Return_to_the_moon
Trådstartare
Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat träffa honom igen. Och i helgen träffade jag en annan kille som jag varit tänd på ett tag. Vi har varit flörtiga mot varandra fast jag gör mitt bästa för att bara vara trevlig och inget mer. Jag dööör inombords! Men detta är inte första gången jag känner såhär när jag är i en relation. Jag har flera gånger blivit attraherad av folk och inbland lite småförälskad, fast jag älskat min partner och inte velat byta ut honom. I de flesta relationer har jag dock tillslut varit otrogen för att jag inte kunnat hålla mig.
Alltså nu låter det kanske som att jag blir attraherad kort och tvärs och så är det inte. Händer kanske vartannat år eller så.
Min sambo är supermonogam så jag kan inte leva ut detta. Men vet inte vad jag ska göra eller tänka. Stänga av känslorna för andra får jag aktivt kämpa med men jäkla tufft när det verkar besvarat.
Så hur gör ni andra? Både ni som definierar er som poly och inte. De flesta blir väl mer eller mindre attraherade av andra fast de är i en relation iallafall ibland. Skulle vara intressant att veta hur ni har löst det?
Alltså nu låter det kanske som att jag blir attraherad kort och tvärs och så är det inte. Händer kanske vartannat år eller så.
Min sambo är supermonogam så jag kan inte leva ut detta. Men vet inte vad jag ska göra eller tänka. Stänga av känslorna för andra får jag aktivt kämpa med men jäkla tufft när det verkar besvarat.
Så hur gör ni andra? Både ni som definierar er som poly och inte. De flesta blir väl mer eller mindre attraherade av andra fast de är i en relation iallafall ibland. Skulle vara intressant att veta hur ni har löst det?