Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Du slår visst på dig själv och uppenbarligen har du massor av självdisciplin eftersom du inte bara ligger i sängen hela tiden utan faktiskt får en hel del gjort, du tar ju till exemplen hand om alla dina djur.
På vissa saker kan jag slå på mig själv men inte med självdisciplinen. Jag gör bara sådant som är MÅSTEMÅSTE för annars måste jag lämna bort djuren. De får det grundläggande, men inte alls så mycket som jag tycker att de förtjänar. Lägenheten ser ut som en svinstia, jag äter inte vettigt alls och håller bara tillräckligt bra hygien för att folk inte ska äcklas av mig. Jag har inte superhöga krav, jag har väldigt mycket jag vill, men själva kraven är inte alls höga och ändå lyckas jag inte

På vissa saker kan jag slå på mig själv men inte med självdisciplinen. Jag gör bara sådant som är MÅSTEMÅSTE för annars måste jag lämna bort djuren. De får det grundläggande, men inte alls så mycket som jag tycker att de förtjänar. Lägenheten ser ut som en svinstia, jag äter inte vettigt alls och håller bara tillräckligt bra hygien för att folk inte ska äcklas av mig. Jag har inte superhöga krav, jag har väldigt mycket jag vill, men själva kraven är inte alls höga och ändå lyckas jag inte
När man mår som du gör är det höga krav, även om jag förstår att du önskar att du orkade mer. Du gör så gott du kan.

När man mår som du gör är det höga krav, även om jag förstår att du önskar att du orkade mer. Du gör så gott du kan.
Jag vet inte. Det känns inte som jag gör så gott jag kan, men samtidigt så klarar jag ju inte mer. Hela jag är ett totalt katastroftrassel som jag inte har en aning om hur jag ska kunna reda ut 😭

Jag vet inte. Det känns inte som jag gör så gott jag kan, men samtidigt så klarar jag ju inte mer. Hela jag är ett totalt katastroftrassel som jag inte har en aning om hur jag ska kunna reda ut 😭
Precis, du klarar inte mer. Otrolig hemskt och jobbigt, men du gör ju det du förmår i nuläget. Och förmodligen lite till.

Det förstår jag, men att snacka mer dig själv gör inte lägenheten renare eller att du mår bättre, du får definitivt inte mer ork av att tänka/säga/skriva att du är värdelös.
Fast det gör jag inte. Det är ju bara ren fakta. Och värdelös tror jag inte att jag har skrivit någonstans, men däremot oduglig för det är så jag känner mig

Nu har jag legat och fortsatt sortera och datummärka bilder och nu är jag superdeppig för jag minns allt jag klarade innan och tramsbilder som visar att jag någon gång har kunnat känna iallafall lite glädje

• Hjärta
Reactions: kma
Fast det gör jag inte. Det är ju bara ren fakta. Och värdelös tror jag inte att jag har skrivit någonstans, men däremot oduglig för det är så jag känner mig
Det är inte fakta, det är saker du tycker, men betyder inte att det är sant.

(Jag tycker nog att oduglig och värdelös är rätt likvärdiga ord, om det nu spelar någon roll.)

Det är inte fakta, det är saker du tycker, men betyder inte att det är sant.

(Jag tycker nog att oduglig och värdelös är rätt likvärdiga ord, om det nu spelar någon roll.)
Fast om inte jag vet vad som är sant så vem kan då veta och var går gränsen mellan sanning och tyckande? Allt är så förvirrande och frustrerande och det finns snart inte kvar något alls av den jag har varit. Jag är bara ett skal fyllt av negativa känslor 😭

För mig är det extremt olika ord. Man kan vara den odugligaste som finns men fortfarande ha samma värde som man hade haft om man inte varit oduglig

Kom till bilderna där jag var domare på Sydvästs KM. Domare! Nu klarar jag inte ens att vara på en utställning några timmar 😭

❤️

Livet Är som tur var inte konstant.

Just nu fungerar det inte, men det kan ändras i framtiden. Det vet vi ingenting om ❤️
Får verkligen hoppas det för det är nära outhärdligt som det är nu 😞
Kanske bättre att låta bli att titta på sådana bilder just nu? Verkar som om det stjälper mer än det hjälper?
Det är det min hjärna har bestämt sig för att det är det enda den vill och klarar att göra för nytta just nu trots att jag vill göra annan nytta 😞

Mamma provar kläder och jag hittade tack och lov en bänk att sitta på. Är så trött idag. Jag hittade ett supersnyggt skärp som jag ”behöver” men plånboken säger nej

Nu är jag hemma. Vi skulle till dollarstore också egentligen men jag orkade verkligen inte trots att jag har saker jag behöver där. Tröttheten förstör så jävla mycket 😭

Poppy och Bellas uppfödare har världens sötaste lilla valp nu där jag har för mig att mamman är systerdotter till alla mina, men NEJ! Ska jag ha en valp så ska det vara från sunda linjer och utan chihuahua! Med tanke hur mycket jag vill ha en hund som antingen Ping eller Pärla så är det nog bäst att leta en äldre valp eller omplacering när/om den dagen kommer.

Och jag har så fruktansvärt dåligt samvete för om jag hade kunnat byta så hade jag valt Ping och Pärla framför Poppy och Bella och det känns hemskt att tänka så 😭

Och jag har så fruktansvärt dåligt samvete för om jag hade kunnat byta så hade jag valt Ping och Pärla framför Poppy och Bella och det känns hemskt att tänka så 😭

Du, det är okej. ♥️ Man FÅR ha favoriter. Det är mänskligt.
När min första uppfödning (på avataren) dog för ett år sedan så skulle jag nog ha valt bort vem som helst av mina andra hästar för att kunnat behålla honom.

Du behöver inte ha dåligt samvete. Kanske utvecklas din relation med dom nu som det bara är ni, kanske inte. Troligen behöver du tid att läka och sörja Ping och Pärla innan du kan släppa in någon annan i ditt hjärta.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama