Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Tack 💖
Äsch vad trist. Krya på dig!
Ja :arghh: Tack 💖
Tråkigt att vara sjuk, hoppas att du snart blir bättre!❤️

Angående vätskegrejen, jag har inte själv provat men hört andra som är nöjda med air-up. Sån där vattenflaska där man sätter dit en doftgrej som lurar hjärnan att vattnet smakar t.ex jordgubb.
Ja, jag hatar det. Tack 💖

Jag har kollat lite på den, men den är för dyr för mig just nu. Jag får se om jag provar när mitt saftförråd tagit slut. Köpte flera lådor på matsmart när de hade inne 😅
Ånej :cry: Har du någon som kan hjälpa dig med djuren och handla in mat till dig medan du är sjuk?

(Känns f.ö. som en bra anledning att skippa koffeinet helt, nu behöver du mest av allt sova/vila och bli frisk...)
Mm 😞 Pojkvännen var här innan idag och handlade till mig och så var vi ute en liten runda med Bella. Jag hoppas verkligen att jag är bättre imorgon för det måste städas till marsvinen och jag glömde be pojkvännen kånka upp spån till mig

Ja, jag har inte tagit något annat än mina receptbelagda mediciner sedan jag blev sjuk. Jag är förvånad över bristen på huvudvärk av koffeinet. Igår sov jag nästan hela dagen, men idag är jag rastlös och stressad igen och det är jättejobbigt!

Och nu är jag sämre igen 😓 Snuva, hosta och så mycket halsont att jag var uppe och tog en halv citodon inatt, men inte ens det hjälpte. Har besövningsspray också som domnar av precis allt i munnen utom halsen 😑 ingen röst har jag heller och smaken har försvinnit. Fördelen är väl att jag blir ”avgiftad” från allt utom receptbelagda mediciner och om smaken fortsätter vara borta så kanske jag klarar att äta nyttigare för då känner jag ju inte att det är äckligt, men jag vill inte vara av med smaken!

Jag måste ta blodprover idag eller senast imorgon men vårdcentralen vägrade att ta emot mig för tiden jag hade i morse i nu går de såklart inte att få tag på

Varför måste du det? Proverna kommer väl ändå inte visa dina "normala" värden nu som du är sjuk....?
För att den ena medicinen kan förstöra de vita blodkropparna så de måste kolla om jag bara är normalt sjuk eller om det är pga brist på vita blodkroppar. Min vän gick upp till vårdcentralen och tjatade till sig en tid imorgon förmiddag så jag ska vänta utanför tills de kommer och hämtar mig med skyddsutrustning

För att den ena medicinen kan förstöra de vita blodkropparna så de måste kolla om jag bara är normalt sjuk eller om det är pga brist på vita blodkroppar. Min vän gick upp till vårdcentralen och tjatade till sig en tid imorgon förmiddag så jag ska vänta utanför tills de kommer och hämtar mig med skyddsutrustning

Ah okej, då förstår jag.

Nu har provsvaren börjat komma in på 1177 och där är fler felstjärnor än rätt värden :crazy: får se vad läkaren säger

Jag försöker få undan katastrofkaoset i köket men det går inte alls bra för jag orkar knappt stå. Det börjar bli kris med marsvinsburen och för att kunna städa den så måste jag ha bort allt som ligger på golvet först. Jag måste också hämta upp spån och det är totalt omöjligt just nu så jag kommer nog inte kunna städa idag trots att det behövs 😞 jag hoppas att jag är piggare imorgon eller att pojkvännen eller min vän kan hjälpa mig med spånet då

Jag försöker få undan katastrofkaoset i köket men det går inte alls bra för jag orkar knappt stå. Det börjar bli kris med marsvinsburen och för att kunna städa den så måste jag ha bort allt som ligger på golvet först. Jag måste också hämta upp spån och det är totalt omöjligt just nu så jag kommer nog inte kunna städa idag trots att det behövs 😞 jag hoppas att jag är piggare imorgon eller att pojkvännen eller min vän kan hjälpa mig med spånet då

Var försiktig nu så du inte gör för mycket och ådrar dig long-Covid.... det är väl typ det sista du behöver just nu...
Håller tummarna att någon kan hjälpa imorgon. Städa och plocka saker från golvet är inte Covid-vänliga aktiviteter... (Jag var jättedålig i nästan två veckor när jag hade det, och "reducerad" i ytterligare en månad efteråt... och då var jag fullt frisk innan)

Krya på dig! :heart

Var försiktig nu så du inte gör för mycket och ådrar dig long-Covid.... det är väl typ det sista du behöver just nu...
Håller tummarna att någon kan hjälpa imorgon. Städa och plocka saker från golvet är inte Covid-vänliga aktiviteter... (Jag var jättedålig i nästan två veckor när jag hade det, och "reducerad" i ytterligare en månad efteråt... och då var jag fullt frisk innan)

Krya på dig! :heart
Ja, det hade inte förvånat mig om jag får ändå 😫 Marsvinen måste få städat, covid eller ej, så där har jag inget val 😕 mamma ska hjälpa mig att handla lite och få upp spånet. Det som måste plockas i köket är sådant som det blir megakaos om det blandas med spån och hö och blir tio gånger värre att reda ut sedan så där har jag inte heller mycket val. Försöker vila så mycket jag kan, men kroppen vill inte. Jag tror inte att jag kommer att vara dålig så länge för jag känner mig ganska mycket bättre idag! En bra bit ifrån frisk, men mer som en normal förkylning nu så jag står inte ut med att bara ligga i sängen så jag har pysslat lite. Tänker att sitta och pyssla tar inte för mycket energi. Tyvärr vill min hjärna bara pyssla med hundselar idag trots att jag fortfarande har lite smycken kvar att fixa 😑 men selen jag håller på med blir kanonfin! Den glittrar massor 🤩🤩

Nu har jag badat och skrubbat mig till det svider och tvättat håret. Så skönt att vara ren, men nu känns resten av lägenheten ännu smutsigare. Och mitt hår rasade av i tussar när jag tvättade det 😭 jag har nog tappat 1/3-1/2 av håret sedan i våras

Jag är på bättringsvägen fysiskt, men huvudet är tillbaka i hjärndimma och ångest och jag håller på att bli galen av att inte kunna tänka eller göra något. Jag vill bara sova och sova men jag kan inte

Och jag kan inte göra något fysiskt heller för jag håller på att svimma hela tiden och hjärtat slår så det går ont i bröstkorgen bara jag går några meter

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama