Jag måste...

skuggan_

Trådstartare
Sälja den mysigaste mest älskvärda katten i hela världen:cry::cry:

Varför? För hon kissar ÖVERALLT, mattor, kläder, sängar osv. Min mamma tror inte på kastrering:( Det gör så ont i hela mig och jag bara gråter:cry:

Förlåt för onödig tråd men kände att jag behövde skriva av mig...

62724_1232646964.jpg

Sv: Jag måste...

Är man så gammal som du så behöver man väl inte rätta sig efter sin mamma -ta katten till veterinär själv och kastrera den. En okastrerad hona som kissar inne lär ingen vilja ha i alla fall och vill någon ha henne så blir hon väl stallkatt och får leva resten av livet med 3 kullar/år :grin:
Kastrera eller avliva, ta lite ansvar.

Är man så gammal som du så behöver man väl inte rätta sig efter sin mamma -ta katten till veterinär själv och kastrera den. En okastrerad hona som kissar inne lär ingen vilja ha i alla fall och vill någon ha henne så blir hon väl stallkatt och får leva resten av livet med 3 kullar/år :grin:

Snäll du va, Vääldigt stöttande, Hon får c. 1500 Per månad ! 1200 går till hästen, och 100-200 går till katter,kaninerna!:mad: Sedan måste hon ah nya skor kläder osv !

..Tror inte på kastrering?
Det låter snarare som om hon är snål.
Ursäkta, men jag blir sjukt förbannad när folk utan kunskap skaffar djur. :mad: :mad:
Varför räknas alltid katter som något slags slit-och-släng djur?

Tycker synd om dig, som blir av med en vän. *kram

Snäll du va, Vääldigt stöttande, Hon får c. 1500 Per månad ! 1200 går till hästen, och 100-200 går till katter,kaninerna!:mad: Sedan måste hon ah nya skor kläder osv !

Det handlar ju om prioriteringar... Nog går det bara man vill, en kastrering behöver inte kosta mer än 800 kr och har man så mycket djur borde man ju ha lite undansparat.

..Tror inte på kastrering?
Det låter snarare som om hon är snål.
Ursäkta, men jag blir sjukt förbannad när folk utan kunskap skaffar djur. :mad: :mad:
Varför räknas alltid katter som något slags slit-och-släng djur?

Tycker synd om dig, som blir av med en vän. *kram

Jag försöker övertala henne så gott det går, imorgon tar jag tag i det hela och ringer efter priser osv. Jag tycker det är orättvist att det ska sluta så här.:crazy::( Jag ska betala den själv om jag så ska behöva låna av någon!

Tack förresten:)

Senast ändrad:

Hur gammal är jag? Jag ska ta katten till vet men jag får in ca: 1000 + min lön på ynka 400kr som går till teleräkning. Jag tar mitt ansvar jag har inte kastat ut henne och jag skulle inte ge henne till vem som helst.

Hur gammal är jag? Jag ska ta katten till vet men jag får in ca: 1000 + min lön på ynka 400kr som går till teleräkning. Jag tar mitt ansvar jag har inte kastat ut henne och jag skulle inte ge henne till vem som helst.

I din blogg står det ju att du är 15 i alla fall och jag antar att det inte är så långt från sanningen. 1000 kr, då är det ju lugnt, en kastrering på hona brukar gå på 7-900 kr, för 1000 kr kan du idmärka och vaccinera också.

I din blogg står det ju att du är 15 i alla fall och jag antar att det inte är så långt från sanningen. 1000 kr, då är det ju lugnt, en kastrering på hona brukar gå på 7-900 kr, för 1000 kr kan du idmärka och vaccinera också.

Ringde till första kliniken idag där ville dom ha 1100:- får ringa en till verkar som om jag blir tvungen att låna pengar.

Hur tror din mamma att ni ska få katten såld om den kissar överallt? Tror hon att sådana katter är särskilt eftersökta?

Jag skulle råda dig till att försöka få till en kastrering. Det är säkerligen lättare än att få en "kisskatt" såld.

Har pratat med klinik nr 2 som säger att jag ska testa med 2 kattlådor, nån hållare som fästs på väggen och utsöndrar nått medel, har ni någon aning vad det kan va? Vi ska även testa att byta kattsand och efter den 7/2 blir det kastrering för då har jag tillräckligt med pengar. Funkar inget av detta så är det pretty much kört, om detta nu inte skulle funka tkr ni avlining eller bara sälja där hon kommer till en GÅRD? Hon kommer alltså att va kastrerad om hon ny flyttar. Då kan hon inte få några kattbebisar och då slipper man avliva henne.

// S

Hur tror din mamma att ni ska få katten såld om den kissar överallt? Tror hon att sådana katter är särskilt eftersökta?

Jag skulle råda dig till att försöka få till en kastrering. Det är säkerligen lättare än att få en "kisskatt" såld.

Mamma har gett med sig och går med på att försöka även om hon tkr det är onödiga pengar men det TYCKER INTE JAG! Ringde vet idag vi ska testa lite olika saker till efter den 7/2 då jag har mer pengar!:laugh:

Det är nog Feliway din veterinär tänker sig att du ska koppla in i ett eluttag, men Feliway är dyrt så jag skulle hellre spara de pengarna till en kastrering. En kastrering ger antagligen bättre resultat än Feliway.

Det låter bra att din mamma gett med sig.

Har pratat med klinik nr 2 som säger att jag ska testa med 2 kattlådor, nån hållare som fästs på väggen och utsöndrar nått medel, har ni någon aning vad det kan va? Vi ska även testa att byta kattsand och efter den 7/2 blir det kastrering för då har jag tillräckligt med pengar. Funkar inget av detta så är det pretty much kört, om detta nu inte skulle funka tkr ni avlining eller bara sälja där hon kommer till en GÅRD? Hon kommer alltså att va kastrerad om hon ny flyttar. Då kan hon inte få några kattbebisar och då slipper man avliva henne.

// S

Låter ju kanon! Tror dock inte att feliway hjälper och det är inte billigt. Det bästa oavsett är ju att kastrera men det verkar ju som om det löser sig med det. Hade jag haft gård hade jag lätt kunnat tänka mig ta en kisskatt, bara kisskatten är kastrerad så det inte blir 200 kisskatter.

jag har gård och mina stallkatter är och måste vara rumsrena! finns mkt i ett stall att kissa på också.:p för jag vill inte att dom ska vara ute på natten vind för våg. tar lika bra hand om dom som mina inomhuskatter...

så om det skulle funka på en gård får det ju vara ett ställe där katten är ute hela tiden och bara får mat och vatten. tycker inte jag låter som ett trevligt liv...

så jag röstar för kastrering.:)

Har ni kollat så hon inte har urinvägsinfektion eller urinsten. De kan reagera så då...
De kan springa och kissa lite överallt och gärna prova nya ställen.
Kommer det mycket när hon kissar eller går hon och "småskvätter"?
Det blev så med vår hona och hon slutade helt efter medecinering.
Bara en fundering...:)

Har ni kollat så hon inte har urinvägsinfektion eller urinsten. De kan reagera så då...
De kan springa och kissa lite överallt och gärna prova nya ställen.
Kommer det mycket när hon kissar eller går hon och "småskvätter"?
Det blev så med vår hona och hon slutade helt efter medecinering.
Bara en fundering...:)

Hon gör det ALLTID på samma ställe, precis som normalt. Det är som om hon inte ens går till lådan. Vi har satt ut 2 lådor idag och köpt fy spray och sprejat där hon går.

Till er andra: Som sagt ovan har jag börjat testat några av metoderna men kastrering är ändå en självklarhet men får vänta tills efter den 7/2 och ringer väl på Måndagen 9/2! Skulle vi köpt en sådan feliway som det kallas hade jag fått köpa flera och inte en så vi valde att testa fy spray tills det är dags att kastreras.:laugh:

Glömde säga att den andra honan jag har som är lite yngre går till lådan så fort den är rensad.

// S

Okej, då missuppfattade jag, trodde hon sprang till olika ställen. Ni har väl redan testat olika sorters sand också antar jag antar jag...?
Hoppas det löser sig för dig. Det är jobbigt det där.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 852
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 116
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar