Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Det låter som en bra start. Det är alltid tuffast i starten när man börjar något "nytt". Hur kändes det (förutom att du blev så slut/trött)?
För mig blir det alltid jobbigare ju längre jag håller fast vid något. Ångesten ökar lite i början och sedan går det bara fortare och fortare tills det blir outhärdligt och jag inte kan fortsätta hur gärna jag än vill. Jag lär mig ALDRIG rutiner. Enda tiden jag har haft rutiner var när jag bodde hemma och gick i skolan, men det var bara för att jag var tvungen med skolschema och för att mamma höll efter mig hela tiden. När jag flyttade hemifrån så satt en del rutiner kvar i någon månad och sedan föll det bort mer och mer och nu har jag inga rutiner alls utöver mediciner, morgon- och kvällskiss med Bella och hö och Floors medicin morgon och kväll och till och med de extremt få rutinerna har jag svårt att klara av 😞 Jag vill ha ett schema med allt jag borde och vill göra, men jag klarar inte att följa scheman pga ångesten, tröttheten och bristen på självdisciplin 😞

Jag har ingenting hemma som jag klarar att äta, men jag klarar inte att handla heller mer än bara springa in och köpa gorbys eller cheesecake jättesnabbt, men för att klara det så måste jag klara att borsta tänderna, göra mig i ordning och gå ut och inget går just nu för jag är så hungrig 😭

Den lilla ynkliga ”träningen” jag gjorde gav mig träningsvärk. Då är man patetiskt otränad 😞 Jag hade velat kunna göra ca 15 minuter yoga om dagen. Jag tror att det hade gjort stor skillnad på ganska kort tid, men jag orkar ju inte 😭

Idag försöker jag få lite ordning hemma, men än så länge har jag mest skapat mer kaos. Jag HATAR att leva i ständigt kaos! Det stressar mig oerhört! Och ändå klarar jag inte att hålla ordning 😞 Jag har lämpliga dumpningsplatser lite överallt i lägenheten, men ändå hamnar nästan allt på golvet trots att jag inte vill och det finns inte ork att gå runt och hänga in kläderna på rätt platser. Jag vill ha EN garderob så allt är samlat! Då hade jag kunnat ta bort 1-2 byråer också, men pengarna finns inte. Så jag gör så gott jag kan med att flytta runt efter årstider så det jag behöver mest är lättast att hänga in. Det hjälper lite, men det är ändå för rörigt. Just nu vill jag bara rensa ut nästan allt i klädväg för inget känns som mig längre, men jag vet att det hade varit korkat och jag hade ångrat mig om jag skulle gjort det. Jag vill rensa ut resten av lägenheten också. Bara bort med allt kaos så här blir lika tomt som när jag sanerade för ringorm på marsvinen! Men jag vet ju att jag egentligen inte trivs att ha det så tomt, det är bara stressen över kaoset som vill ha det så.
Jag vet inte vem jag är längre. Innan har jag alltid varit Lyan med alla marsvinen och sedan blev jag Lyan med alla hundarna, men vem är jag nu? Jag har inte haft såhär få djur sedan 2006 och en hund har jag bara haft 2011-2015 tidigare. De har alltid varit minst två. Men nu ska jag inte ha någon mer hund förrän jag mår så bra att jag kan ta hand om Bella så bra som jag tycker att hon förtjänar och bättre ändå!

Jag vill bli klar med extrarummet idag och helst städa till marsvinen också. Tror inte att jag kommer orka något av det, men målet ligger där iallafall

Den lilla ynkliga ”träningen” jag gjorde gav mig träningsvärk. Då är man patetiskt otränad 😞 Jag hade velat kunna göra ca 15 minuter yoga om dagen. Jag tror att det hade gjort stor skillnad på ganska kort tid, men jag orkar ju inte 😭
Det är inte konstigt att din kropp är sliten, du har Graves. Den sjukdomen bryter ner musklerna. Det kommer att bli bättre ❤️

Jag kom knappt upp från golvet ett tag, jag fick göra på samma vis som min gamla mormor gör när hon ska upp från golvet men ändå var det svårt. Att gå upp för trappan med bebis i famnen var typ omöjligt. Nu är det mycket bättre men det tar tid för kroppen att återhämta sig ordentligt.

Det är inte konstigt att din kropp är sliten, du har Graves. Den sjukdomen bryter ner musklerna. Det kommer att bli bättre ❤️

Jag kom knappt upp från golvet ett tag, jag fick göra på samma vis som min gamla mormor gör när hon ska upp från golvet men ändå var det svårt. Att gå upp för trappan med bebis i famnen var typ omöjligt. Nu är det mycket bättre men det tar tid för kroppen att återhämta sig ordentligt.
Visste inte att den bröt ned musklerna också. Jag hade ju typ noll muskler redan innan 😓
Trappan är hemsk! Jag får dra mig upp längs med räcket och håller på att rasa ihop när jag kommer upp för att jag är så andfådd och jag har jättesvårt att stå upp pga den höga pulsen. Den blev bättre, men sedan jag höjde thacapzol igen så åkte den tillbaka till 140-180 så fort jag ställer mig upp. Jag är som en zombie sedan jag höjde från 2+2 till 3+3, kan knappt stå och knappt hålla mig vaken, men jag kan inte sova heller. Jag ska ta nya blodprover på tisdag så får se vad de visar då. Den där jävla coviden vände allt uppochner 😫
Skönt att det är bättre för dig! Jag har åtminstone inte klåda eller svettas hela tiden längre och det är jag tacksam för, men att kunna stå upp hade varit en fördel

Nu har jag städat till marsvinen och badat Floor. De andra behöver också bada, men hon var smutsigast så jag började med henne. Jag är helt slut från gårdagens städande trots att jag tog det jättelugnt och långsamt 😞

Jag hade behövt gå en promenad för Bella behöver mer än bara ut och kissa men jag kan knappt stå 😞 Jag måste stå och gå framåtlutad för att inte få huvudet för högt. Jag kommer ju inte dö om jag svimmar, men det är så fruktansvärt obehagligt! Jag hatar att bara vakna upp på golvet utan att vara medveten om hur jag hamnade där. Nu är det längesedan jag svimmade helt, men det är bara för att jag vet exakt hur långt jag kan pusha mig innan jag måste ned med huvudet igen

Än så länge är det ingen rolig vecka för jag har sovit skitdåligt så allting är ännu mer uppochned än vanligt 😓 jag har en lång lista på sådant jag har som jag verkligen behöver göra, men det får vänta tills imorgon trots att jag hade behövt göra en del av det ikväll för jag vet ju inte hur jag kommer att må imorgon. Det kanske blir ännu värre än idag?😓 men Bella har fått en promenad som vi båda är är nöjda med, jag har haft ett möte med dagliga verksamheten och jag har städat undan det värsta till boendestödet kommer imorgon förmiddag så nu ska jag försöka släppa stressen för allt jag måste göra imorgon och gå och lägga mig och hoppas att jag får sova inatt!

Håller tummarna att du får sova! Går det att fråga om hjälp med några av dina måsten? Eller sprida ut dom iaf så inte allting hamnar på samma dag?

Håller tummarna att du får sova! Går det att fråga om hjälp med några av dina måsten? Eller sprida ut dom iaf så inte allting hamnar på samma dag?
Blev inte mycket sömn inatt heller 😞 Pojkvännen kommer idag så han ska hjälpa mig med det som går och ett par saker kan jag nog skjuta upp ett par dagar till. Här är iallafall rent nu och det känns bra! Ska vila en stund innan pojkvännen kommer

Det blev inte mycket gjort alls för jag är alldeles för trött och sedan jag höjde thacapzolen spelar det ingen roll hur mycket uppiggande tabletter jag tar för jag är en zombie ändå 😞 Jag måste ta tag i att få tag på läkaren så jag kan sänka den igen för det är ohållbart som det är nu. Innan jag höjde den så var det iallafall uthärdligt och när jag hade extra mycket att göra så kunde jag ta en extra elvanse och synefrin och bli piggare i några timmar men det går inte alls nu. Jag hade mer energi då än vad jag har nu även när jag inte tog extra.
Så nu blir det att mata djuren och krypa tillbaka i sängen. Här är varmare än vad det har varit på länge för jag har kört extraelementet hela dagen men jag fryser ändå så det gör ont i kroppen

Försöker få något gjort, men det går inte bra. Jag har massor av idéer på sådant jag vill göra och fortfarande en lång lista med saker jag ska göra, men när jag försöker göra något så tar det tvärstopp 😞

Försöker fortfarande få något gjort. Har tagit så mycket uppiggande jag vågar bara för att se vad som skulle hända, men jag kan ändå knappt hålla ögonen öppna 😞 Jag måste försöka prata med läkaren nästa vecka för detta är verkligen ohållbart!
Bella har iallafall varit ute så hon ligger som en liten boll under täcket för det är kallt

Vaknade tidigt och just nu känner jag mig ganska pigg! Jag har svarat på ett par meddelanden varav ett från en brevvän i Sydamerika och då behöver jag koncentrera mig massor för att kunna skriva på engelska.
Jag har slarvat lite med thacapzolen sista dagarna för den ligger inte i dosetten och jag har varit för trött för att orka hålla på med extra burkar så jag undrar om det är därför jag är piggare? Om det nu inte är högst tillfälligt jag är piggare…
Men nu ska jag iallafall försöka ta vara på energin jag har så idag ligger fixa håret, ögonfransarna och naglarna på listan. Framförallt håret och naglarna är katastrof och jag tvättade håret igår så jag vill ha det fixat så fort som möjligt så det inte hinner bli smutsigt igen för schampoot drar ut så mycket av den rosa färgen

Jag hade inget blekmedel hemma så håret får jag stå ut med. Naglarna har jag bara färg kvar, men jag klappade ihop nu så det orkar jag inte 😞 ska försöka vila en stund

Jag lyckades somna en liten stund, men det resulterade bara i att jag blev ännu tröttare. Kan knappt stå upp för jag håller på att svimma och det tjuter i öronen även när jag ligger ned. Jag ska till min syster om en timme. Vet inte riktigt hur jag ska klara det just nu

Jag kom iväg och kom precis hem. Jag är så trött och jag känner mig så tjock för klänningen satt jättehårt trots att den satt lite löst när jag fick hem den 😭 jag fattar inte varför jag inte klarar att träna när jag hade mått så mycket bättre om kroppen hade mått bättre. Jag blir så arg på mig själv 😭

Jag kom iväg och kom precis hem. Jag är så trött och jag känner mig så tjock för klänningen satt jättehårt trots att den satt lite löst när jag fick hem den 😭 jag fattar inte varför jag inte klarar att träna när jag hade mått så mycket bättre om kroppen hade mått bättre. Jag blir så arg på mig själv 😭

Försök att inte lägga den lilla energi du har på att vara arg på dig själv, det kommer ändå inte hjälpa alls. En klänning som sitter hårt är knappast något stort problem, trots allt. :heart

Jag tänkte på det när du skrev om din yogaträning, att ett mål om 15 minuter per dag låter väldigt mycket till en början. Om jag vore dig skulle jag istället ha som mål att träna 3-5 minuter två dagar i veckan. Realistiska mål är a och o för att hjälpa sig själv i gång.

Ska du försöka kontakta läkaren imorgon ang att tröttheten blivit ännu kraftigare sedan du höjde tablettarna?

Försök att inte lägga den lilla energi du har på att vara arg på dig själv, det kommer ändå inte hjälpa alls. En klänning som sitter hårt är knappast något stort problem, trots allt. :heart

Jag tänkte på det när du skrev om din yogaträning, att ett mål om 15 minuter per dag låter väldigt mycket till en början. Om jag vore dig skulle jag istället ha som mål att träna 3-5 minuter två dagar i veckan. Realistiska mål är a och o för att hjälpa sig själv i gång.

Ska du försöka kontakta läkaren imorgon ang att tröttheten blivit ännu kraftigare sedan du höjde tablettarna?
Nej, jag vet. Men det är så jävla lite tid det hade tagit att göra! Varje dag hade jag inte tänkt i början utan kanske 3-4 dagar i veckan. Eller tex göra plankan medans jag väntar på mikron och andra små grejer utspridda över dagen, men inte ens det klarar jag 😭 och just nu är det verkligen skitjobbigt för vi ska på spa snart och det är jag som har ätstörningar, men det är jag som är tjockast 😭 jag var ju nere på 63 kg och nu är jag uppe på 66 igen för jag äter verkligen HELA TIDEN trots att jag inte vill, men jag är hungrig hela tiden oavsett vad eller hur mycket jag äter. Varför kan det inte vara lika lätt att gå ned i vikt?! Jag ligger liksom inte ens i lägre spannet på BMI. Och hade jag bara varit tränad så hade jag fortfarande kunnat väga 66kg utan att bry mig för då hade jag inte varit så plufsig. Nu är jag bara som en degklump trots att jag inte är tjock på riktigt

Jag får försöka prata med min vän om hon kan hjälpa mig för jag kommer inte klara att ringa. Jag har inte ens klarat att prata med min vän om det ännu 😞 men jag har sänkt dem nu iallafall så får jag se vad läkaren säger. Jag har pratat med två som har samma och båda äter fyra tabletter så jag tänker att då borde jag också kunna äta fyra tabletter. Det kommer att gå långsammare att få värdena normala, men hellre långsammare och piggare än något snabbare och död under tiden

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama