Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Efter att ha läst och skrivit i tråden om veterinärvårdskostnader och fick minnas hur extremt mycket Pärla och Poppy kostade så vet jag inte om jag vågar skaffa en hund till alls i framtiden för det lär ju knappast bli billigare 😞

Om 45 minuter kommer boendestödet och jag är helt väck. Vaknade tidigt så jag har redan gjort slut på dagens energi, men jag har massor kvar jag måste göra så detta kommer nog inte bli en rolig dag och dagarna som kommer efter lär inte bli bättre 😭

Är det många "måsten" nu ifm julen? Det är helt okej att hoppa över saker som man tänkt göra, när man inte mår bra. Kom ihåg att ju mera du tappar din energi ner på minus, ju längre tid kommer det ta att komma tillbaka till en hyfsat normal nivå igen....

Efter att ha läst och skrivit i tråden om veterinärvårdskostnader och fick minnas hur extremt mycket Pärla och Poppy kostade så vet jag inte om jag vågar skaffa en hund till alls i framtiden för det lär ju knappast bli billigare 😞
Jag tror du gör rätt i att avvakta med att köpa ny hund. Dels ekonomiskt men även att du verkar inte ha orken till att ha den hunden du redan har. Sorry om jag är krass eller tolkas som elak, vill verkligen bara ditt bästa och i detta fallet tror jag det är att ha färre djur och inte fler.

Är det många "måsten" nu ifm julen? Det är helt okej att hoppa över saker som man tänkt göra, när man inte mår bra. Kom ihåg att ju mera du tappar din energi ner på minus, ju längre tid kommer det ta att komma tillbaka till en hyfsat normal nivå igen....
Det är mest idag är har varit mycket och fortfarande är mycket kvar. Och jag kan inte hitta bra hö och det stressar mig jättemycket 😓 Där jag brukar köpa så luktar allt hö för ofräscht för att jag ska vilja ge det. Det går i akutfall, men ska jag betala 200 spänn för en liten bal så vill jag ha riktigt bra hö!
Jag tror du gör rätt i att avvakta med att köpa ny hund. Dels ekonomiskt men även att du verkar inte ha orken till att ha den hunden du redan har. Sorry om jag är krass eller tolkas som elak, vill verkligen bara ditt bästa och i detta fallet tror jag det är att ha färre djur och inte fler.
Jag kommer absolut inte skaffa någon ny hund förrän jag har tillräckligt med ork till det! Att ta in en ny hund är skitmycket jobb även om det är en vuxen hund och det orkar jag verkligen inte nu. Drömmer gör jag, men att gå från dröm till verklighet är ett mycket större steg som jag inte är redo att ta ännu

fan vad jag har ångest nu 😭 Vill bara ge upp på precis allting, göra av med djuren så de får det bättre och lägga mig i sängen och hoppas på att bara få slippa allt 😭

Det går inte alls bra någonstans 😭 Varke gång jag tänker att ”nu är livet faktiskt ganska uthärdligt” så får jag världens jävla smäll tillbaka ned i träsket igen 😭

Vill du prata om det? Är det någonting som triggat igång ångesten, eller blir den sådär stark bara för att du är trött och mår dåligt?
Jag vet inte. Allt är för mycket. Det kändes okej och sedan bara PANG och nu kan jag inte hantera någonting och får panik av allt. Jag fick äntligen hem reservdelen till tvättmaskinen (som jag väntat på i över en månad så jag har berg efter berg av tvätt och det börjar bli kris) men när jag skulle byta den så fick jag dels inte bort den gamla och så hittade jag en spricka i betongen så nu måste jag både skicka tillbaka reservdelen och köpa ny tvättmaskin men jag hittar ingen som jag har råd med som verkar vettig och jag vill inte lägga flera tusen på en jävla tvättmaskin när jag äntligen fick lite extra pengar. Det är strul med skorna jag köpte så det måste jag också ta tag i. Jag var och fikade med mamma och mina systrar förra veckan och jag mår skitdåligt för det för jag var så besvärlig så mina systrar kommer nog aldrig vilja ha med mig någon mer gång. Jag har konstant dåligt samvete och har ångest över att det är ”fel” hund kvar och sist jag kände så så tog det nästan 2år att komma över och jag vill inte gå i två år och känna så! Och det som fick bägaren att rinna över totalt var först inlägget i denna tråden, som inte var elakt men som jag ändå blev ledsen över, om att inte skaffa en hund till trots att jag redan har skrivit flera gånger att jag inte kommer att skaffa någon mer förrän det är lämpligt och ett par timmar senare så frågade jag en om hjälp att bära upp spån till lägenheten och fick kommentaren att om jag inte kan hantera allt som har med djuren att göra så borde jag inte ha några. Jag KAN bära upp spån, men eftersom det är fyra trappor och jag fortfarande bara orkar bära lite åt gången så bad jag om hjälp. Jag har fått en ursäkt om att kommentaren var onödig och elak och att hen mådde dåligt för annat och lät det gå ut över mig men jag kan inte sluta tänka på någon av dem. Jag VET att mina djur absolut inte är ens i närheten av vanvårdade och att de får vad de behöver, men jag kan ändå inte släppa det för jag vill att de ska ha det perfekt och inte bara hanka mig fram till bra

Och jag kan inte hitta något hö för jag vill inte ge dem dammigt hö, men snart måste jag göra det för balen jag har nu är snart slut och den andra balen kommer från stället med damm

Växlar mellan panik, ilska och uppgivenhet trots en massa ångestdämpande. Jag fattar inte?! Det var ju ganska okej! Vad fan hände och varför?! Jag vet inte! 😭 Jag vill bara få sova bort resten av dagen men det går inte för jag kan inte slappna av och jag kan inte tänka. Jag håller på att bli galen 😭

Hoppas du får en okej dag i dag iaf :heart Ska du fira tillsammans med din familj? Om du firar jul alltså.
Tack 💖 Jag och pojkvännen var och åt hos mamma och resten av familjen och sedan lämnade han av mig innan han körde hem. Det var trevligt, men nu sitter jag hemma ensam med ångest och är rastlös som fan, men pga ångesten kan jag inte göra något heller. Jag hoppas att all denna skiten går över snabbt för jag står snart inte ut mer 😞

Fan vad jag har panik för allting 😭 Samtidogt så är hela livet totalt meningslöst så varför har jag panik överhuvudtaget?! Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag vill bara få sova bort resten av livet men det går inte 😭

Nu har jag äntligen fått någorlunda effekt av stesoliden, men jag har tagit hela dagsdosen redan och dagen är ju långt ifrån slut. Ångest har jag fortfarande, men nu orkar jag inte bry mig lika mycket. Hoppas på att somna iallafall en stund

Somnade typ 10 minuter och sedan har ångesten fortsatt. Har iallafall varit ute med Bella och sedan gick jag och köpte glass. Köpte inte en stor förpackning för att jag inte skulle äta alldeles för mycket men nu är den slut och jag har ångest både för att den är slut och för att jag har ätit upp allt. Jag är hungrig precis hela tiden och jag får ännu mer ångest och panik av att veta att jag inte får äta för då kommer jag att gå upp ännu mer i vikt. Så oavsett vad jag än väljer så får jag ångest 😭

Fy fan vad jag mår dåligt 😭 Meningslösheten äter upp mig inifrån 😭 Antar att det är det bipolära som vill ha lite roligt och göra mitt liv ännu svårare än det redan var för det vände verkligen över en natt utan anledning. Sista dagarna har jag nästan käkat stesolid som godis för annars hade det varit omöjligt att stå ut. Det kommer inte att bli roligt när den börjar gå ur kroppen 😓 jag vill inte göra någonting annat än sova, men jag kan inte sova. Jag har flera ganska stora påbörjade projekt som jag såg fram emot att göra och få klara men nu vill jag inte ens se åt dem för varför ska jag bry mig om något som är helt meningslöst?

Fy fan vad jag mår dåligt 😭 Meningslösheten äter upp mig inifrån 😭 Antar att det är det bipolära som vill ha lite roligt och göra mitt liv ännu svårare än det redan var för det vände verkligen över en natt utan anledning. Sista dagarna har jag nästan käkat stesolid som godis för annars hade det varit omöjligt att stå ut. Det kommer inte att bli roligt när den börjar gå ur kroppen 😓 jag vill inte göra någonting annat än sova, men jag kan inte sova. Jag har flera ganska stora påbörjade projekt som jag såg fram emot att göra och få klara men nu vill jag inte ens se åt dem för varför ska jag bry mig om något som är helt meningslöst?

Usch vad jobbigt det låter! Jag önskar verkligen att 2024 kan bli ett bättre år för dig och att du kan få hjälp att hantera alla dessa jobbiga tankar, och hitta lite mening i ditt liv igen. :heart

Usch vad jobbigt det låter! Jag önskar verkligen att 2024 kan bli ett bättre år för dig och att du kan få hjälp att hantera alla dessa jobbiga tankar, och hitta lite mening i ditt liv igen. :heart
Det är vidrigt 😭 Tack 💖 Tror inte att jag vågar hoppas för varje gång jag gör det så får jag nästa knytnäve. Mening i mitt liv har jag aldrig haft, men när jag mår bättre så kan jag iallafall strunta i att allt är meningslöst och göra saker ändå

Nu ska jag börja göra mig i ordning för jag ska med tåget kl.13 för jag och pojkvännen ska till hans familj. Jag har iallafall lite mindre ångest idag, men det är nog mer tack vare att jag tog så mycket stesolid igår att kroppen fortfarande är halvt drogad än att ångesten faktiskt har gett med sig. Så nu får jag hoppas på att den inte kommer tillbaka med en jättesmäll under tiden vi är hos pojkvännens familj

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama