Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Lite piggare idag faktiskt trots att jag knappt har sovit något, men tyvärr har jag varit tvungen att tvinga mig igenom mer än vad jag egentligen orkat idag så risken finns ju att det rasar desto värre imorgon. Bella har iallafall fått en promenad och så har jag fixat ny mat till marsvinen. Inte optimalt med tanke på att det är lucern i den, men ändå Mycket bättre än det äckliga höet! Den hela balen ska jag försöka få tillbaka pengarna för för det är ändå 190 spänn, men den som jag har tagit ifrån kommer jag inte att få tillbaka för trots att den är oätlig. Ju längre ned i den jag kom desto dammigare blev den 🤢 marsvinen bara kastade sig över sin nya mat så de var hungriga :cry:

Jag har också fått hem en ”ny” tvättmaskin. Lyckades hitta killen jag köpte min torktumlare av förra vintern och han hade en Bosch tvättmaskin för 1500kr och så körde han hem den till mig och kopplade in den för 200kr :bow: Så nu får jag bara hoppas att den inte rasar efter en månad.

Jag vill göra mig i ordning för sängen, men jag är orolig för att sova för jag har drömt så himla mycket sista tiden och jag hatar verkligen att drömma

Ena stunden relativt okej, en minut senare ångest, nästa trött, åter igen ångest, relativt okej, vill göra en massa, tvärstopp och ångest, trött, relativt okej och försöker göra något, ångest osv. Jag hinner inte med överhuvudtaget. Fast det är iofs skönt att ångesten försvinner lika fort som den kommer även om den är jättestark den stunden den är där

Idag har jag varit lite piggare *PEPPAR PEPPAR* så jag tog tåget till pojkvännen och så gick vi till gallerian och åt på Yogiboost. Jag fick ett presentkort i julklapp så det kändes bra att kunna fylla upp med massa gott utan att behöva oroa sig för att bli helt bankrutt.
Nu är ju inte Yogiboost glass så jag vet inte om det räknas, men när det gäller glass i lösvikt så var pappa tydligen först med att erbjuda det i Sverige och det är häftigt! Han gjorde egna våffelstrutar som luktade himmelskt gott och så fick man välja mellan alla glassmaker, mjukglass, grädde, topping osv. Jag saknar pappa så mycket 😭 Överallt i stan så finns minnen från allt han gjorde och folk kommer fortfarande ihåg honom. För något år sedan så kom en av stans alkisar framvinglandes och bara ”du är Tobbes dotter, det ser jag!” innan han vinglade vidare. Jag är den av alla syskonen som är mest lik pappa.
Pappa och jag 💖 Halsbandet han har på sig på bilden har jag nu. Det är det värdefullaste jag har och egentligen borde det nog ligga i ett bankfack, men genom det så finns han alltid med mig
Pappa%20(3).jpeg

Senast ändrad:
Jag var bara iväg i 2,5 timme och nu är jag helt slut. Det är så frustrerande att inte klara mer än så ens på en bra dag 😞 Jag måste ta tag i att låna bil och ta mig iväg och köpa hö och det kommer nog att bli ett heldagsprojekt för jag måste hela vägen förbi Lund för här finns inget bra hö. Utanför Lund så finns det en marsvinsuppfödare vars man slår hö speciellt till marsvinen. Det är jättedyrt, men hellre betala en massa pengar till henne för bra hö än till de som finns här runt stan med skithö som också är jättedyrt. Förra årets skörd gick bra att köpa här, men årets är så dåligt! Nu får de lucernmix som akutlösning.

Jag var bara iväg i 2,5 timme och nu är jag helt slut. Det är så frustrerande att inte klara mer än så ens på en bra dag 😞 Jag måste ta tag i att låna bil och ta mig iväg och köpa hö och det kommer nog att bli ett heldagsprojekt för jag måste hela vägen förbi Lund för här finns inget bra hö. Utanför Lund så finns det en marsvinsuppfödare vars man slår hö speciellt till marsvinen. Det är jättedyrt, men hellre betala en massa pengar till henne för bra hö än till de som finns här runt stan med skithö som också är jättedyrt. Förra årets skörd gick bra att köpa här, men årets är så dåligt! Nu får de lucernmix som akutlösning.

Skulle det gå att lägga ut på Facebook t.ex. om någon har möjlighet att ta med höt till dig mot betalning så du slipper lägga så mycket energi och tid på det? Kanske någon hästmänniska uppifrån dig som ska till Lund på tävling t.ex.?

Skulle det gå att lägga ut på Facebook t.ex. om någon har möjlighet att ta med höt till dig mot betalning så du slipper lägga så mycket energi och tid på det? Kanske någon hästmänniska uppifrån dig som ska till Lund på tävling t.ex.?
Jag vet inte. Kanske. Men det kommer också att ta mycket energi att hitta någon och sedan bestämma allting och att de ska orka åka en omväg för att hämta höet osv. Men det hade absolut varit skönt att slippa köra! Jag hatar att köra bil för jag är så dålig på det

Det har både blivit ”mycket” och inte ett skit gjort idag. Känns som att jag har legat i sängen och glott på ingenting så gott som hela dagen, men jag lyckades samla ihop tillräckligt med självdisciplin för att ta mig iväg till posten i tid och då passade jag på att slänga i en maskin tvätt samtidigt och sedan gå en promenad med Bella medans jag väntade på tvättmaskinen. Vi gick inte alls så långt som jag ville, men jag är åtminstone relativt nöjd. Jag försöker öka upp tempot på promenaderna och inte bara hasa mig fram i slow motion längre också för jag behöver verkligen komma igång igen och nu har jag ingen hund som inte vill/kan gå längre så nu har jag inga ursäkter. Fast jag börjar bli orolig för Bella för jag tycker att hon har blivit mer tveksam att hoppa upp på saker så det hade inte förvånat mig om hon blir dålig också 😭

Jag är glad för tvättmaskinen iallafall! Men jag måste ta tag i att skicka tillbaka reservdelen innan det är för sent för det är ändå 500kr och det är mycket pengar

Och det är strul med skorna jag beställde och jag får inga svar så jag kan inte avbeställa dem heller. Har hittat dem på en annan sida (verkar vara typ den enda i världen med min storlek inne), men jag kan ju inte köpa ett annat par innan de andra är avbeställda 😫

Just nu är det rejält jobbigt med ångesten 😭 Borde nog gå och ta en halv stesolid, men jag vill inte behöva käka en jävla massa mediciner hela tiden 😭

Nu har pojkvännen åkt hem igen för denna gången och här är så ensamt ensamt ensamt 😞 Jag längtar jättemycket till han flyttar hit till stan så vi bara kan gå till varandra när vi vill och slipper köra/åka tåg varje gång.

Imorgon bär det av till Lund. Först tåg till mamma för att hämta bilen, sedan inom Bellas uppfödare och dumpa av en massa saker, sedan till Lund och hämta hö och på hemvägen hoppas jag att jag har ork att åka inom Gittes tygkälla, men det tror jag inte att jag kommer att ha. Det är inte lika roligt att gå runt där ensam heller, men jag hade behövt något coolt svartmönstrat sweatshirttyg för min älskade svarta sweatshirtklänning håller på att ge upp och jag kan inte hitta en enda jag gillar som finns i rätt storlek. Om jag ska köpa en tröja att sy om så behöver den vara minst 80cm, mer troligt 85cm, lång och det hittar jag bara ziphoodies. Sedan måste jag åka hem med höet, tillbaka till mamma och sedan ta tåget hem igen. Men vad skönt det kommer att kännas att ha ett helt billass med hö så jag bara kan vräka på till marsvinen!

Sista dagarna har varit värsta bergochdalbanan igen. Jag pendlar mellan superspeedad och tokångest. Men jag har iallafall fått jättemycket tvättat och diskat så där är jag snart ikapp och lägenheten är bara halvkaos. Den värsta meningslösheten har gett med sig igen också tack och lov!
Jag bara önskar att jag hade kunnat sova en stund på eftermiddagen så jag hade sluppit krascha varje eftermiddag/kväll

Jag måstemåsteMÅSTE skärpa mig och försöka motionera mer för nu går vågen uppåt igen efter att ha stått ganska still ett tag 😭 Tycker inte att jag äter onormalt mycket, men jag glömmer hela tiden att skriva ned vad jag äter så det gör jag kanske ändå 😞

Jag måstemåsteMÅSTE skärpa mig och försöka motionera mer för nu går vågen uppåt igen efter att ha stått ganska still ett tag 😭 Tycker inte att jag äter onormalt mycket, men jag glömmer hela tiden att skriva ned vad jag äter så det gör jag kanske ändå 😞
Det är inte hormonellt då ?
Många pendlar naturligt i vikt efter sin hormoncykel.

Det är inte hormonellt då ?
Många pendlar naturligt i vikt efter sin hormoncykel.
Nej, för då skulle det inte bara gå uppåt. Och nu har jag mens och det är då jag brukar väga som minst 😞 Eller hormonellt åt det ju på sätt och vis eftersom det är sköldkörteln som slöar ned ämnesomsättningen något extremt, men inte hormonellt som i menscykeln

Nej, för då skulle det inte bara gå uppåt. Och nu har jag mens och det är då jag brukar väga som minst 😞 Eller hormonellt åt det ju på sätt och vis eftersom det är sköldkörteln som slöar ned ämnesomsättningen något extremt, men inte hormonellt som i menscykeln
Aha, ursäkta, jag mindes fel 😊

Nu har pojkvännen åkt hem igen för denna gången och här är så ensamt ensamt ensamt 😞 Jag längtar jättemycket till han flyttar hit till stan så vi bara kan gå till varandra när vi vill och slipper köra/åka tåg varje gång.

Imorgon bär det av till Lund. Först tåg till mamma för att hämta bilen, sedan inom Bellas uppfödare och dumpa av en massa saker, sedan till Lund och hämta hö och på hemvägen hoppas jag att jag har ork att åka inom Gittes tygkälla, men det tror jag inte att jag kommer att ha. Det är inte lika roligt att gå runt där ensam heller, men jag hade behövt något coolt svartmönstrat sweatshirttyg för min älskade svarta sweatshirtklänning håller på att ge upp och jag kan inte hitta en enda jag gillar som finns i rätt storlek. Om jag ska köpa en tröja att sy om så behöver den vara minst 80cm, mer troligt 85cm, lång och det hittar jag bara ziphoodies. Sedan måste jag åka hem med höet, tillbaka till mamma och sedan ta tåget hem igen. Men vad skönt det kommer att kännas att ha ett helt billass med hö så jag bara kan vräka på till marsvinen!

Sista dagarna har varit värsta bergochdalbanan igen. Jag pendlar mellan superspeedad och tokångest. Men jag har iallafall fått jättemycket tvättat och diskat så där är jag snart ikapp och lägenheten är bara halvkaos. Den värsta meningslösheten har gett med sig igen också tack och lov!
Jag bara önskar att jag hade kunnat sova en stund på eftermiddagen så jag hade sluppit krascha varje eftermiddag/kväll

Om jag vore dig så skulle jag nog skippa tygstället, det låter som om det kommer bli i överkant mycket även utan det.

Din mamma har inte möjlighet att komma till dig med bilen, eller träffas nånstans på vägen/ta tåg till dig och köra hem den?
Hoppas det går bra iaf och att du och marsvinen blir nöjda med det nya höet. :heart

Om jag vore dig så skulle jag nog skippa tygstället, det låter som om det kommer bli i överkant mycket även utan det.

Din mamma har inte möjlighet att komma till dig med bilen, eller träffas nånstans på vägen/ta tåg till dig och köra hem den?
Hoppas det går bra iaf och att du och marsvinen blir nöjda med det nya höet. :heart
Mm, tror också att det är bäst. Men jag vill ju göra något roligt ibland och inte bara måsten, men samtidigt så blir det ju ändå inte roligt om jag mår skit. Mår jätteskit just nu för jag vill verkligen inte iväg. Jag vill sova men jag kan inte. Jag vill träna men jag kan inte. Jag vill gå en promenad men jag kan inte. Jag vill göra typ vad som helst, men jag kan inte 😭 och jag gjorde nya piercingar innan idag när jag var hypad så jag kommer inte att kunna sova ordentligt inatt heller för det gör ont. Och jag är arg för den energin hade jag kunnat använda till något bättre.

Mamma jobbar så hon kan inte hjälpa 😞 Men jag ska fråga om jag kan ha kvar bilen över natten och lämna den på onsdag. Fast då måste jag iväg på onsdag också. Jag hoppas verkligen att jag får in tillräckligt med hö så det räcker ända till i sommar så jag slipper åka så långt igen!
Tack 💖

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama