Vad menar du med att det inte går att hjälpa dig på något sätt? Det är väl klart det går, men det kan nog vara jättesvårt att komma fram till hur (och kanske vem). Är det någon som sagt att du är gnällig, eller är det bara en känsla du själv har?
Ser att mitt svart ang det med maten inte blev postat förut, så skriver det på nytt:
Jag skulle inte fokusera så jättemycket på det med nyttigt/onyttigt nu i början, utan mest att få in okej rutiner på att äta regelbundet. Kan du göra en lista på mat som funkar för dig att äta, och låta boendestödet handla in det? Så undviker du att impulsköpa saker som du inte vill äta också? Tomater innehåller ju massor med bra vitaminer, så det kan du absolut äta varje dag om du vill. Gillar du ägg? Nötter? Hjärnan behöver bra fettsyror och proteiner för att fungera så bra som möjligt.
Om och när du börjar äta bättre, så tror jag du kommer få lite mera energi att träna och göra annat också, men det låter som att du behöver ta en sak i taget, för att det inte ska bli för mycket.