Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Det känns som att dagen har gått så fort, samtidigt som det känns som att den har varat för evigt för det har gått så långsamt. Jag vill så gärna sova en stund men jag kan inte

Det går inte alls bra 😭 Jag måste ut med hundarna men det har både kört runt idioter med smällande bilar som skrämt Poppy trots att vi är inne och nyss drämde äckelgrannen igen sin dörr så det skakade i bygget och ju hårdare han smäller desto fullare är han och jag klarar verkligen inte med att möta honom idag. Jag hade verkligen behövt städa till marsvinen också men jag vet inte om jag klarar det idag. Jag klarar nästan ingenting med djuren just nu för allt är så jobbigt och allt gör ont och är meningslöst 😭

Det går inte alls bra 😭 Jag måste ut med hundarna men det har både kört runt idioter med smällande bilar som skrämt Poppy trots att vi är inne och nyss drämde äckelgrannen igen sin dörr så det skakade i bygget och ju hårdare han smäller desto fullare är han och jag klarar verkligen inte med att möta honom idag. Jag hade verkligen behövt städa till marsvinen också men jag vet inte om jag klarar det idag. Jag klarar nästan ingenting med djuren just nu för allt är så jobbigt och allt gör ont och är meningslöst 😭
Usch det låter inte som något trevligt ställe du bor på ❤️

Usch det låter inte som något trevligt ställe du bor på ❤️
Nej, det är det inte 😞 men jag trivs jättebra i själva lägenheten och jag har mitt djurrum (nu tomt på djur) med verkstad och tvättmaskin i garaget så jag slipper dela tvättstuga. Hade jag inte haft djurrummet så hade jag nog funderat på att flytta, men jag vill verkligen inte flytta igen för jag har flyttat så många gånger att jag inte ens minns antalet. Det tog många år här men nu är detta första stället i hela mitt liv som jag faktiskt känner mig hemma och inte bara här bor jag

Jag fattar verkligen inte hur pojkvännen står ut med dötråkiga mig men jag är jävligt glad att han gör det! Men nu har han åkt och jag har så fruktansvärt mycket ångest för huvudet funkar inte 😭 Skulle egentligen följt med honom men det gick inte pga ångesten 😭

• Hjärta
Reactions: kma
Ligger och fipplar med datorn för jag kan knappt stå. Det tjuter i öronen och jag får stjärnor framför ögonen, men i morse var det mycket värre och jag var så nära att svimma. Hade jag inte vetat hur snabbt jag måste ned med huvudet för att undvika det så hade jag svimmat minst en gång när jag behövde upp med händerna i huvudhöjd för att ta ned mediciner och glas ur skåpen. Det är så irriterande också när det fortsätter att tjuta flera minuter efter att jag har lagt mig igen. Jag är jättevarm också och det är inte alls normalt för att vara mig

Jag saknar att ha stort minne i telefonen så jag kan ha allting i den. Jag får inte alls ordning på iCloud! I datorn funkar det väl nästan acceptabelt, men i telefonen får jag inte ordning alls. Att hjärnan inte funkar gör inte saken bättre. Hela denna dagen är ett enda stort fett blä!

Och såklart kom en jävla idiotepa och smällde precis utanför balkongen så nu blir det ingen kvällspromenad för Poppy är livrädd 😭

• Hjärta
Reactions: kma
Jag har inte svarat i din tråd tidigare men läst ibland när den dykt upp. Jag har förstått att det finns ett tydligt ”före”, att du inte alltid mått såhär. Men jag vet inte om det finns en särskild händelse eller liknande som lett till det läge du befinner dig i nu?

Oavsett önskar jag verkligen att du får må bättre snart❤️

Jag har inte svarat i din tråd tidigare men läst ibland när den dykt upp. Jag har förstått att det finns ett tydligt ”före”, att du inte alltid mått såhär. Men jag vet inte om det finns en särskild händelse eller liknande som lett till det läge du befinner dig i nu?

Oavsett önskar jag verkligen att du får må bättre snart❤️
Jag vet inte riktigt när den här extrema tröttheten började komma för den har liksom smygit sig in. 2018 hade jag lagom med energi, men troligen var hela den tiden en onormalt lång hypomani pga nya mediciner. Innan dess har jag haft tillräckligt med energi för att göra det nödvändigaste och lite extra, men jag minns inte om det varit främst trötthet eller ångest som hindrat mig från att göra mer. Troligen en kombination, men det var inte alls sådan trötthet som nu iallafall

Tack 💖

Fan vad jag är korkad 😭 min seroquel är slut och de har inte den på apoteket här så jag kan inte hämta ut imorgon bitti och om inte jag tar den innan 12 så kommer jag att bli hängande över toastolen och spy tarmarna ur mig tills den går att få tag på 😭 Och även om jag får tag på den i tid så är hela veckan förstörd och jag har jättemycket att göra. FanfanFAN!!

Pojkvännen hade kvar sedan han tog dem så nu sitter vi på tåget. Stressigt! Men mindre stressigt än om jag stått helt utan

På fredag har Poppy tid hos fysioterapeuten men jag vill ställa in för jag mår för dåligt och jag kommer inte klara alls att Pärla kommer på tal, eller att jag får henne i tanken. Problemet är att jag tror att Poppy hade behövt en genomgång, men som det är nu så kommer jag verkligen inte klara det 😞

Nu har jag slutat med litium. Får se hur det går. Med har det ju inte alls gått bra, men det kan alltid bli sämre. Varje gång man tror att botten är nådd så blir det ännu sämre.

Idag har jag skakat ännu mer. Nu är det inte bara lite i händerna utan i hela kroppen, speciellt när jag stressar. Jag var hos veterinären med min vän idag och hon reagerade direkt på att jag skakade så mycket trots att jag försökte hålla mig stilla.
Poppy fick sina sprutor och jag bokade en tidigare tid för nästa spruta med librela för att se om det gör någon skillnad för henne. Jag tycker att hon verkar lite knackig, men den hunden kan verkligen luras för ibland när jag tycker att hon ser fräsch ut så säger fysioterapeuten att hon har ont och ibland när jag tycker att hon ser knackig ut så är hon jättebra i kroppen. Jag har haft henne i över åtta år och ändå kan jag inte läsa henne rätt 😞 Jag fick avboka fysioterapeuten imorgon för jag klarar det verkligen inte och jag får så dåligt samvete för Poppys skull för tänk om hon verkligen är knackig?! Då får hon vänta en massa i onödan pga mig 😭
Sköterskan bokade in nästa spruta hos den veterinären som är bäst på beteenden så vi kan se om det går att hjälpa henne med rädslan. Hon ska prova adaptilhalsband ihop med det lugnande kosttillskottet hon redan får och om inte det hjälper så kanske det finns något receptbelagt att prova. Om inte det heller skulle hjälpa så vet jag inte vad jag ska ta mig till 😭

Jag försöker vila för det har varit alldeles för mycket idag och i helgen men jag är så fruktansvärt ensam för jag har varken Ping eller Pärla som vill ligga hos mig 😭

Poppy och Bella vill inte alls ligga hos mig. De kan ligga en stund om jag klappar dem, men direkt när jag slutat så går de 😞

Denna fick jag av min bästa vän idag 😭😭
IMG_4930.webp

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 496
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama