Jag ska på seminering!

Dravena

Trådstartare
Eller ja, inte jag, men jag har lovat en kamrat att följa med när hennes halvblodsssto ska semineras vid nästa brunst. Det ska bli jättespännande, men jag undrar lite hur det går till? Har aldrig varit med förut så jag är hiskeligt nyfiken. :)

Sv: Jag ska på seminering!

Ska ni åka fram och tillbaka med stoet eller ska hon lämnas? Ialla fall så brukar rutinen vara att stoet ställs i seminspilta, veterinären känner och ultraljudar för att kolla hur stort ägget är och är det redo att semineras så görs det om det finns sperma på stället, annars måste det beställas och kommer antingen samma dag eller dagen efter, beroende på leveranser.

Sv: Jag ska på seminering!

Jag tror att hon ska åka fram och tillbaka, det är så jag har uppfattat det iallafall. :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
16 807
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka