Jag vet faktiskt inte. Mmedicinering för min biopolära sjukdom hade nog gjort stor skillnad. Bara att ha en stadigvarande kontakt inom psykiatrin som kan lära känna mig, se migunder lång tid, sätta in mediciner som sagt. Psykolog har jag men han säger alltid att han inte kan göra mer än att lyssna, och på vilket sätt det hjälper mig när jag bara får komma en gång i månaden vet jag inte. Jag har trots över 20 år i psykiatrin bara blivit runtskickad.
I övrigt vet jag inte. När jag är i mitt vanliga state of mind och i mina hypomanier klarar jag mig här hemma, men när jag är i mina depressioner förvandlas lägenheten till ett äckligt ställe och även jag själv blir äcklig. Då skulle jag nog behöva någon typ av stöd.
DBT eller MBT hade jag också gärna velat. Jag har läst att många blir hjälpta av det.
I det akuta skedet, som just nu, när jag tänker på döden och formulerar avskedsbrev och skadar mig själv önskar jag att det fanns en fungerande akutvård.
Skulle också väldigt gärna slippa känna mig så fasligt ensam så jag kunde ta mig ur min relation