Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Tror jag har samlat ihop allt som ska skrivas ut i telefonen nu. Skulle börja skriva på papprena som jag har utskrivna men jag frös så mycket så det gick inte så jag måste nog sätta igång elementet i köket och kanske badrummet. De andra rummen går inte för elementen är täckta, men jag lär inte ha råd att ha dem igång ändå så det kvittar
Brukar du frysa eller är det något som kommit nu? Hur länge har du ätit thacapzol och har du börjat med levaxin än?

Brukar du frysa eller är det något som kommit nu? Hur länge har du ätit thacapzol och har du börjat med levaxin än?
Här är 16 grader och innan jag blev tokvarm så har jag frusit i princip hela livet så jag tror inte att det är någon fara. Jag har tagit thacapzol i 1,5 vecka och ska börja med levaxin på måndag

Idag kommer de och byter kylskåpet så jag måste röja undan så här ser någorlunda vettigt ut. Jag har just nu två likadana kyl/frys som båda är trasiga så jag får välja mellan att ha en ickefungerande kyl/frys + ny fungerande kyl/frys som inte är alls likadan så det kommer att bli jättefult, eller att de tar båda de trasiga och så får jag ha en kyl/frys och ett stort hål och det kommer att bli lika fult 😫
Vi har olika kyl och frys. Förra kylen dog men frysen överlevde. Jag vägrade byta felfri frys som inte varit några problem med. Likadan kyl fanns inte där och då.

Vi har olika kyl och frys. Förra kylen dog men frysen överlevde. Jag vägrade byta felfri frys som inte varit några problem med. Likadan kyl fanns inte där och då.
Det är tillräckligt fult i köket redan så båda rök för det är lättare att sätta för ett hål någorlunda snyggt än att ha en nikotingul låg gammal kyl/frys och en vit hög ny kyl/frys. Så nu har jag vit både kyl/frys, spis, diskmaskin och marsvinsbur och det gör att skåpsluckorna ser ännu räligare ut en vad de redan gjorde :yuck: Men bara tanken på att plocka ned, slipa och måla allting ger mig ångest 😓 Det är minst tre lager ”vit” färg och sedan är jag 90% säker på att det kommer 1-2 lager orange färg och under den så är det förhoppningsvis bara två lager kvar

Det är tillräckligt fult i köket redan så båda rök för det är lättare att sätta för ett hål någorlunda snyggt än att ha en nikotingul låg gammal kyl/frys och en vit hög ny kyl/frys. Så nu har jag vit både kyl/frys, spis, diskmaskin och marsvinsbur och det gör att skåpsluckorna ser ännu räligare ut en vad de redan gjorde :yuck: Men bara tanken på att plocka ned, slipa och måla allting ger mig ångest 😓 Det är minst tre lager ”vit” färg och sedan är jag 90% säker på att det kommer 1-2 lager orange färg och under den så är det förhoppningsvis bara två lager kvar
Leta efter bortskänkes.

Nu har jag fyllt i några papper och måste bara vänta på min vän så hon kan hjälpa mig skriva ut och kopiera det sista så jag kan fylla i dem också. Måste lämna in det idag! Varför måste jag alltid vara ute i sista sekunden 🤬
Jag har också pratat med försäkringsbolaget om Bellas tänder och Poppy och vilket krångel så nu är den lilla hjärnenergin jag hade redan slut men jag har fortfarande de sista papprena att fixa 😫

Fy fan vad stressad jag är nu. Jag tyckte att det var för lite papper jämfört med tidigare år så jag gick in på kommunens hemsida och dubbelkollade och visst saknades halva ansökningarna! Så det blev att raffsa ihop allt och skynda bort till kommunhuset (som tack och bara ligger en gata bort) för att få resten av ansökningarna och så skrev jag klart allt när jag ändå var där så nu är allt inlämnat och klart! Men det var inte bra att bli så stressad för nu är pulsen uppe i himlen igen och hela jag skakar så jag knappt kan skriva trots att jag är hemma igen. Huvudvärk fick jag också och jag kom just på att jag helt glömt bort apoteket 😫 Måste dit idag, men jag klarar verkligen igen det just nu så jag får hoppas att jag orkar innan de stänger 😓

Tänkte bara säga att om du fortfarande funderar på att lämna iväg Bella ett tag så vill min mormor hemsk gärna ha en hund igen och vi bor ju nära, jag menar inte att du ska sälja henne eller så utan det kanske går att få ihop nåt så du får vila lite och mormor får en kompis igen? du kan skicka dm om du vill bolla alternativet

