kan väl åtminstone få slippa något! Men nej, det bara byggs på istället 😭 Jag tror inte att vården hade kunnat hjälpa mig på något annat sätt längre ändå. Jag är alldeles för inkörd i allt det sjuka och alldeles för svag för att klara att ändra på mig 😞

Jag tror snarare att det är något du intalar dig och att det är en del av det sjuka. Givetvis kan även du ändra på dig, problemet är att du är för trygg med dina mönster.

Jag tror snarare att det är något du intalar dig och att det är en del av det sjuka. Givetvis kan även du ändra på dig, problemet är att du är för trygg med dina mönster.
Jag har aldrig kunnat ändra på någonting annat än till det sämre i hela mitt liv. Jag har absolut NOLL självdisciplin till att ändra på mig oavsett hur gärna jag än vill 😭

Jag har aldrig kunnat ändra på någonting annat än till det sämre i hela mitt liv. Jag har absolut NOLL självdisciplin till att ändra på mig oavsett hur gärna jag än vill 😭

Men återigen, det är något du intalar dig för att du är trygg med det. Du underhåller och belönar ditt eget dåliga mående både i tråden och sättet du pratar om dig själv.

Men återigen, det är något du intalar dig för att du är trygg med det. Du underhåller och belönar ditt eget dåliga mående både i tråden och sättet du pratar om dig själv.
Så vem som helst kan göra precis vad som helst bara man bestämmer sig för det utan att ens personliga egenskaper spelar in överhuvudtaget? Jag har aldrig haft självdisciplin eller kämparvilja ens som barn. Jag har aldrig velat leva. Inte ens som barn där heller. Hade jag haft något av det så hade det kanske funkat, men jag har inte det hur gärna jag än vill! Och utan iallafall självdisciplin så är det omöjligt att ändra på så mycket som är fel på mig 😞

Så vem som helst kan göra precis vad som helst bara man bestämmer sig för det utan att ens personliga egenskaper spelar in överhuvudtaget? Jag har aldrig haft självdisciplin eller kämparvilja ens som barn. Jag har aldrig velat leva. Inte ens som barn där heller. Hade jag haft något av det så hade det kanske funkat, men jag har inte det hur gärna jag än vill! Och utan iallafall självdisciplin så är det omöjligt att ändra på så mycket som är fel på mig 😞

Det där är ju inte sant dock. Du hade mer eller mindre ett zoo en bra del av ditt liv, och de va mer välskötta än typ alla andras djur, att ta hand om alla dom djuren behöver man gott om både självdisciplin och kämparvilja. Det är trist att du själv inte verkar vilja se det alls, det drabbar endast dig själv

Med rätt verktyg och uppföljning/stöd så ska det inte behövas "självdisciplin". Utan det är det skitsvårt och kräver enormt mycket kämparvilja och "disciplin".

Men en vilja att leva hade såklart underlättat, då det troligen hade gett mera motivation. ❤

Nej, jag har inte påstått att vem som helst kan göra vad som helst. Men att bryta mönster är obekvämt, och därför är man hellre kvar där och livnär sitt dåliga mående istället. Ju mer du intalar dig själv att det är omöjligt och att allt med dig bara skulle vara fel, desto längre bort kommer du ju ifrån att må bättre.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama