Du, det är okej.
Man FÅR ha favoriter. Det är mänskligt.
När min första uppfödning (på avataren) dog för ett år sedan så skulle jag nog ha valt bort vem som helst av mina andra hästar för att kunnat behålla honom.
Du behöver inte ha dåligt samvete. Kanske utvecklas din relation med dom nu som det bara är ni, kanske inte. Troligen behöver du tid att läka och sörja Ping och Pärla innan du kan släppa in någon annan i ditt hjärta.
Jo jag vet, men det känns så hemskt när jag i princip går och önskar livet ur Poppy och Bella
Hunden jag hade innan/samtidigt som Ping älskade jag från första sekunden. Han var verkligen hela min värld så jag skaffade faktiskt Ping bara för att jag inte vågade ha bara Mattis för om jag bara hade haft honom och han hade dött så hade jag troligen tagit livet av mig. Han fick avlivas när han bara var knappt 5,5år pga komplikationer från sin patella luxationsoperation
Jag hade då haft Ping i ett år och det året var lika fullt av skador och sjukdomar som det har varit nu. Det tog lång tid innan hon kunde räknas som någorlunda frisk. Jag kunde inte älska henne för varje minut ville jag byta ut henne mot Mattis. Jag minns inte när kärleken började växa fram, men det tog flera år innan jag började komma över Mattis och känna att Ping var den jag ville ha. Poppy skaffade jag som valp 2015 och jag tror aldrig att vi kommer att bli så sammansvetsade som jag har varit med Mattis, Ping och Pärla. Jag älskar Poppy jättemycket, men jag tycker inte om henne och det känns så hemskt
Bella var det jättesvårt de första två åren för hon tyckte det var så jobbigt med omplaceringen och när jag gjorde slut med min pojkvän, men nu har vi ett ganska starkt band.
Jag vill så gärna ha en hund som Ping eller Pärla, men jag tror att det kommer att skada min relation till Poppy ännu mer om jag skaffar en till hund. Samtidigt så vill jag inte gå och känna såhär lika länge som jag gjorde med Mattis och Ping heller
Ibland tänker jag att det hade kanske varit bättre för Poppy hos någon som tycker om chihuahor, men vem vill ha en tandlös hund med höftledsartros, allergier och hjärtfel? Men det är när jag tänker på det som jag verkligen känner att jag älskar henne för jag vill inte förlora henne
Ja, du har berättat om honom tidigare och det är jättesorgligt