Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Lika illa i ansiktet idag också så jag får masa mig iväg och köpa antihistamin när jag ska till psykiatrin. Det är denna månadens ”lever Lyan fortfarande”besök.
Men ansiktet är inte värst. Jag har vaknat typ varje halvtimme av att det har kliat något fruktansvärt på knogarna, armbågarna, knäna och fötterna och armbågarna och knäna är alldeles svullna. Vet inte om det är pga allt kliande eller om klådan och svullnaden hör ihop

Jag måste röja för boendestödet kommer imorgon, men det går inte alls utan jag bara står och glor på allt trots att det bara är att plocka upp och lägga undan, men det GÅR INTE! Hur kan det inte gå?! Jag blir knäpp 😭

Hur är det med dig i dag, @Lyan? Har boendestödet varit där?
Det är rätt okej, men jag är jättetrött för jag har gjort för mycket sista dagarna för jag har inte kunnat vila. Har fått vila lite idag iallafall, men inte tillräckligt. Boendestödet var här och vi gick en långrunda med Bella så hon är glad! Och nu är pojkvännen här så vi ska göra stuvade makaroner och falukorv och sedan blir det nog att klappa ihop framför TVn. Om jag orkar så ska vi koppla ihop hans server med min telefon och TVn och så har vi tillgång till alla Jackie Chanfilmer från 70-talet till 2008 😁

Jättekris i huvudet 😭 Jag och pojkvännen pratade en jättemassa idag. Just då var det inte så jobbigt, men nu i efterhand snurrar tankarna som fan och alla gamla minnen har krupit fram och gör mig så äcklad av både mig själv, men framförallt av den gubben som groomade mig och utnyttjade mig när jag var 19. Det är minnen jag håller långt borta från mitt medvetande, men nu blir jag inte av med dem! Och det är så jobbigt för det jag och pojkvännen pratade om var egentligen positivt, men nu är allt helt nedsölat av äckliga minnen trots att jag inte tyckte att det var jobbigt när vi pratade för vi bara snuddade vid detta och ändå blev det tydligen alldeles för mycket för nu blir jag inte av med alla känslor o h jag mår fysiskt illa så det känns som att jag kommer att kräkas av att tänka på det 😭

Jättemycket ångest idag. Försöker göra iallafall lite, men det går inte så bra än så länge, men jag klarar inte att inte göra något heller. Målet är att få undan alla hundgrejer från sovrummet och försöka få upp lite av allt jag plockade ned när jag storstädade för det ligger fortfarande utspritt överallt

Har inte fått något gjort alls i sovrummet. Jag är så trött så jag vet knappt var jag ska ta vägen. Varit på posten och gått en runda med Bella iallafall. Pulsen har varit jättehög idag så jag gissar att det kan vara därför jag är ännu tröttare

Inte mycket gjort idag heller. Jag har lagt ut lite hundgrejer på min facebook och gått en runda med Bella. Inte alls så långt som jag vill gå, men hon har fått rasta av sig iallafall. Så fort jag reser mig så rusar hjärtat iväg och jag håller på att svimma

Inte mycket gjort idag heller. Jag har lagt ut lite hundgrejer på min facebook och gått en runda med Bella. Inte alls så långt som jag vill gå, men hon har fått rasta av sig iallafall. Så fort jag reser mig så rusar hjärtat iväg och jag håller på att svimma

Det låter ju inte alls bra.... hur mycket tar du nu av den där medicinen som skulle lugna ner pulsen? Har du tagit koffein i dag?Har du haft någon återkoppling med läkaren senaste tiden?

Det kanske evt kan hänga ihop med Coviden, jag minns att jag blev yr mkt snabbt och att det hängde kvar länge efteråt...

Det låter ju inte alls bra.... hur mycket tar du nu av den där medicinen som skulle lugna ner pulsen? Har du tagit koffein i dag?Har du haft någon återkoppling med läkaren senaste tiden?

Det kanske evt kan hänga ihop med Coviden, jag minns att jag blev yr mkt snabbt och att det hängde kvar länge efteråt...
Jag tror att det är för att jag har höjt den som sätter ut sköldkörteln igen för det var tre dagar sedan och pulsen började bli värre igår. Jag har inte tagit den som sänker pulsen på jättelänge men har fått ta både idag och igår. Koffein har jag tagit varje dag i drygt en vecka tror jag, men pulsen ökade inte förrän igår så jag tror inte att det påverkar jättemycket. Jag tog blodprov i onsdags och läkaren sa att det såg bra ut och att jag skulle höja medicinen igen. Nya prover om två veckor för att se om jag ska sätta in levaxin igen.
Ja, det tror jag spelar in för jag är fortfarande inte helt frisk och blir jätteandfådd för ingenting, men inte så illa som igår och idag. Hade pojkvännen varit här igår efter jag gått uppför trappen med tvätten så hade han nog tvingat mig till akuten för jag bara rasade ihop på golvet och kippade efter luft i flera minuter och det kändes som att hjärtat skulle slå rakt igenom bröstkorgen för det gjorde så ont. Det var då jag tog den som sänker pulsen igen. Pulsmätaren har visat låg syresättning idag också så jag gissar att det är därför jag är ännu mer svimfärdig än vanligt

Jag tror att det är för att jag har höjt den som sätter ut sköldkörteln igen för det var tre dagar sedan och pulsen började bli värre igår. Jag har inte tagit den som sänker pulsen på jättelänge men har fått ta både idag och igår. Koffein har jag tagit varje dag i drygt en vecka tror jag, men pulsen ökade inte förrän igår så jag tror inte att det påverkar jättemycket. Jag tog blodprov i onsdags och läkaren sa att det såg bra ut och att jag skulle höja medicinen igen. Nya prover om två veckor för att se om jag ska sätta in levaxin igen.
Ja, det tror jag spelar in för jag är fortfarande inte helt frisk och blir jätteandfådd för ingenting, men inte så illa som igår och idag. Hade pojkvännen varit här igår efter jag gått uppför trappen med tvätten så hade han nog tvingat mig till akuten för jag bara rasade ihop på golvet och kippade efter luft i flera minuter och det kändes som att hjärtat skulle slå rakt igenom bröstkorgen för det gjorde så ont. Det var då jag tog den som sänker pulsen igen. Pulsmätaren har visat låg syresättning idag också så jag gissar att det är därför jag är ännu mer svimfärdig än vanligt
Var försiktig med ansträngning i samband med/efter covidinfektion. Det är mycket vanligare med långvariga besvär efter covid än efter tex säsongsinfluensa och det verkar eventuellt finnas ett samband med långcovid och överansträngning när en håller på att bli frisk. :heart

Var försiktig med ansträngning i samband med/efter covidinfektion. Det är mycket vanligare med långvariga besvär efter covid än efter tex säsongsinfluensa och det verkar eventuellt finnas ett samband med långcovid och överansträngning när en håller på att bli frisk. :heart
Ja, jag försöker vara det så mycket jag kan, tex så tog jag inte all tvätt och jag tar bara lite hö/spån åt gången och lämnar ryggsäcken hemma så mycket som möjligt för jag har märkt att andfåddheten blir värre när jag har den på mig. Det blir inga långa promenader heller trots att Bella hade behövt det, men hon får kissa och bajsa och springa lite lös så hon får klara sig på det ett tag till

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Black Friday
  • Dressyrsnack 17