Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Du, det är okej. ♥️ Man FÅR ha favoriter. Det är mänskligt.
När min första uppfödning (på avataren) dog för ett år sedan så skulle jag nog ha valt bort vem som helst av mina andra hästar för att kunnat behålla honom.

Du behöver inte ha dåligt samvete. Kanske utvecklas din relation med dom nu som det bara är ni, kanske inte. Troligen behöver du tid att läka och sörja Ping och Pärla innan du kan släppa in någon annan i ditt hjärta.
Jo jag vet, men det känns så hemskt när jag i princip går och önskar livet ur Poppy och Bella 😞 Hunden jag hade innan/samtidigt som Ping älskade jag från första sekunden. Han var verkligen hela min värld så jag skaffade faktiskt Ping bara för att jag inte vågade ha bara Mattis för om jag bara hade haft honom och han hade dött så hade jag troligen tagit livet av mig. Han fick avlivas när han bara var knappt 5,5år pga komplikationer från sin patella luxationsoperation 😭 Jag hade då haft Ping i ett år och det året var lika fullt av skador och sjukdomar som det har varit nu. Det tog lång tid innan hon kunde räknas som någorlunda frisk. Jag kunde inte älska henne för varje minut ville jag byta ut henne mot Mattis. Jag minns inte när kärleken började växa fram, men det tog flera år innan jag började komma över Mattis och känna att Ping var den jag ville ha. Poppy skaffade jag som valp 2015 och jag tror aldrig att vi kommer att bli så sammansvetsade som jag har varit med Mattis, Ping och Pärla. Jag älskar Poppy jättemycket, men jag tycker inte om henne och det känns så hemskt 😭 Bella var det jättesvårt de första två åren för hon tyckte det var så jobbigt med omplaceringen och när jag gjorde slut med min pojkvän, men nu har vi ett ganska starkt band.
Jag vill så gärna ha en hund som Ping eller Pärla, men jag tror att det kommer att skada min relation till Poppy ännu mer om jag skaffar en till hund. Samtidigt så vill jag inte gå och känna såhär lika länge som jag gjorde med Mattis och Ping heller 😞 Ibland tänker jag att det hade kanske varit bättre för Poppy hos någon som tycker om chihuahor, men vem vill ha en tandlös hund med höftledsartros, allergier och hjärtfel? Men det är när jag tänker på det som jag verkligen känner att jag älskar henne för jag vill inte förlora henne

Ja, du har berättat om honom tidigare och det är jättesorgligt 😭

Det var precis en som har kennel och är med i samma pudelgrupp på Facebook som jag som skickade och skrev att hon bor bara en mil från mig och jag får komma och kela med hennes pudlar när jag vill 😍

Fått betalning för några saker till så nu måste jag packa och gå till posten innan det blir alldeles för rörigt. Ska försöka gå till Ica också samtidigt för jag måste hämta den nya sodastreamen. Så sura pengar! Fast jag fick den första gratis så jag ska väl inte klaga egentligen och jag hittade en på outlet. Hade behövt panta flaskor och handla också, men det blir nog för mycket på en gång. Jag har något det är lite kris att handla men jag minns inte vad 😑

Fick tider för boendestödet nästa vecka också så nu är det egentligen meningen att jag ska gå tillbaka till det gamla schemat men jag klarar verkligen inte det ännu. Det är tillräckligt jobbigt att prata med dem i telefonen. Måste försöka starta med praktiken också, men sist jag var där så hade jag så mycket ångest att jag är rädd för att gå dit igen

Nu har jag varit och lämnat av det som skulle skickas och köpt och ätit cheesecake. Jag måste verkligen sluta med det för de är jättedyra 😫 Visst, just nu har jag pengar, men de ska ju också betalas tillbaka så fort jag får denna månadens pengar. Samtidigt så mår jag oftast lite bättre och blir piggare efter att jag har ätit cheesecake så det gör ju det ännu svårare att låta bli att äta det. Jag tror inte att det är cheesecaken i sig utan att jag får i mig mat och socker så vad som helst borde funka lika bra, men det funkar ju bara om jag klarar att äta det 😞

Jag bestämmer mig för att göra något, reser mig och hela jag blir 300kg tyngre och andfådd och jag klarar inte att göra det jag vill 😭

Äckliga äckelgranne! Men nu har hundarna iallafall fått en runda som kan kallas promenad. Stackars Poppy vill gå hem vid varje korsning 😞 Nu har jag fortfarande jättemycket som behöver göras men det kommer jag inte att orka

Himlen var fin iallafall
IMG_4555.webp

Nu har jag lagt in mediciner i dosetten och bara av det lilla så är huvudet totalt väck så bara jag tänker på minsta lilla att göra så exploderar ångesten. Jag skulle träffa pojkvännen idag men det kommer jag nog inte orka 😭

Jag måste ha hjälp men jag vet inte var eller hur längre för varken psykiatrin, vårdcentralerna eller sjukhusen bryr ju sig och säger bara att allt är normalt, men om det hade varit normalt så hade jag ju varit såhär trött hela livet och det har jag inte! Jag har alltid varit deprimerad och haft ångest men inte den här extrema tröttheten där jag knappt kan stå för att jag är så trött och matt. Hur ska jag kunna kämpa mot ångest och all annan skit när jag måste kämpa bara för att stå?! Och stå räcker ju inte för sedan måste man ju röra på sig också. Fast röra mig är nog ett litet snäpp lättare för om jag inte rör mig så får jag ont i ryggen och höfterna efter bara en kort stund. Tror att det kan vara för att jag inte orkar hålla mig helt upprätt utan sjunker ihop. Jag försöker att sträcka på mig och vara rak i kroppen men många gånger orkar jag helt enkelt inte. Och jag är så väck i huvudet att jag knappt kan prata med folk. En vän sa att jag har börjat prata väldigt långsamt. Det har jag inte märkt själv, men däremot har jag märkt att det blir väldigt mycket ”ööhhh” för att jag tappar tråden eller inte hinner tänka lika fort som jag pratar. Jag har också börjat ”försvinna”. Det känns som att jag sitter avskild i ett akvarium och bara hör allt runtomkring på avstånd genom glaset, men jag kan inte se igenom. Vet inte om det är för att jag är så trött att jag inte orkar hålla uppmärksamheten uppe. Fan vad jag hatar detta!!😭

Jag måste ha hjälp men jag vet inte var eller hur längre för varken psykiatrin, vårdcentralerna eller sjukhusen bryr ju sig och säger bara att allt är normalt, men om det hade varit normalt så hade jag ju varit såhär trött hela livet och det har jag inte! Jag har alltid varit deprimerad och haft ångest men inte den här extrema tröttheten där jag knappt kan stå för att jag är så trött och matt. Hur ska jag kunna kämpa mot ångest och all annan skit när jag måste kämpa bara för att stå?! Och stå räcker ju inte för sedan måste man ju röra på sig också. Fast röra mig är nog ett litet snäpp lättare för om jag inte rör mig så får jag ont i ryggen och höfterna efter bara en kort stund. Tror att det kan vara för att jag inte orkar hålla mig helt upprätt utan sjunker ihop. Jag försöker att sträcka på mig och vara rak i kroppen men många gånger orkar jag helt enkelt inte. Och jag är så väck i huvudet att jag knappt kan prata med folk. En vän sa att jag har börjat prata väldigt långsamt. Det har jag inte märkt själv, men däremot har jag märkt att det blir väldigt mycket ”ööhhh” för att jag tappar tråden eller inte hinner tänka lika fort som jag pratar. Jag har också börjat ”försvinna”. Det känns som att jag sitter avskild i ett akvarium och bara hör allt runtomkring på avstånd genom glaset, men jag kan inte se igenom. Vet inte om det är för att jag är så trött att jag inte orkar hålla uppmärksamheten uppe. Fan vad jag hatar detta!!😭
Om du inte får hjälp av den "vanliga" vården så måste du ju söka privat. Helt krasst, om du har möjlighet att låna tiotusentals kronor till vetvård så kan du göra det till din egen vård också. Du och din hälsa väger trots alls tyngre.

Om du inte får hjälp av den "vanliga" vården så måste du ju söka privat. Helt krasst, om du har möjlighet att låna tiotusentals kronor till vetvård så kan du göra det till din egen vård också. Du och din hälsa väger trots alls tyngre.
Jag har betalat Pärlas vård själv, det är efter som jag har behövt låna pengar fram till jag får nya. Så jag har inte lånat tiotusentals kronor, men om någon av de andra skulle bli sjuka så ja, då har jag möjlighet att låna pengar. Jag skulle nog kunna låna pengar till privatvård, men vad gör jag då om något djur blir sjukt och jag redan har lånat allt jag kan låna? Djuren kan inte bestämma själva så därför tycker jag att jag har större skyldigheter mot dem.

Men jag ska kolla upp om det finns något i närheten som har högkostnadsskydd. Vet bara inte vad jag ska leta efter mer exakt. Det känns rätt meningslöst att lägga en massa energi på att hamna hos ännu fler som inte bryr sig

Jag har betalat Pärlas vård själv, det är efter som jag har behövt låna pengar fram till jag får nya. Så jag har inte lånat tiotusentals kronor, men om någon av de andra skulle bli sjuka så ja, då har jag möjlighet att låna pengar. Jag skulle nog kunna låna pengar till privatvård, men vad gör jag då om något djur blir sjukt och jag redan har lånat allt jag kan låna? Djuren kan inte bestämma själva så därför tycker jag att jag har större skyldigheter mot dem.

Men jag ska kolla upp om det finns något i närheten som har högkostnadsskydd. Vet bara inte vad jag ska leta efter mer exakt. Det känns rätt meningslöst att lägga en massa energi på att hamna hos ännu fler som inte bryr sig
Det ÄR faktiskt viktigare att du får vård. Annars kan du ju kanske inte ta hand om dina djur till slut!

Det ÄR faktiskt viktigare att du får vård. Annars kan du ju kanske inte ta hand om dina djur till slut!
Jo, det är ju iofs sant. Marsvinen har jag en som kan ta om det krisar, men hundarna är det värre med 😕

Då är bara frågan var sjutton man hittar en bra läkare. Varken mitt huvud eller min Google fu är på topp just nu

Fick äntligen hem min sodastream, men den funkar ju inte med mina patroner 😫 Jag tyckte ändå att jag läste jättenoga innan jag köpte den. Varför kan inget bara gå enkelt någon gång 😞

Poppy och Bellas uppfödare har världens sötaste lilla valp nu där jag har för mig att mamman är systerdotter till alla mina, men NEJ! Ska jag ha en valp så ska det vara från sunda linjer och utan chihuahua! Med tanke hur mycket jag vill ha en hund som antingen Ping eller Pärla så är det nog bäst att leta en äldre valp eller omplacering när/om den dagen kommer.

Och jag har så fruktansvärt dåligt samvete för om jag hade kunnat byta så hade jag valt Ping och Pärla framför Poppy och Bella och det känns hemskt att tänka så 😭
Om man knappt orkar ta hand om sig själv kanske man skall vänta med valp.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna