Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är man så gammal som du så behöver man väl inte rätta sig efter sin mamma -ta katten till veterinär själv och kastrera den. En okastrerad hona som kissar inne lär ingen vilja ha i alla fall och vill någon ha henne så blir hon väl stallkatt och får leva resten av livet med 3 kullar/år
Kastrera eller avliva, ta lite ansvar.
Snäll du va, Vääldigt stöttande, Hon får c. 1500 Per månad ! 1200 går till hästen, och 100-200 går till katter,kaninerna! Sedan måste hon ah nya skor kläder osv !
..Tror inte på kastrering?
Det låter snarare som om hon är snål.
Ursäkta, men jag blir sjukt förbannad när folk utan kunskap skaffar djur.
Varför räknas alltid katter som något slags slit-och-släng djur?
Tycker synd om dig, som blir av med en vän. *kram
Är man så gammal som du så behöver man väl inte rätta sig efter sin mamma -ta katten till veterinär själv och kastrera den. En okastrerad hona som kissar inne lär ingen vilja ha i alla fall och vill någon ha henne så blir hon väl stallkatt och får leva resten av livet med 3 kullar/år
Kastrera eller avliva, ta lite ansvar.
Hur gammal är jag? Jag ska ta katten till vet men jag får in ca: 1000 + min lön på ynka 400kr som går till teleräkning. Jag tar mitt ansvar jag har inte kastat ut henne och jag skulle inte ge henne till vem som helst.
I din blogg står det ju att du är 15 i alla fall och jag antar att det inte är så långt från sanningen. 1000 kr, då är det ju lugnt, en kastrering på hona brukar gå på 7-900 kr, för 1000 kr kan du idmärka och vaccinera också.
Hur tror din mamma att ni ska få katten såld om den kissar överallt? Tror hon att sådana katter är särskilt eftersökta?
Jag skulle råda dig till att försöka få till en kastrering. Det är säkerligen lättare än att få en "kisskatt" såld.
Har pratat med klinik nr 2 som säger att jag ska testa med 2 kattlådor, nån hållare som fästs på väggen och utsöndrar nått medel, har ni någon aning vad det kan va? Vi ska även testa att byta kattsand och efter den 7/2 blir det kastrering för då har jag tillräckligt med pengar. Funkar inget av detta så är det pretty much kört, om detta nu inte skulle funka tkr ni avlining eller bara sälja där hon kommer till en GÅRD? Hon kommer alltså att va kastrerad om hon ny flyttar. Då kan hon inte få några kattbebisar och då slipper man avliva henne.
// S
Har ni kollat så hon inte har urinvägsinfektion eller urinsten. De kan reagera så då...
De kan springa och kissa lite överallt och gärna prova nya ställen.
Kommer det mycket när hon kissar eller går hon och "småskvätter"?
Det blev så med vår hona och hon slutade helt efter medecinering.
Bara en fundering...
Vad händer om du ställer lådan där?Hon gör det ALLTID på samma ställe