Jag måste...

Sv: Jag måste...

Vad händer om du ställer lådan där?

Well, jag kan inte ställa den i min systers säng, inte mitt framför ingången till lägenheten och inte mitt i vårt andra badrum.

Hon har ialf hållt sig lung idag och inte kissat än pepparpeppar.

// S

Okej, då missuppfattade jag, trodde hon sprang till olika ställen. Ni har väl redan testat olika sorters sand också antar jag antar jag...?
Hoppas det löser sig för dig. Det är jobbigt det där.

Japp det har vi men mest för luktens skull!

Hallelujah kan jag bara säga hon har börjat gå på den nya lådan vi har ställt fram!:bump::banana: Hoppas det håller sig nu!

// S

Well, jag kan inte ställa den i min systers säng, inte mitt framför ingången till lägenheten och inte mitt i vårt andra badrum.
Kan inte dörren till din systers rum hållas stängd en period, åtminstone tills katten är kastrerad? Även om kastrering hjälper så är det dumt att befästa beteenden om de går att undvika. Att ha en låda mitt i badrummet en kortare period är kasnke ett pris man får vara beredd att betala för att katten ska funka resten av sin livstid sen..

Kan inte dörren till din systers rum hållas stängd en period, åtminstone tills katten är kastrerad? Även om kastrering hjälper så är det dumt att befästa beteenden om de går att undvika. Att ha en låda mitt i badrummet en kortare period är kasnke ett pris man får vara beredd att betala för att katten ska funka resten av sin livstid sen..

Min dörr går inte att stänga ordentligt, Det är bara att putta den lite så öppnas den, Ingen match för Tekla ^^

// spooky fortfarande .

[från spooky - syrran ]

Här kostar det 1100 kr .
Finns det bara en veterinär att tillgå då?

Min dörr går inte att stänga ordentligt, Det är bara att putta den lite så öppnas den, Ingen match för Tekla ^^

// spooky fortfarande .
Det är ju enkelt löst med en hasp. Tycker det låter som om det letas undanflykter för att katten ska få pissa överallt istället för att ta de råd ni får och göra något åt det.

Våran lilla tjej började kissa i våra sängar när hon var 1 år, vi bestämmde oss för att kastrera henne för att se om det blev bättre och de blev de, hon har aldrig kissat på olämpliga ställen efter det så tycker att en kastrering skulle vara ett bra tips för din katt :)

Har du en yngre hona är det bäst att se till att hon också kastreras, innan hon börjar urinmarkera.

Mamma har gett med sig och går med på att försöka även om hon tkr det är onödiga pengar men det TYCKER INTE JAG! Ringde vet idag vi ska testa lite olika saker till efter den 7/2 då jag har mer pengar!:laugh:

Ursäkta men detta gjorde mig arg och då har jag svårt att hålla tyst!

Iaf jag försöker lära mina barn respekt och omtanke om andra levande varelser och där går även huskatter med. Ja jag tog för givet att det var en huskatt.
Hur kan man säga att 1000 kr är onödiga pengar att lägga på ett liv som man har tagit ansvar för? Dessutom tycker jag att det är fel om du ska behöva betala kastreringen. Om du inte är myndig så är det din mamma som har yttersta ansvaret även om djuret betraktas som ditt. Därmed ska hon betala.

Ursäkta men detta gjorde mig arg och då har jag svårt att hålla tyst!

Iaf jag försöker lära mina barn respekt och omtanke om andra levande varelser och där går även huskatter med. Ja jag tog för givet att det var en huskatt.
Hur kan man säga att 1000 kr är onödiga pengar att lägga på ett liv som man har tagit ansvar för? Dessutom tycker jag att det är fel om du ska behöva betala kastreringen. Om du inte är myndig så är det din mamma som har yttersta ansvaret även om djuret betraktas som ditt. Därmed ska hon betala.

Jo jag vet, jag håller med dig men jag betalar hellre än att hon säljs, dessutom finns det inte många som vill ha en okastrerad honkatt. Jag frågade min mamma om hon hellre hade sålt mig än betalat pengar för operation osv då svarade hon bara du kan inte jämföra det. Men det tycker jag visst jag kan.

Om du visar den här tråden för din mamma så kanske det kan gå upp ett ljus för henne om hur man beter sig när man har ansvar över ett djur? Eller kanske visar henne länkar som går till veterinärer i frågespalter som talar om sambandet mellan okastrerade katter och kissande utanför lådan, kanske är hon villig att lära sig något nytt och stå för kostnaden då.
Tur att katten har dig iaf som är villig att ge henne en chans.

Jag håller med din mamma att jämförelsen om ifall hon skulle gjort sig av med dig om du var i behov av operation är lite väl hård. ;)
MEN det är inte du som skall betala för en operation som er katt behöver. Du är för ung för det ( 15 år vad det låter som i inlägg tidigare ) och går i skola antar jag. Vore du myndig och arbetade var det en annan sak.
Din mamma får nog hoppa in med lite ansvar här om hon vill hålla hemmet kissfritt.
Sälja en sådan katt är nog, som du själv nämnt, helt omöjligt...

Vi har 4 stall katter i vårat stall, dom har det hur bra som helst dock är dom steriliserade men det är inte alla som har stallkatter som bara skiter i dom vi bryr oss om våra !

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 852
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 116
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar