Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Äntligen fick jag tummen ur att bada Bella! Så förhoppningsvis kommer mängden päls i sängen att minska ett tag. Poppy fäller också, men inte lika mycket.
Visa bifogad fil 125774
Och pälsen i hörnen har minskat rejält, men jag hade hellre haft fluff i hörnen och hela lägenheten och Pärla kvar 😭 Det är rätt skönt att slippa kattsand i sängen också, men samma där, jag hade kunnat sova i en hel låda kattsand om det hade gjort att jag fått Pärla tillbaka 🥺
Har du katter också?

Har du katter också?
Nej. Pärla hade en kattlåda som hon gick på eftersom hon behövde kissa ca var tredje timme dygnet runt pga sin specialmat. Hon var heller inte rumsren när jag fick hem henne och jag lyckades inte heller få henne rumsren så då blev kattlåda lättare än pölar på golvet

Nu har jag avbokat Pärlas besök hos fysioterapeuten och fy fan vad jobbigt det var 😭 Försöker allt jag kan att sluta gråta för jag mår så dåligt av att gråta men jag har varken Pärla eller Ping som kan trösta mig 😭 Poppy och Bella är inte intresserade och kunde inte bry sig mindre om att jag är ledsen och det är skitjobbigt för det känns som att de inte tycker om mig 😭

Nu har jag avbokat Pärlas besök hos fysioterapeuten och fy fan vad jobbigt det var 😭 Försöker allt jag kan att sluta gråta för jag mår så dåligt av att gråta men jag har varken Pärla eller Ping som kan trösta mig 😭 Poppy och Bella är inte intresserade och kunde inte bry sig mindre om att jag är ledsen och det är skitjobbigt för det känns som att de inte tycker om mig 😭

Jag tror det är bra att släppa ut all gråt, bara låta det bli tomt för tårar. Även om det skulle ta flera dagar. Instängda känslor mår ingen bra av, även om det kan vara lättare att hantera just där och då...

Jag tror det är bra att släppa ut all gråt, bara låta det bli tomt för tårar. Även om det skulle ta flera dagar. Instängda känslor mår ingen bra av, även om det kan vara lättare att hantera just där och då...
Jag klarar inte det. Jag kan inte hantera starka känslor av någon sort

Jag kan inte hantera positiva känslor heller. Jag har tex aldrig kunnat hantera att vara kär. Jag mår skitdåligt av det. På sätt och vis saknar jag att inte vara sådär riktigt kär i pojkvännen, men det hade inte varit bra för någon av oss. Jag älskar honom och det är lättare att hantera för det är inte lika ”hetsiga” känslor

Jag klarar inte det. Jag kan inte hantera starka känslor av någon sort

Hur funkar det med att inte kunna hantera det? Liksom vad händer?

Nu minns jag inte riktigt, visst är du autist? Men var du även diagnostiserad med adhd?
(Jag själv är autist och jag typ HAR INTE starka känslor alls i princip, men många andra autister har ju stora och frekventa svängningar...)

Hur funkar det med att inte kunna hantera det? Liksom vad händer?

Nu minns jag inte riktigt, visst är du autist? Men var du även diagnostiserad med adhd?
(Jag själv är autist och jag typ HAR INTE starka känslor alls i princip, men många andra autister har ju stora och frekventa svängningar...)
Det blir extrem ångest som jag inte kan ta mig ur. Hela kroppen håller på att slitas i stycken som av tusen krokar. Alla mina självmordsförsök har varit pga för starka känslor, tex när jag blivit dumpad. Hade jag inte lyckats få de känslorna under någorlunda kontroll så hade jag haft betydligt fler självmordsförsök på listan vid det här laget med tanke på alla människor och djur som dött omkring mig de senaste åren.

Aspergers, men det räknas väl till autism nu? Jag är inte född med adhd, iallafall inte aktiv sådan, utan den kom efter att jag fick syrebrist under ett självmordsförsök och sedan har det bara blivit värre. Innan hade jag aldrig koncentrationsproblem utan då var det snarare att jag fastnade i saker i för många timmar. Och så bipolär, och säkert fler saker, ovanpå det. Mitt humör och svängningar tidigare har varit sådär stora. Jag var ett helvete att ha att göra med som barn.

Ibland undrar jag om jag har lyckats tränga bort känslorna så mycket att jag även har trängt bort positiva känslor, eller om det är pga depressionerna. Jag vet inte. Men jag är nog hellre deprimerad än har de där stora ohanterliga känslorna. Fast ångesten hade jag gärna sluppit! Den är den starkaste känslan som finns

Jag får antibiotika utskrivet utan att behöva in på vårdcentralen. Så skönt! Har inga extrema symptom på uvi, men det hade jag inte i vintras heller och då gjorde ju antibiotikan jättestor skillnad.
Har fortfarande flera samtal och pm kvar, men jag orkar inte nu trots att det ger jättemycket ångest att ha dem hängande över mig

Pojkvännen skickade bild på sin middag och min första tanke var ”HUR orkar du?” Han hade gjort nudlar i en tallrik och lite sallad med mozzarella i en annan. Jag vet ju att det är lätt och enkelt, men för mig såg det ut som en avancerad lyxmiddag. Jag äter oftast direkt ur grytan för jag orkar inte ta fram tallrik och ännu mindre diska den 😑😞

Pojkvännen skickade bild på sin middag och min första tanke var ”HUR orkar du?” Han hade gjort nudlar i en tallrik och lite sallad med mozzarella i en annan. Jag vet ju att det är lätt och enkelt, men för mig såg det ut som en avancerad lyxmiddag. Jag äter oftast direkt ur grytan för jag orkar inte ta fram tallrik och ännu mindre diska den 😑😞
Det gör väl inget om du äter direkt är grytan? Det viktiga är väl ATT du äter, tänker jag :) !

Såg nu att jag har inte tagit någon stesolid idag! Iallafall inte som jag har skrivit upp. Jag har haft/har ångest, men den har inte varit överjävlig utan den har mest legat och gnagt i bakgrunden förutom några toppar

Jag är så törstig, men jag kan knappt dricka för jag har ingen kolsyra 😞 Jag ska försöka lämna tillbaka sodastreamen i helgen och så får jag hoppas att de har någon som passar mina patroner till ett vettigt pris så jag slipper beställa och vänta på den nya.

Jag har försökt få ordning på iCloud hela kvällen igår och hela dagen idag och jag är så trött på skiten. Aldrig är det något som bara kan funka utan en massa tjafs 😞 Jag har mycket att göra, men huvudet är totalt kaputt för att jag har försökt få ordning på icloud för länge. Ska stänga ned skiten och försöka vila en stund

Fan vad jag är arg på mig själv för att jag inte klarar något! Jag hatar det så jävla mycket och vill bara gå och dö så jag slipper allt 😭

Jag är jättetrött men jag kan inte slappna av. Sista kvällarna har varit så och det är så jobbigt för jag hatar att vara vaken på natten. Det påminner mig för mycket om innan jag hittade rätt mediciner för att kunna somna och var vaken med ångesten halva, och ibland hela, nätterna. Jag har massor kvar att fixa med datorn och iCloud, men jag är för trött för det nu och jag kommer bara att bli ännu mer spänd och ångestfylld av det.

Jag var ute en runda med hundarna innan. Jag ville gå längre men Poppy vill inte alls gå och jag har ingen aning om om det är för att hon är rädd eller om hon har ont eller både och. Jag får panik av det för jag bara ser framför mig hur det blir som med Pärla 😭 Just nu känns det som att det bästa hade varit att avliva henne på en gång för att det inte ska bli som med Pärla

Just nu känns det som att det bästa hade varit att avliva henne på en gång för att det inte ska bli som med Pärla
Kort svar. Det är okej att både känna så och göra så

Förra året blev det urakut med en kanin som haft krämpor levt bra tack vare en massa extra omsorg från mig. Men plötsligt blev han riktigt jäkla dålig på några minuter. Han dog i min famn och det var något av det jobbigaste jag varit med om i stress och maktlöshet.

I år hade jag tre gamlingar med mindre krämpor, som ändå levt gott tack vare en massa speciallösningar.
Men kände att det fick vara nog, det tar för mycket psykisk energi av mig och vill dessutom inte riskera att de blir akut dåliga så avlivning blir ett akut faktum.

Så de fick helt ovetandes slockna på hemmaplan i lugn och ro medan de fortfarande uppskattade sitt liv.
Jag saknar dem men beslutet var rätt.
Och väldigt skönt att inte ha oron över dem hängandes över mig.

Känner med dig. Det är hemskt svårt att ha djur med sjukdomar och krämpor.

Kort svar. Det är okej att både känna så och göra så

Förra året blev det urakut med en kanin som haft krämpor levt bra tack vare en massa extra omsorg från mig. Men plötsligt blev han riktigt jäkla dålig på några minuter. Han dog i min famn och det var något av det jobbigaste jag varit med om i stress och maktlöshet.

I år hade jag tre gamlingar med mindre krämpor, som ändå levt gott tack vare en massa speciallösningar.
Men kände att det fick vara nog, det tar för mycket psykisk energi av mig och vill dessutom inte riskera att de blir akut dåliga så avlivning blir ett akut faktum.

Så de fick helt ovetandes slockna på hemmaplan i lugn och ro medan de fortfarande uppskattade sitt liv.
Jag saknar dem men beslutet var rätt.
Och väldigt skönt att inte ha oron över dem hängandes över mig.

Känner med dig. Det är hemskt svårt att ha djur med sjukdomar och krämpor.
Tack för ditt svar 💖 Jag klarar inte tänka eller skriva om något djur alls just nu för jag blir bara jätteledsen direkt så kan inte svara nu

Var så glad att jag äntligen var nere på 66kg igen och så satte jag in p-ringen igår och ploffs! så väger jag 68 igen idag 😭
Var och tog blodprov i morse och njurvärdena är bättre men nu har TSH dykt hela vägen ned till 0,02 från över 3 (3,7 tror jag) i våras. Om inte läkaren tvingar mig att sluta med litium så kommer jag själv vilja göra det för jag tycker inte att jag märker någon större skillnad från när jag inte tog dem, och om det skulle bli mycket värre ändå så går det ju prova igen.
Varför kan det inte bara finnas en medicin som funkar 😭

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama