Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Såå söta 😍
Är de honor allihopa?
De är sötast av alla 🥰🥰 Yannis är kastrerad hane men de andra är honor

Jag vet att man inte ”får” ha favoriter, men gud vad jag älskar denna knasbollen lite extra 💖💖
IMG_7709.webp

Ser ut som att marsvinen fick lyxmiddag idag 🤩
Det är första gången de är ute hos mig så det är läskigt men gräs är ju såååå gott så de varvar att toktugga och gömma sig hos varandra. Det börjar bli lite kallt men jag vill inte gå in förrän de känner sig trygga och det är så skönt att äntligen få lite frisk luft

Så härligt för dem! Och ni ser ut att ha fått en hel del gräs redan 🤩

Här har det precis börjat kika upp gräs, kaninerna älskar det.
Ja, här är ganska mycket gräs på sina ställen! Maskrosor och kirskål också

Färskt gräs är verkligen oemotståndligt för både marsvin och kaniner 😋

Idag har varit bergochdalbana igen. Lyckades undvika en fullkomlig panikångestattack men jag vet inte om det var bra eller dåligt. Panikångest är riktigt fruktansvärt men det är ändå lite en lättnad efteråt när man har fått allt ur sig. Så jag får se om det bara blir värre snart istället. Klöste sönder näsan och jag som ska ut och äta med pojkvännens familj imorgon :( men när jag lyckats lugna mig igen så gick jag och pojkvännen ut med hundarna en bra runda i kvällssolen. Nu sitter och velar om jag orkar färga håret eller inte

Idag har jag varit på kinarestaurang med pojkvännen och hans familj och det var faktiskt trevligt! Det krävdes en blandning av elvanse, attentin och stesolid att ta mig iväg och klara det men det var det värt för jag vet att det betydde mycket för pojkvännen. Jag lär väl vara helt däckad imorgon men få har jag inget inplanerat förutom hundpromenad så jag hoppas att jag kommer klara att slappna av så jag kan vila.
Och såret på näsan var mycket mindre idag än igår tack och lov så det doldes av glasögonen. Fy fan vad jag hatar ångestattacker!

Tog evigheter att somna så nu är jag ännu mer väck än vanligt. Hundarna har iallafall fått en liten runda och nu ska jag fortsätta fippla med telefonen och försöka vila. Borde googla vilken portabel ac som är bäst och billigast men jag kan inte koncentrera mig på det. Jag behöver verkligen en sådan för här blir kokhett i sovrummet när solen står på hela eftermiddagen och kvällen och det blir alldeles för varmt för marsvinen

Har precis läst ikapp, haft en galet stressig vecka! Vad skönt att du kommit ut lite med marsvinen, och att ni hade trevligt på kinarestauranten i går. 🥰

Angående värmen på sovrummet, har du en bra rullgardin, en sådan som stänger ute allt ljus? (Vet inte vad det heter på svenska) Det brukar hjälpa ganska mycket, samt att alltid ha fönstret stängd på dagtid om det är varmt men öppet på natten (och evt morgonen) när det är kyligare.

Har precis läst ikapp, haft en galet stressig vecka! Vad skönt att du kommit ut lite med marsvinen, och att ni hade trevligt på kinarestauranten i går. 🥰

Angående värmen på sovrummet, har du en bra rullgardin, en sådan som stänger ute allt ljus? (Vet inte vad det heter på svenska) Det brukar hjälpa ganska mycket, samt att alltid ha fönstret stängd på dagtid om det är varmt men öppet på natten (och evt morgonen) när det är kyligare.
Mörkläggningsgardin 👍

Går även med såna foliegrejer som en har till bilar. De vet jag inte vad de heter.

Jag är så fruktansvärt frustrerad så det känns som att jag ska krypa ur skinnet men ändå kan jag inte göra något 😭

Försöker få ordning på telefonen men det gör mig också frustrerad för huvudet funkar inte

Jag vill verkligen röra mig! Jag MÅSTE röra mig för att gå ned i vikt! Varför går det inte?! 😭

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 972
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 849
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 481
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama