Jag mår fruktansvärt illa!

Lamborghini

Trådstartare
Det är ingen lek!

Fram till vecka 12 mådde jag illa när jag inte hade ätit. Sen gick det över någon vecka. Det återvände med djävulshorn i pannan eller liknande. Jag mår helst hemskt illa! Speciellt när jag har åkt t-bana, ibland får jag hoppa av innan för o andas o sitta på fast mark. Det har bara blivit efter jobbet så tänkte att det kunde ha med att man inte ätit på länge o göra.
Men ikke!
Åt en stund innan jag åkte till jobbet och fy, trodde att jag skulle spy 5 gånger på t-banan. Riktigt hulkar mig som att jag ska spy men det är bara luft. Tur det för bland folk kan det ju inte vara någon hit att spy..

Någon annan som fått tillbaka illamåendet på det här sättet? Vad ska jag förvänta mig, går det över? Tycker bara att det blir värre! Är det vanligt?

Sv: Jag mår fruktansvärt illa!

jag spydde aldrig i början av graviditeten men kände mig sådär bakisillamående fram till vecka 18, sen en dag var det bara borta.

Började dock klinga av lite i vecka 16 då jag mest blev illa precis efter jag ätit ett stort mål mat.

Känns ju illa att jag inte har något tips till dig förutom håll ut det blir ( förhoppningsvis) bättre snart :)

Jag är ledsen att meddela att jag mådde så illa hela mina två första graviditeter att jag inte kunde vara utanför hemmet utan att spy. Vilket resulterade i två sjukskrivningsperioder och det var fruktansvärt. Illamåendet gick över först efter förlossningen. Efter att jag hade kräkts sista gången direkt efter.

Så det kan hålla på hela tiden.

Men den här gången har jag mått lite kymigt om byxorna sitter åt för mycket.
Jag tror att det är viktigt att äta med jämna mellanrum och att försöka vila så mycket som möjligt.

Vill tillägga att jag provat, postafen, seaband och Lergigan osv. inget har fungerat!

Usch ja !:devil: den tiden glömmer jag aldrig ! Spydde dygnet runt fram tills dess att dom plockade ut bäbisen i 8:e månaden. Det finns emellertid bra mediciner mot illamående, både receptfria o dom som du behöver recept till. Prata med din barnmorska omgående så kan hon säkert hjälpa dig.:bump:

Försök att ha något att knapra på hela tiden.
Kex eller liknande. Det fungerade för mig.
Då blev det inte så intensivt
Kunde inte åka bil utan att spy, knappt äta samtidigt som jag var jättehungrig

Jag har inte spytt hittills men det känns som att det är grymt nära! Jag spyr luft.. om du hajar :D Det är inte kul nånstans!

Har heller aldrig varit bakis men jag har förstått att det är småjobbigt ;)

Mitt är som värst nu o från vecka 15 kanske.. hua.

Jag har ju inte spytt än så du hade det nog flera resor värre än jag. *HOPPAS* så det inte blir värre o värre!

Men fy vad jobbigt det lät i alla fall, jag lider nu!

Ska prata med BM! Inte kul att ha ångest varje gång man ska gå på t-banan :D Resulterat i att jag står upp o redo att springa ut vid alla stationer!

Finns det kex som är bättre än andra? Alltså inte världens onyttigaste kanske.

Åka bil är en pina!!

haha nej då är ju liknelsen med bakis illamående lite svår ;)

men hade typ svårt att äta, åka bil , åka tåg. Typ kände mig sjösjuk på land.

men vad jag har förstått med de jag pratat med som inte spytt i början är att illamåendet då brukar slutar i vecka 18-20...jag inkl 5-10 ingår i denna teorin så hoppas det är samma för dig

Då ska jag hålla ut en månad till då :D Är det inte över sen vet jag inte vad! Då kommer jag att in till stan!

Ska prata med BM! Inte kul att ha ångest varje gång man ska gå på t-banan :D Resulterat i att jag står upp o redo att springa ut vid alla stationer!
Man är ofta känslig för dofter och sånt som gravid. Och nere i tunnelbanesystemet kan ju ingen påstå annat än att det luktar :devil:igt illa... Jag förstår fullständigt om du mår ordentligt illa av att åka tunnelbana, själv mår jag illa av lukten även som ickegravid!
Kan du inte åka buss i stället?

Nej det är verkligen ingen lek! Men jag tror att jag blir åksjuk på nåt sätt också, så buss känns nästan värre? Sen går det ingen buss dit jag ska :( Den går bara till typ... Högdalen o sånt där konstigt!

Känns som jag tillhör "eliten" bland graviditetsillamåare. Fy tusan vad jag spytt både förra graviditeten och denna:crazy:. Har provat kräkas på de mest märkliga ställena, från hästryggen i motvind rekommenderas inte:o.

Jaja, finns ju vissa receptfria saker att prova. Tex prostafen (åksjuketabletter), seabands (köps på apoteket), ingefära sägs hjälpa en del. Sen fick jag tips som lingonsylt, melon, salta kex, mineralvatten. Inget av detta hjälpte mig.

Min första graviditet genomled jag i en dimma av spyor och trötthet, nu denna gång när jag dessutom har en dotter på 1 år att ta hand om tog jag kontakt med VC och fick receptbelagd medicin. Känner du att du inte klarar av det vardagliga livet så ta kontakt med en läkare och få "riktig" medicin.

Jag kan trösta dig med att jag hade en kraftig topp i illamåendet precis innan det vände. Det var då jag spydde som mest. Blev bättre bara för några dar sen, så jag hoppas det håller i sig. Förra graviditeten höll det i sig till v17, då var det som att trycka på en knapp så var det borta. Jag minns precis när det hände - stod i stallet och skulle sela på en häst när jag fick en jättekonstig känsla i magen. Då insåg jag att jaha, jag mår inte illa längre, men jag är jättehungrig! Hungerkänslor hade jag inte haft på två månader :p

Jag har mått illa i 3x9 månader, aldrig kräkts men konstant i stadiet innan det kommer, jag hade välkomnat att få spy faktiskt.
Mitt första graviditetssymptom har varit illamåendet.
Första barnet gick jag ner 18 kg från ogravid till fullgången, då ville de lägga in mig för observation men jag lyckades klara mig från det hotet. Jag kände mig bättre om jag låg och åt och sen bara åt vissa saker. Med nr 2 var det isbergssallad med senapsdressing och kokta makaroner, var dödlgt less på det efter 6-7 mån på samma diet.

Mitt illamåande gick över i vecka 12-13 ungefär (illamående=spy 10 ggr/dag)
Sen hade jag inte illamående men fick vissa svårigheter för vissa dofter och typ hundskit på gatan (aldrig haft problem innan) så jag kräktes av synen av hundskit :rofl:
Tog ca 1 år EFTER dottern föddes innan jag slutade spontanspy.... jag kunde tänka "spy" så spydde jag.... inga bromsar alls :rofl: nu kan jag byta bajsblöja och ta upp hundskit utan att spy :banana:

Känns som jag tillhör "eliten" bland graviditetsillamåare. Fy tusan vad jag spytt både förra graviditeten och denna:crazy:. Har provat kräkas på de mest märkliga ställena, från hästryggen i motvind rekommenderas inte:o.

Jaja, finns ju vissa receptfria saker att prova. Tex prostafen (åksjuketabletter), seabands (köps på apoteket), ingefära sägs hjälpa en del. Sen fick jag tips som lingonsylt, melon, salta kex, mineralvatten. Inget av detta hjälpte mig.

Min första graviditet genomled jag i en dimma av spyor och trötthet, nu denna gång när jag dessutom har en dotter på 1 år att ta hand om tog jag kontakt med VC och fick receptbelagd medicin. Känner du att du inte klarar av det vardagliga livet så ta kontakt med en läkare och få "riktig" medicin.

:eek: Tur att jag inte rider längre! :rofl:

Jag lyckades åka tunnelbana imorse utan att må alltför dåligt. Har provat åka framlänges, baklänges, stå upp.. Men det blir ingen skillnad. Fick en "må dåligt attack" hemma så jag trodde att jag skulle må pyton. Men ikke.. Undrar vad som spelar in i mitt fall! Ska prata med BM eller läkare.

Jag kan trösta dig med att jag hade en kraftig topp i illamåendet precis innan det vände. Det var då jag spydde som mest. Blev bättre bara för några dar sen, så jag hoppas det håller i sig. Förra graviditeten höll det i sig till v17, då var det som att trycka på en knapp så var det borta. Jag minns precis när det hände - stod i stallet och skulle sela på en häst när jag fick en jättekonstig känsla i magen. Då insåg jag att jaha, jag mår inte illa längre, men jag är jättehungrig! Hungerkänslor hade jag inte haft på två månader :p

Å herregud, ska man bli sådär hungrig IGEN! :rofl: Äh vad fasen, det är bara några månader med illamående o hungerkänslor. Det är nog (haha) värt det :angel:

Jag har mått illa i 3x9 månader, aldrig kräkts men konstant i stadiet innan det kommer, jag hade välkomnat att få spy faktiskt.
Mitt första graviditetssymptom har varit illamåendet.
Första barnet gick jag ner 18 kg från ogravid till fullgången, då ville de lägga in mig för observation men jag lyckades klara mig från det hotet. Jag kände mig bättre om jag låg och åt och sen bara åt vissa saker. Med nr 2 var det isbergssallad med senapsdressing och kokta makaroner, var dödlgt less på det efter 6-7 mån på samma diet.

Ojojoj vad tokigt. Jag förstår det där med att "välkomnat att få spy", skulle nästan kännas bättre. Då kanske det går över för några minuter.

Låter som att du hade "småjobbiga" graviditeter. Stackare.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 125
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 387
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 793
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?