Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Tycker inte att det är ett dugg konstigt att du mår skit och att din kropp inte samarbetar.

Du har graves och de mesta du trycker i dig gör det bara värre.

Koffein, Elvanse, Attentin är centralstimulerande och stressar kroppen.
Socker gör saken sämre med.

Tycker det är sjukt att sjukvården inte tar mer ansvar och informerar och sätter sig in i hur patienten lever. Läkarna borde säga till dig att du inte får bruka koffein och andra centralstimulerande.

Förlåt om jag är hård men tycker att sjukvården har brustit ang dig.
Sen har du såklart ett ansvar själv med.
Har TS skrivit någonstans att hon inte fått sådan information?

Tycker inte att det är ett dugg konstigt att du mår skit och att din kropp inte samarbetar.

Du har graves och de mesta du trycker i dig gör det bara värre.

Koffein, Elvanse, Attentin är centralstimulerande och stressar kroppen.
Socker gör saken sämre med.

Tycker det är sjukt att sjukvården inte tar mer ansvar och informerar och sätter sig in i hur patienten lever. Läkarna borde säga till dig att du inte får bruka koffein och andra centralstimulerande.

Förlåt om jag är hård men tycker att sjukvården har brustit ang dig.
Sen har du såklart ett ansvar själv med.
Tyvärr är det de enda alternativen jag har just nu. Utan dem hade jag inte klarat mig alls utan risken för självmordsförsök hade varit jättestor. Läkarna tycker ju såklart inte om det, men de håller med om att alternativen riskerar att vara ännu värre. Jag tar i princip aldrig hela doserna jag har utskrivna om det inte är absolut nödvändigt. Attentin får jag ta tre tabletter om dagen och enligt min app tar jag i genomsnitt 1,81 tablett om dagen. Elvanse också tre och jag tar i genomsnitt 1,84. Stesolid 2 tabletter och jag tar 0,95. Synefrin 1,23, koffein 1,03
Har TS skrivit någonstans att hon inte fått sådan information?
Nej precis. Jag har fått information, men just nu är alternativen utan värre än med

IMG_5668.webp

Jag har käkat elvanse vuxen! :D

Och så var pulsen uppe på 160 igen och jag var tvungen att ta pulsmedicinen för första gången sedan i lördags. Hoppades att det skulle vara över nu när jag inte behövt ta den på nästan en vecka, men nej då :down: Jag är andfådd bara av att stå upp så jag ser inte fram emot att göra mig i ordning och gå till osteopaten, men som tur väl är så är det inte så långt och jag får ha Bella med mig så då får hon en runda också så jag slipper gå två promenader. Jag har inte varit där på snart två månader för han fick ställa in förra gången så det ska bli intressant att se om det blir någon skillnad på ångesten efteråt. Fast jag är samtidigt rädd för ibland släpper han loss alldeles för mycket ångest så dagarna efteråt blir nästan outhärdliga 😓 Jag har fått ont i urinblåsan igen sista dagarna trots att jag inte har uvi (vad jag vet, det känns inte så) så det ska också bli intressant om han kan få bort det igen också. Innan har det bara gått bort med antibiotika, men förra gången jag var hos honom så fixade han det så det slutade att göra ont redan dagen efter och har inte börjat göra ont igen förrän nu. Jag har ingen aning om hur han gör allt!

Vilken osteopat går du till @Lyan ? funderar på att testa själv och du verkar ju nöjd med din. Du kan pma om du inte vill skriva ut här

Det blev både osteopaten och en extra runda med Bella för hon ville inte bajsa. Passade på att hämta ett par paket när vi ändå var ute så blev det en ännu lite längre runda. Nu har jag lagt ut de sista smyckesannonserna innan jul och fixat lite med det och är helt slut. Osteopaten släppte på mycket spänningar känner jag för jag känner mig mjuk i ryggen och ganska avslappnad för första gången på länge. Bara hoppas att ångesten inte blir överdjävlig de närmaste dagarna! Nu ska jag vila en stund och hoppas att jag orkar handla ikväll för det börjar bli tomt hemma. Jag har minskat på sockret och mest ätit potatis och köttbullar de sista dagarna och det har gått ned med bara lite motstånd och jag har hållit mig ganska mätt faktiskt :bump: Men på kvällen kommer sockersuget som ett bombnedslag så jag måste komma på något för att stilla det. Igår blev det äpplen med agavesirap. Mycket socker, men nog fortfarande bättre än godis

Jag lyckades hitta vaniljsocker i ett skåp så det blev lite havregrynsgröt. Jag måste verkligen handla imorgon!

Jag har fortfarande inte tagit mig iväg och handlat. Jag kan knappt stå upp idag så jag får gå framåtlutad och sätta mig på huk så fort jag stannar för jag är så matt och svimfärdig. Fattar inte varför för jag har druckit tillräckligt, ätit en stor portion ris och tagit medicinen för pulsen så det ska liksom inte vara något som är tillräckligt fel för att jag inte ska kunna stå. Jag vaknade jättetidigt och kunde inte somna om, men jag är inte direkt supertrött så det borde inte heller spela in. Jävla kropp!

Jag har en rabattcheck på Coop om jag handlar för 300kr så jag behöver handla för 300kr, men det gör jag nästan aldrig för jag bara piper in och ut snabbt med det mest nödvändiga hela tiden för jag klarar inte att gå runt och leta när jag har ångest 😞 Funderar på att gå till Ica och vara dum och köpa två gorbys och hallonmousse istället för de har inte hallonmousse på Coop. Men det är ju både så onödiga pengar och onödiga kalorier! Samtidigt så har jag ätit ganska bra denna veckan, det är lördag och jag ligger bra till på min matbudget. Fast då har jag fortfarande handlingen på Coop imorgon ändå, men om jag handlar där idag så kommer jag att köpa glass, banan och sirap bara för att stressa upp till 300kr och det är ännu mer kalorier än i hallonmoussen plus att då får jag en massa över som jag kommer att äta de närmaste dagarna och då är jag uppe i samma sockermängd som innan igen. Att inte handla alls idag känns inte heller som ett alternativ med tanke på hur lite lättäten mat jag har hemma så då kommer jag att få panik ikväll när jag blir hungrig plus att Bella ändå behöver ut.

Varför måste jag övertänka allt hela tiden?! Gör en lista, gå och handla, gå med hunden och så klart! Men neeeej, det går varken hjärnan eller kroppen med på just nu 😞

Jag har fortfarande inte tagit mig iväg och handlat. Jag kan knappt stå upp idag så jag får gå framåtlutad och sätta mig på huk så fort jag stannar för jag är så matt och svimfärdig. Fattar inte varför för jag har druckit tillräckligt, ätit en stor portion ris och tagit medicinen för pulsen så det ska liksom inte vara något som är tillräckligt fel för att jag inte ska kunna stå. Jag vaknade jättetidigt och kunde inte somna om, men jag är inte direkt supertrött så det borde inte heller spela in. Jävla kropp!

Jag har en rabattcheck på Coop om jag handlar för 300kr så jag behöver handla för 300kr, men det gör jag nästan aldrig för jag bara piper in och ut snabbt med det mest nödvändiga hela tiden för jag klarar inte att gå runt och leta när jag har ångest 😞 Funderar på att gå till Ica och vara dum och köpa två gorbys och hallonmousse istället för de har inte hallonmousse på Coop. Men det är ju både så onödiga pengar och onödiga kalorier! Samtidigt så har jag ätit ganska bra denna veckan, det är lördag och jag ligger bra till på min matbudget. Fast då har jag fortfarande handlingen på Coop imorgon ändå, men om jag handlar där idag så kommer jag att köpa glass, banan och sirap bara för att stressa upp till 300kr och det är ännu mer kalorier än i hallonmoussen plus att då får jag en massa över som jag kommer att äta de närmaste dagarna och då är jag uppe i samma sockermängd som innan igen. Att inte handla alls idag känns inte heller som ett alternativ med tanke på hur lite lättäten mat jag har hemma så då kommer jag att få panik ikväll när jag blir hungrig plus att Bella ändå behöver ut.

Varför måste jag övertänka allt hela tiden?! Gör en lista, gå och handla, gå med hunden och så klart! Men neeeej, det går varken hjärnan eller kroppen med på just nu 😞
Hur är det med thacapzolen, äter du den som du ska? Att du måste sätta dig ner för att inte svimma låter inte bra. Är det så att du äter mediciner som du ska men ändå blir så matt så tycker jag att du ska kontakta endokrinologen igen ❤️

Hur är det med thacapzolen, äter du den som du ska? Att du måste sätta dig ner för att inte svimma låter inte bra. Är det så att du äter mediciner som du ska men ändå blir så matt så tycker jag att du ska kontakta endokrinologen igen ❤️
Jag tar fyra tabletter om dagen för sex funkade verkligen inte, men jag har inte klarat att ta kontakt med läkaren och min vän har varit så upptagen denna veckan att jag inte har velat störa. Jag ska ta nya blodprover nästa vecka så får se vad de visar då. Detta är dock inget nytt egentligen, men innan sköldkörteln ballade ur så vet jag inte vad min puls brukade ligga på för då mätte jag aldrig utan bara tog för givet att det var lågt blodtryck. Så så länge det inte fortsätter flera dagar så är jag inte orolig, men det är så irriterande 😫 och att jag blir så andfådd hela tiden också. Kan ju knappt göra någonting alls 😞

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Black Friday
  • Föl 2023
  • Hästtransport till häst som hatar att åka..?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka