Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Du behöver verkligen inte skrubba så att det svider för att bli ren, och då förstår jag verkligen varför du hatar att duscha. Det räcker så gott med att stå under varmt vatten och ev tvåla in sig med lite duschtvål.
Det gör faktiskt så att jag hatar att duscha lite mindre för då känner jag mig ren efteråt. Jag lyckas sällan ta mig in i duschen oftare än var 5-7 dag, om jag inte ska någonstans för då duschar jag innan, så då känns det inte som att det räcker med att bara tvåla in för då lossnar det hudflagor efteråt och det gör det inte när jag skrubbar. Fast jag brukar inte skrubba så extremt som idag i vanliga fall, men idag kände jag mig extra äcklig för jag har inte orkat hämta ut mina p-ringar och då blir jag så fet i håret och luktar svett, vilket jag inte gör om jag använder p-ringarna som man ska.

Jag får ingenting gjort men jag kan inte slappna av och vila heller. Jag håller på att bli tokig 😭

Jag VILL gå ut och gå, jag VILL städa, jag VILL fixa allt annat! Så varför GÅR DET INTE 😭

Kan du försöka välja bara EN sak som du ska göra i dag? Om det blir för mycket så känns det bara övermäktigt och man ger upp, så är det för mig iaf.

Har du någon du kan ringa som kan peppa dig litegrann, och evt hjälpa ta ett beslut om vad du ska lägga din energi på?

Kan du försöka välja bara EN sak som du ska göra i dag? Om det blir för mycket så känns det bara övermäktigt och man ger upp, så är det för mig iaf.

Har du någon du kan ringa som kan peppa dig litegrann, och evt hjälpa ta ett beslut om vad du ska lägga din energi på?
Hundarna är viktigast så de måste gå före allt annat. Men det är så frustrerande att aldrig komma ikapp och att alltid stressa som en idiot för att få en ynka grej gjord 😞

Jag håller på att bli galen på mig själv för att inget funkar 😭 är jättetrött men kan inte vila heller för jag är så spänd

Idag har jag långa stunder bara svept från hemskärm till hemskärm på telefonen för jag har varken kunnat läsa, titta, färglägga eller någonting och inte heller kunnat vila eller göra något fysiskt. Det är tortyr för hjärnan samtidigt som den inte funkar och är svart

Det har släppts en ny Jackie Chanfilm på Netflix. Jag försökte titta på den men kom nog bara en kvart innan det inte gick mer för att jag fipplade med en massa annat och inte kunde koncentrera mig på filmen 😑😠

Det har släppts en ny Jackie Chanfilm på Netflix. Jag försökte titta på den men kom nog bara en kvart innan det inte gick mer för att jag fipplade med en massa annat och inte kunde koncentrera mig på filmen 😑😠

Jag gissar att din hjärna skulle behöva en riktig detox från telefonen.... Skulle du kunna testa någonting annat för att hålla dig sysselsatt när du inte orkar göra något? Typ fippla med ett armband eller en stressboll eller något? Kanske bläddra i en bok istället för att svajpa på telefonen?

Det är ju bevisat numera att datorer och telefoner etc. förstör koncentrationsförmågan. Och även leder till stress, m.m...

Hoppas du lyckas sova ordentligt i natt iaf. :heart

Jag gissar att din hjärna skulle behöva en riktig detox från telefonen.... Skulle du kunna testa någonting annat för att hålla dig sysselsatt när du inte orkar göra något? Typ fippla med ett armband eller en stressboll eller något? Kanske bläddra i en bok istället för att svajpa på telefonen?

Det är ju bevisat numera att datorer och telefoner etc. förstör koncentrationsförmågan. Och även leder till stress, m.m...

Hoppas du lyckas sova ordentligt i natt iaf. :heart
Jag vet, men den är det enda jag har hittat som kan lätta lite på ångesten 😞 Jag vet att det är kontraproduktivt och skadligt i längden men det finns inte en chans att jag kommer lyckas avgifta mig från telefonen så länge jag har så mycket ångest 😞 Ibland kan jag göra annat och strunta i telefonen, men det är bara när ångesten och tröttheten tillåter det. Att jag är så deppig och det knappt finns något som är roligt eller muntrar upp hjälper ju inte heller 😞

Jag har så mycket som jag vill göra! Sy, pyssla klart alla hundgrejer, bygga marsvinshus, få ut annonser så jag blir av med all skit jag inte vill ha kvar, börja med instagram igen, hålla på mycket mer med djuren, långpromenader, lyckas hålla både lägenheten och djurrummet ostökiga och rena. Men ingenting går pga ångesten och tröttheten 😭

Tack 💖 Har sovit dåligt, men det är mitt eget fel för jag har piercat örat jag brukar sova på och kudden är för sladdrig för att kunna göra en grop för örat. Ska försöka fixa kudden idag för jag har kuddvadd någonstans bland tygerna

Min vän som var med mig när Pärla dog pysslar massor och hon har köpt grejer så hon kan trycka bilder på allt möjligt. Så hon har köpt små metallaskar så hon ska trycka foton på Ping och Pärla på två av dem så jag kan lägga deras päls där 💖 Hon har inte tillräckligt många askar nu men om dessa askarna blir bra så ska hon köpa flera så då kommer jag kunna få askar till mina andra hundar också 💖 Jag har päls från Mio och Mattis och mjölktänder från Gizmo. Från Simon har jag bara hans namnbricka och koppel för det är så längesedan han dog.

En annan vän är jättehundtokig och när vi pratade om Simon en gång så sa jag att hans stamtavla var borta. Det enda jag visste var att han var en strävhårig normaltax född 4 september 1990 i Blekinge. Hon lyckades hitta en tax som var född 24 september 1990 i Svängsta. Mamma är inte helt säker på om det faktiskt är Simon och att hon kanske minns fel och det var andra papper än stamtavla hon fick så han kanske inte är reggad, men ändå grymt imponerande att hitta en som stämde så väl in på Simon i en ras med så många reggade. 1500 strävhåriga normaltaxhanar 1990

När jag har legat en stund så vill jag upp och göra en massa, men så fort jag reser mig så sjunker blodtrycket och tröttheten blir ännu värre så jag inte kan göra något 😞

Nu har jag iallafall sorterat lite bilder på datorn. Får se om jag orkar röja något innan pojkvännen kommer. Han kommer hjälpa mig att gå till apoteket och posten. Har ett paket som skickas tillbaka imorgon annars. Har andra ärenden också men tror inte att jag kommer orka det idag

Varför är jag inne och kollar på valpar när jag varken har pengar eller ork eller ens vill ha hund alls just nu

Asch, jag tycker det är ett mysigt tidsfördriv, jag gör det med jämna mellanrum ☺️

För att du har andra saker du borde göra? Så gör jag hela tiden...sitter och surfar roliga saker när jag t.ex. behöver diska/städa/tvätta/plugga.... :D
Jag vet inte. En del av mig vill ha en till hund för jag känner mig så naken med bara två och de är inte alls så kelna som Ping och Pärla var så jag känner mig ensam. Jag har också haft klippehundar sedan 2003 så det känns också naket att inte ha någon att klippa i en gullig frisyr. Samtidigt så vill och kan jag absolut inte ha en till och det är ju inte alls säkert att jag får en gosig valp utan jag får kanske en till som Poppy som är både tjurig och envis och har artros, allergi och hjärtfel. Alltså, jag älskar verkligen Poppy, men hon är inte en hund som passar mig.
Sedan spelar det säkert in att skjuta upp annat som jag måste göra också när jag inte orkar och inte har har tankeverksamhet att läsa något vettigare

Jag vet, men den är det enda jag har hittat som kan lätta lite på ångesten 😞 Jag vet att det är kontraproduktivt och skadligt i längden men det finns inte en chans att jag kommer lyckas avgifta mig från telefonen så länge jag har så mycket ångest 😞 Ibland kan jag göra annat och strunta i telefonen, men det är bara när ångesten och tröttheten tillåter det. Att jag är så deppig och det knappt finns något som är roligt eller muntrar upp hjälper ju inte heller 😞

Jag har så mycket som jag vill göra! Sy, pyssla klart alla hundgrejer, bygga marsvinshus, få ut annonser så jag blir av med all skit jag inte vill ha kvar, börja med instagram igen, hålla på mycket mer med djuren, långpromenader, lyckas hålla både lägenheten och djurrummet ostökiga och rena. Men ingenting går pga ångesten och tröttheten 😭

Tack 💖 Har sovit dåligt, men det är mitt eget fel för jag har piercat örat jag brukar sova på och kudden är för sladdrig för att kunna göra en grop för örat. Ska försöka fixa kudden idag för jag har kuddvadd någonstans bland tygerna
Jag tycker du borde sänka dina krav på dig själv. Vill du kolla i telefonen hela dagen så gör det, vill du äta cheesecake till frukost, lunch och middag i en vecka för att överleva så gör det.

Självklart är det inte hälsosamt att göra så i längden, men min känsla är att du inte har brist på disciplin utan att du behöver bli bättre på att tillåta dig göra saker som du mår bra av här och nu oavsett vad omvärlden säger.

Vill du sy eller pyssla och bara orkar göra de i 5 min så räknas även det som sy eller pyssla. Har du gått ut med hundarna i 5 min räknas de oxå som en promenad.

Det jag försöker säga är att jag tycker du borde lyssna på vad din kropp och hjärta vill/orkar istället för att lyssna så mycket på vad huvud säger att du borde göra. ❤️

Jag tycker du borde sänka dina krav på dig själv. Vill du kolla i telefonen hela dagen så gör det, vill du äta cheesecake till frukost, lunch och middag i en vecka för att överleva så gör det.

Självklart är det inte hälsosamt att göra så i längden, men min känsla är att du inte har brist på disciplin utan att du behöver bli bättre på att tillåta dig göra saker som du mår bra av här och nu oavsett vad omvärlden säger.

Vill du sy eller pyssla och bara orkar göra de i 5 min så räknas även det som sy eller pyssla. Har du gått ut med hundarna i 5 min räknas de oxå som en promenad.

Det jag försöker säga är att jag tycker du borde lyssna på vad din kropp och hjärta vill/orkar istället för att lyssna så mycket på vad huvud säger att du borde göra. ❤️
Problemet är att jag kan inte sänka kraven mer utan att göra av med djuren, och cheesecake varje dag har jag inte råd med 😞

Och jag har ingen självdisciplin. Det är inte som jag jag slår ner på mig själv utan det är tyvärr så det är 😞 och just nu så finns det inget jag mår bra av utan även sådant som är ”roligt” är jobbigt och ger ångest och så har det varit nästan så länge jag kan minnas 😞

Hade min kropp fått bestämma hade jag legat under täcket dygnet runt istället för bara nästan hela dagen 😞

Problemet är att jag kan inte sänka kraven mer utan att göra av med djuren, och cheesecake varje dag har jag inte råd med 😞

Och jag har ingen självdisciplin. Det är inte som jag jag slår ner på mig själv utan det är tyvärr så det är 😞 och just nu så finns det inget jag mår bra av utan även sådant som är ”roligt” är jobbigt och ger ångest och så har det varit nästan så länge jag kan minnas 😞

Hade min kropp fått bestämma hade jag legat under täcket dygnet runt istället för bara nästan hela dagen 😞
Du slår visst på dig själv och uppenbarligen har du massor av självdisciplin eftersom du inte bara ligger i sängen hela tiden utan faktiskt får en hel del gjort, du tar ju till exemplen hand om alla dina djur.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama