Sv: Jag saknar min hund
Du skriver verkligen fint om din bästa vän. Man kan verkligen sätta sig in i eran situation, er vänskap. Jag gråter, tanken på att alla djurägare (även jag) måste gå igenom detta skrämmer mig.
Jag har också den tendensen att "stänga av" mina känslor. Jag intalar mig själv att jag mår bra, visst jag är ledsen men jag mår bra. Jag försöker att inte vara ledsen, jag försökar att kämpa utan att alla ska veta om att jag går igenom någonting som känns fruktansvärt. Min vän (ej hund) försvann från mig för snart ett år sedan, Först grät jag i 4-5 veckor och allt kändes hemskt, sedan bestämde jag mig för att nu får jag skärpa mig. Jag stängde av totalt, tänkte jag på henne motade jag undan tankarna, jag fick inte tänka, inte tänka, inte tänka! Jo visst det gick, ingen såg att jag var ledsen, egentligen kände jag mig inte ledsen just då, antagligen för att jag inte lät mig sörja. Men nu 10 månader efter har allt bara kommit över mig i en enorm våg, spelar ingen roll vart jag är, gråter gör jag ändå! Jag tror det handlar om att jag först nu inser att det här är på riktigt, det är ingenting jag drömmer och som jag bara kan trycka bort, måste acceptera det.
(Förlåt för ev. stavfel, svårt att trycka på rätt knappar när man inte ser vad man skriver)
Ger dig massor av styrkekramar, jag kan tyvärr inte säga någonting som kommer att hjälpa dig, det är jobbigt och saknaden kommer nog aldrig att försvinna..