Tänkte bara säga att om du fortfarande funderar på att lämna iväg Bella ett tag så vill min mormor hemsk gärna ha en hund igen och vi bor ju nära, jag menar inte att du ska sälja henne eller så utan det kanske går att få ihop nåt så du får vila lite och mormor får en kompis igen? du kan skicka dm om du vill bolla alternativet
Tack 💖 Jag både vill och inte vill. Jag vet inte vad som är bäst för Bella. Hon har blivit så ängslig och rastlös. Hon saknar Poppy så mycket att hon till och med har tappat aptiten och jag är rädd att allt kanske blir ännu värre om hon måste byta hem också, även om det bara är tillfälligt. Hon hade jättesvårt att vänja sig när hon flyttade hit. Jag vet inte vad som blir bäst för mig heller. Ofta vill jag bara slippa allt ansvar för jag har så dåligt samvete och mår för dåligt för att göra mer än det mest nödvändiga med henne, men samtidigt vet jag inte hur det hade blivit om jag varit ensam heller. Jag har aldrig varit hundlös mer än två veckor för flera år sedan när jag bara hade Ping och Poppy och en vän tog hand om dem för jag mådde så dåligt, men jag kan inte minnas något av det. Hade jag inte sett det på minnen på Facebook för ett tag sedan så hade jag inte vetat att det hänt överhuvudtaget.
Jag tror att det som hade varit bäst för Bella hade varit en ny hundkompis, men det finns inte en chans att jag har ork eller råd med en hund till som det ser ut nu

Jag vill verkligen göra något idag! Villvillvill!! Men varken kroppen eller huvudet funkar 😭 Försökte lägga ut nya annonser eftersom jag fått mycket sålt, men det krånglade så då gav jag upp. Jag har en massa småsaker som är lätta att fixa egentligen, men det går inte 😞 Det känns inte lika illa som igår just nu iallafall, men tillräckligt för att jag inte ska kunna göra något och jag kan inte vila heller för jag kan inte slappna av. Läkaren sa att jag skulle bli mindre stressad av medicinerna men än så länge så funkade det bara av den som sänker pulsen ett par dagar och sedan tycker jag inte att jag har märkt skillnad. Går fortfarande med uvi och det kan nog spela in, men jag bara orkar inte tjafsa med vården just nu 😭

Jag har bytt konsolerna till TVn men det blev lika fult med dessa som de gamla. Nu får det dock vara så för det är det bästa jag kan göra med vad jag har hemma. Jag har också fipplat med smyckena men inte heller det blev bra och jag gav upp halvvägs. Såg iallafall till att trycka tillbaka allt i skåpet så nu slipper jag det på golvet åtminsting. Gjort ännu en nödlagning av naglarna men stor sannolikhet att denna också blir avbiten för jag lyckades inte få rent vid nagelbanden. Så mycket energi lagt på egentligen ingenting 😑

Jag bara går fram och tillbaka och vet inte vad jag ska göra eller hur man gör något alls. Jag kan inte tänka så jag kan inte ens byta lakan eller plocka ihop kläderna som ligger på golvet. Och hur kan jag skriva om det men inge göra det? Jag fattar inte!

Igår morse hade jag lite energi i nästan två timmar och fick klart en väska som legat i flera månader och så packade jag kläder jag fått sålt. Efter det så gick luften bara ur mig och jag var helt väck hela dagen. Det är så skönt när jag får lite energi, men samtidigt inte för då blir jag bara ännu mer frustrerad när jag är för trött.

Idag åkte jag med pojkvännen till praktiken och så släppte han av mig och Bella där innan han körde hem så jag kunde gå in och hälsa på och sedan gick jag och Bella hem. Massor av ångest hela vägen hem och sedan jag kom hem också, men det är skönt att veta att Bella fått en ordentlig promenad och fått springa lite i hundgården. Det blir mer och mer tydligt hela tiden att hon inte alls trivs som ensamhund, men jag kan ju inte skaffa en hund bara för hennes skull när jag fortfarande mår så dåligt. Jag hoppas ju (trots att jag försöker att inte göra det) att jag snart kanske kommer må lite bättre och då kanske jag kan leta efter en omplacering som passar både mig och Bella, men det kan ju ta månader tills dess. Jag känner ingen alls i närheten som har hund och jag vet inte om jag orkar lära känna någon med hund för att hitta en lekkamrat till Bella heller. Hade jag varit piggare så hade jag kanske kunnat bli dagmatte, men som det är nu så vill jag inte ta så stort ansvar för någon annans hund för jag är så rädd att något skulle hända.

Jag är så trött nu och vill bara få sova en stund men jag kan inte slappna av och pulsen är fortfarande jättehög trots att läkaren sa att den skulle vara nere innan jag skulle hinna börja med levaxin, men den har jag ju börjat med idag.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 500
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Sällskapsspel om hästar