Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Då har skorna iallafall äntligen avbeställda och jag får tillbaka det mesta av pengarna, men de finns INGENSTANS att köpa längre 😭 får trösta mig med att jag iallafall får tillbaka pengarna

Då har skorna iallafall äntligen avbeställda och jag får tillbaka det mesta av pengarna, men de finns INGENSTANS att köpa längre 😭 får trösta mig med att jag iallafall får tillbaka pengarna

Har du kollat på second hand sidor?

Tänkte främst på Vinted, finns sjukt mycket grejer där 😁

Har du kollat på second hand sidor?

Tänkte främst på Vinted, finns sjukt mycket grejer där 😁
Jag har kollat på varenda sida jag har kunnat hitta. Hittade att de eventuellt finns på australiensiska depop, men jag vet inte alls hur det funkar att beställa från vare sig Australien eller depop 😕

Jag vaknade lite över 4 och har varit vaken sedan dess 😫 men nu är höet hämtat och jag fick in hela sex säckar :banana: Så nu har förhoppningsvis hö fram till i sommar! Och mamma kunde lösa så jag kan lämna bilen imorgon så jag slapp stressa med det idag tack och lov! Nu blir det att försöka vila en stund innan jag måste fixa p-skivan på bilen, men huvudet är helt kaos efter att ha varit tvungen att koncentrera mig så mycket som bilkörning kräver 😓 Lite valpgos blev det också när jag lämnade av grejerna hos Bellas uppfödare 💖
IMG_1873.webp

Fan vad jag är så sjukt jävla stressad och uppskruvad nu. Ångesten är taket och jag vet inte hur jag ska få bort allt och lugna ned mig så jag kan somna sedan. Har redan tagit två halva stesolid men jag märker ingen skillnad alls. Eller jo, det är snarare värre 😭 Jag borde vara nöjd med dagen ju för jag klarade ju det!

Fan vad jag är så sjukt jävla stressad och uppskruvad nu. Ångesten är taket och jag vet inte hur jag ska få bort allt och lugna ned mig så jag kan somna sedan. Har redan tagit två halva stesolid men jag märker ingen skillnad alls. Eller jo, det är snarare värre 😭 Jag borde vara nöjd med dagen ju för jag klarade ju det!

Säkert adrenalin pga du pushat dig så mycket och även behövt koncentrera dig under bilkörningen.... Hoppas du lyckades somna sedan, och att du kan ta det lugnt imorgon.

Säkert adrenalin pga du pushat dig så mycket och även behövt koncentrera dig under bilkörningen.... Hoppas du lyckades somna sedan, och att du kan ta det lugnt imorgon.
Ja, nu när du nämner det så kan det nog ha varit en adrenalinavtändning. Det förklarar ju varför inte stesoliden hjälpte också. För vägarna var verkligen skit på vissa ställen men snö och blåst plus att jag hade så mycket hö i bilen att jag bara såg framåt och vänster backspegel vilket var rejält stressande.
Har inte sovit så bra. Jag har drömt massor och vaknade alldeles genomsvettig vid 4 och efter det så har jag bara slumrat. Jag hatar när sömnen inte funkar 😓 Idag kommer boendestödet för städning och så måste jag lämna tillbaka bilen, men förutom det så ska jag försöka att vila och ta det så lugnt det går. Bella får en promenad när vi lämnar bilen eftersom vi måste ta tåget hem. Ska försöka lägga in alla hundgrejerna som är kvar på Vinted om jag orkar

Fy fan vilken ångest jag har 😭 jag vill bara kunna ”slöa” och lugna ned mig från igår, men det går inte för jag måste fixa bilen och boendestödet och det stressar mig jättemycket trots att det är så lite

Boendestödet avklarat och så hittade jag lite potatismos i skafferiet så nu har jag äntligen fått lite mat i mig också. Och det är så dåligt väder så jag slipper bilen idag också för jag kommer knappt åt den. Jag är verkligen lättad att mamma och hennes man kunde ordna så jag har sluppit stressa med bilen både igår och idag för jag är verkligen inte i skick att köra i det här vädret. Och vilken tur att jag kom iväg igår och hämtade höet!!
Nu hörde jag en krock i korsningen utanför mitt sovrum. Här är snorhalt!

Och jag är hungrig, men jag måste vänja mig vid att alltid vara hungrig för det spelar ingen roll hur mycket jag än äter för jag är hungrig ändå 😞

Fy fan vad jag har mått dåligt idag. Migrän och kallsvettats för jag har varit så illamående. Nu börjar det tack och lov släppa! Bara lite dunkande i pannan kvar. Det konstiga är att det kom på vänster sida. Jag kan bara minnas en gång som jag har haft huvudvärk på vänster sida de sista åren. Det är alltid höger annars.

Överlag är det inte alls bra 😭 Jag är verkligen megadeppig och allt känns meningslöst. Ångest, panik och katastroftankar om allt och ingenting och allting däremellan. Jag vill bara sova bort dagarna för att slippa allt, men jag kan inte sova ens när jag inte tar koffein. Sover jättedåligt på nätterna också och vaknar jättetidigt och kan inte somna om. Kan inte göra något heller för jag orkar inte och om jag ändå försöker så flyger ångesten i taket. Mådde ju dåligt redan innan jag åkte och hämtade hö så kanske är det den ansträngningen som fortfarande sitter kvar och har gjort allt ännu värre igen. Men höet är åtminstone jättebra, luktar underbart och marsvinen älskar det! Det blev drygt 2000kr för ca 90kg om jag räknar in bensinen och tåget så inte direkt billigt, men det är det värt för marsvinens skull och nu behöver jag inte oroa mig för hö på flera månader. Det har varit mycket ångest över deras hö under lång tid nu

Fy fan vad jag har mått dåligt idag. Migrän och kallsvettats för jag har varit så illamående. Nu börjar det tack och lov släppa! Bara lite dunkande i pannan kvar. Det konstiga är att det kom på vänster sida. Jag kan bara minnas en gång som jag har haft huvudvärk på vänster sida de sista åren. Det är alltid höger annars.

Överlag är det inte alls bra 😭 Jag är verkligen megadeppig och allt känns meningslöst. Ångest, panik och katastroftankar om allt och ingenting och allting däremellan. Jag vill bara sova bort dagarna för att slippa allt, men jag kan inte sova ens när jag inte tar koffein. Sover jättedåligt på nätterna också och vaknar jättetidigt och kan inte somna om. Kan inte göra något heller för jag orkar inte och om jag ändå försöker så flyger ångesten i taket. Mådde ju dåligt redan innan jag åkte och hämtade hö så kanske är det den ansträngningen som fortfarande sitter kvar och har gjort allt ännu värre igen. Men höet är åtminstone jättebra, luktar underbart och marsvinen älskar det! Det blev drygt 2000kr för ca 90kg om jag räknar in bensinen och tåget så inte direkt billigt, men det är det värt för marsvinens skull och nu behöver jag inte oroa mig för hö på flera månader. Det har varit mycket ångest över deras hö under lång tid nu

Det låter sannolikt att det blivit sämre igen efter att du var och hämtade hö. Och så jobbigt att du inte får sova, då blir det ju hopplöst med återhämtingen. Har du någon sovmedicin, eller blir det knepigt att kombinera det med dina uppiggande mediciner? Jag gissar att med såpass mycket koffein och annat som du tar så kan det tar rätt lång tid innan det är ute ur ditt system, vet inte hur länge du försökt vara utan?

Det låter sannolikt att det blivit sämre igen efter att du var och hämtade hö. Och så jobbigt att du inte får sova, då blir det ju hopplöst med återhämtingen. Har du någon sovmedicin, eller blir det knepigt att kombinera det med dina uppiggande mediciner? Jag gissar att med såpass mycket koffein och annat som du tar så kan det tar rätt lång tid innan det är ute ur ditt system, vet inte hur länge du försökt vara utan?
Jo fast det är ju flera dagar sedan nu. Iofs mådde jag dåligt redan innan jag åkte, men jag tycker ändå att min kropp överdriver! Och så är det ju sömnen. Jag har alltid haft perioder där jag sover skit så det borde bli bättre snart, men det är så jäkla jobbigt under tiden! Jag tror inte att de uppiggande påverkar nattsömnen för oftast så somnar jag relativt snabbt, men vaknar flera gånger under natten och jättetidigt på morgonen, har jättesvårt att somna om och drömmer väldigt mycket. Jag hatar att drömma! När sömnen funkar så drömmer jag i princip aldrig, iallafall inte som jag kan komma ihåg, och när jag drömmer så känner jag mig alltid orolig och outvilad när jag vaknar.
Som längst var jag utan koffein i några veckor, men jag var så trött att jag var tvungen att börja igen. Efter det så har jag bara försökt enstaka dagar och gett upp framåt lunch och tagit för jag är så trött. Men jag tar bara en tablett nu jämfört med innan när jag tog två

Jag har äntligen fått sova! Jag har vaknat några gånger inatt, men somnat om ganska fort och jag slapp vakna i ottan utan fick sova till åtta. Så skönt! Jag hoppas att dagen kommer att bli lite bättre tack vare det. Just nu är det lite svajjigt, men jag mår inte skit åtminstone så det funkar

Jag får inget gjort 😞 Har både försökt sy, städa, fixa med djuren osv men ångesten går i taket direkt och eftersom jag fortfarande är deppig så känns allt ändå meningslöst. Pojkvännen skulle kommit idag, men han var tvungen att ställa in och jag tyckte mest att det var skönt trots att jag saknar honom.
Jag har iallafall svarat en av mina ”brevvänner” (pm-vän? Instavän? Messvän? Vet inte vad man kallar det idag 😅) och så har jag skrivit lite med en marsvinsmänniska och hon sa att de saknar mig i föreningen och det värmde att höra 💖 Jag hoppas verkligen att jag kan komma igång och ställa ut lite igen i år! De vill ha mig som petdomare också, men det är helt omöjligt som det ser ut nu trots att det hade varit jätteroligt för det kräver så extremt mycket koncentration, tankeverksamhet, minne och allmän ansträngning och det klarade jag knappt när jag var ”frisk”.

Jag funderar också på att be om att öka boendestödet igen för jag vill verkligen komma igång med saker och framförallt praktiken. Samtidigt så vet jag att det kommer att öka ångesten extremt, men som det ser ut nu så bara försvinner dagarna i ett töcken och jag har ångest oavsett vad jag än gör så då vill jag hellre åtminstone försöka göra någon nytta. Biståndshandläggaren sa senast vi pratade att jag funkar annorlunda än de flesta andra hon har för när jag mår dåligt så vill jag inte ha mer hjälp än absolut nödvändigt utan bara kunna koncentrera mig på att djuren får vad de behöver och få mig själv att överleva och det går bättre på egen hand. Tydligen är det ”normala” att då vilja ha mer hjälp, men det klarar inte min hjärna att hantera alls utan då blir det ännu mindre gjort för det kräver så extremt mycket energi bara av att träffa dem i tio minuter. Speciellt om det är olika personer så de har fixat så jag bara behöver träffa en i första hand och så finns det två andra som funkar när inte hon kan. Kan ingen av dem så ställer vi in.

Jag vägde mig och jag bara fortsätter att gå upp i vikt trots att jag har dragit ned på sockret och det känns som att jag inte alls äter mycket, men det måste jag ju uppenbarligen göra 😭 Jag har sådan panik 😭 Jag VILL ju träna, men jag klarar det inte 😭 Vad jag än gör så har jag ångest och det är nästan helt outhärdligt att ha ångest varje vaken sekund och hela tiden behöva känna mig lat och oduglig 😭

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama