jag undrar ja

L

Lillagrannen

har en liten fråga tror ni att katter kan ha självmords tankar?

hade en liten katt som gick in till grannens hundar (greyhound), vilket grannen inte kan rå för egentligen eftersom katten gick in till deras tomt (kissen visste att det fanns hundar där)

så ja har faktiskt undratom katten ville dö?
kan dom tänka så,,

Saknar kissen som faaaaaaaaaan, de va en jäätte speciell kisse...
:cry:

Sv: jag undrar ja

Jag tror inte att de har självmordstankar. Däremot tror jag att de kan tappa lusten att leva. Livsgnistan slocknar liksom.

Nej det tror jag inte alls. Och om kissen inte visat tecken på vantrivsel innan så verkar det konstigt om den ville dö.
Men katter som t.e.x haft en kompis hela livet och så dör denne kan säkert tappa livslusten och bli apatiska, men jag tror inte att de går och hoppar ut från 10:e våningen för det.

Isåfall kan rådjur det med....

vi hade 2 stycken vilda rådjur som hoppade in till brunbjörnarna i djurparken där jag jobbar. det var bara små ben kvar på morgonen. var nog ett misstag från rådjurens sida kan man anta. :eek: :crazy:

ja verkligen! Det är hemskt, men man skrattar ju när man hör det nu i efterhand, fast det var synd om rådjuren när det hände givetvis. Men tänk dig - galopp-galopp-galopp-och-hopp och :eek: j-vlar nu hoppade vi i fel bytta! :eek: :rofl:

mackan skrev:
ja verkligen! Det är hemskt, men man skrattar ju när man hör det nu i efterhand, fast det var synd om rådjuren när det hände givetvis. Men tänk dig - galopp-galopp-galopp-och-hopp och :eek: j-vlar nu hoppade vi i fel bytta! :eek: :rofl:

:rofl: *sorry* men *skratt*
hemskt sätt att dö på men de låter lite roligt när du säger de på de sättet :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka