Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte

Fy fan vad kallt det är hemma! Temperaturen har sjunkit rejält ute så elementet har inte hunnit med så nu ligger jag med två täcken, byxor, långärmat och fodrade strumpor och fryser så det gör ont. Jag var uppe och höjde värmen för en stund sedan så jag hoppas att den kommer ikapp snart!

Får hon Eurologist? Och/eller Allrodin? Jag tycker att det brukar minska risken för återfall hos marsvin med uvi.
Jag har fixat eurologist nu. Vet du om det räcker att ge en gång om dagen? Hon tar inte tabletterna själv så jag måste krossa och blanda i recovery och det är lite för mycket för mig att orka två gånger om dagen 😕 Jag har också fått Lysium av min vän som hon ska vara bra för urinvägarna

Jag har fixat eurologist nu. Vet du om det räcker att ge en gång om dagen? Hon tar inte tabletterna själv så jag måste krossa och blanda i recovery och det är lite för mycket för mig att orka två gånger om dagen 😕 Jag har också fått Lysium av min vän som hon ska vara bra för urinvägarna
När jag ger Eurologist som underhållsbehandling för att inte uvi ska komma tillbaka så ger jag en gång om dagen. Inte heller någon av mina tar tabletterna frivilligt, utan det är mortel och blanda med vatten som gäller. Då är det jättegott!

Lysium trodde jag var mer för urinsten, men jag läste på Naturheilkunde att den även stärker urinblåsan, och det låter ju bra. En vän gett både Lysium och Eurologist till sitt marsvin, som hade problem med uringrus.

Avslutar med att tacka för tipset om mandelolja. Min teddy har nu väldigt mjuka och rena öron. Ja, de andra också förstås.

När jag ger Eurologist som underhållsbehandling för att inte uvi ska komma tillbaka så ger jag en gång om dagen. Inte heller någon av mina tar tabletterna frivilligt, utan det är mortel och blanda med vatten som gäller. Då är det jättegott!

Lysium trodde jag var mer för urinsten, men jag läste på Naturheilkunde att den även stärker urinblåsan, och det låter ju bra. En vän gett både Lysium och Eurologist till sitt marsvin, som hade problem med uringrus.

Avslutar med att tacka för tipset om mandelolja. Min teddy har nu väldigt mjuka och rena öron. Ja, de andra också förstås.
Då ger jag en gång om dagen så länge hon är symptomfri. Hur mycket ger du? Det står 1-2 tabletter om dagen för eller upp till 10kg. Allt är på tyska 😅
Då ger jag lysium också. Tror att det står 1/2 tablett två gånger om dagen så jag tänker att jag ger 1/2 en gång om dagen eftersom hon inte har några stenar och är symptomfri nu

Så bra 😃 Mandelolja är rena dunderkuren för teddyöron. Min väns teddysar har också mycket bättre öron sedan hon började rengöra med det

Då ger jag en gång om dagen så länge hon är symptomfri. Hur mycket ger du? Det står 1-2 tabletter om dagen för eller upp till 10kg. Allt är på tyska 😅
Då ger jag lysium också. Tror att det står 1/2 tablett två gånger om dagen så jag tänker att jag ger 1/2 en gång om dagen eftersom hon inte har några stenar och är symptomfri nu

Så bra 😃 Mandelolja är rena dunderkuren för teddyöron. Min väns teddysar har också mycket bättre öron sedan hon började rengöra med det
Vilken storlek på tabletterna har du? De avlånga eller de små runda? De små innehåller 300 mg, de stora 1200 mg.

Jag ger 300 mg en gång om dagen.

Google translate är hyfsad från tyska till svenska.

Jag skulle till pojkvännen idag men fick ställa in för jag är för trött 😭 Ska ta en macka och sedan försöka vila. Jag har hållit på med alla gamla hundsaker som ska säljas och det är så jobbigt för jag saknar hundarna så mycket 😭 Jag hoppas att det blir sålt fort så jag slipper se det sedan!

Vilken storlek på tabletterna har du? De avlånga eller de små runda? De små innehåller 300 mg, de stora 1200 mg.

Jag ger 300 mg en gång om dagen.

Google translate är hyfsad från tyska till svenska.
De stora så 300mg blir ju bara 1/4. Då kommer det genast att bli mycket lättare för det blir så mycket mindre mängd!

Tack. Ska kolla där vad det står om lysium

De stora så 300mg blir ju bara 1/4. Då kommer det genast att bli mycket lättare för det blir så mycket mindre mängd!

Tack. Ska kolla där vad det står om lysium
Ja precis, 300 mg är en fjärdedels stor tablett. Så en fjärdedel Eurologist och en fjärdedel Lysium blir alldeles lagom.

Nu är klockan äntligen så dags att jag kan gå och lägga mig, men inte fan vill min kropp vila då 🤬🤬

Jag är så trött och sömnig sedan jag höjde thacapzolen igen. Trodde inte att den gjorde så stor skillnad men det gör den tydligen. Idag har jag inte alls gjort mycket men jag är ändå helt slut och jag blir andfådd bara av att stå upp. Iofs gjorde jag nog för mycket igår så det spelar nog in en del för jag var både iväg och beställde tvättmaskin (som jag ska avbeställa igen för jag fick tips om reservdelar till den gamla) och sedan fick jag världens jävla ångestattack pga tvättmaskinen och för att jag var så trött för att jag varit iväg och den höll i sig i evigheter. Har en sönderklöst arm och en bula i pannan som minne 😞 men idag har jag inte gjort mycket alls och jag vet inte vad jag ska ta mig till för jag har försökt vila men det funkar inte att bara ligga och lyssna längre och om jag inte blundar så funkar ingenting som vila

Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Idag har jag tagit 60mg elvanse för att klara av boendestödet och det är bara precis så att jag kan stå upp korta stunder. Innan har jag studsat mellan väggarna av 40mg. Har legat i sängen i princip hela dagen för jag orkar inte stå och jag kan inte tänka. Jag håller på att bli galen 😭

Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Idag har jag tagit 60mg elvanse för att klara av boendestödet och det är bara precis så att jag kan stå upp korta stunder. Innan har jag studsat mellan väggarna av 40mg. Har legat i sängen i princip hela dagen för jag orkar inte stå och jag kan inte tänka. Jag håller på att bli galen 😭

Du kan ju inte ha det såhär. 😥 Är du helt säker på att du inte skulle kunna tänka dig en frivillig inläggning med syfte att hitta en fungerande medisinering?

Du kan ju inte ha det såhär. 😥 Är du helt säker på att du inte skulle kunna tänka dig en frivillig inläggning med syfte att hitta en fungerande medisinering?
Jag vet, men jag har inget val 😭 Så länge de inte får ordning på sköldkörteln så kan jag inte göra något åt något annat heller för jag har ingen aning vad som beror på vad 😞 Eller jo, denna superextrema tröttheten som är nu kom efter jag höjde medicinen för sköldkörteln igen, men den måste jag ju ta vare sig jag vill eller inte 😞

Nu har jag försökt vad som med Mycket god vilja kanske kan kallas för yoga. Två rörelser i mindre än tre minuter och jag är totalt slut 😞 men det är väl bättre än inget alls antar jag

Nu har jag försökt vad som med Mycket god vilja kanske kan kallas för yoga. Två rörelser i mindre än tre minuter och jag är totalt slut 😞 men det är väl bättre än inget alls antar jag

Det låter som en bra start. Det är alltid tuffast i starten när man börjar något "nytt". Hur kändes det (förutom att du blev så slut/trött)?

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 852
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 503
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Black Friday