Sv: Jag lider av dressyrfobi - HJÄLP!
Men helt allvarigt, om man rider felväg, har missuppfattat programmet så man inte utför rörelsena på två ställen (två 0 poäng) och ÄNDÅ rider på 54% då skulle jag vara riktigt nöjd (med %:en)
Det betyder ju att om du bara hade ridigt rätt väg (plus 2p) och gjort rätt sak på rätt plats så du fått två 6 or ist för två 0 or och då hamnat på ca 63%.
Sen håller jag med Saigon, det tar tid att lära sig tävla! Det är inte som att träna hemma. Ganska långt ifrån faktiskt...
Det handlar inte om att RIDA dressyr, utan att TÄVLA dressyr.
Det började med att jag bestämde mig för att testa tävla dressyr, något jag aldrig gjort innan. För att det skulle bli en positiv och bra första upplevelse så lånade jag en vänninas jättefina dressyrsto som är utbildad intermediare (istället för min dåvarande övervuxna ponnyburk).
Jag tar sikte mot ett tävlingsdatum 2 månader längre fram och lägger mig i stenhård träning med stoet. Vi åker o tränar för duktiga tränare och det känns bättre och bättre.
När tävlingsdagen kommer så känns det hur bra som helst! Stoet är taggad eftersom det är länge sen hon var på tävlingsbanorna och hon älskar att visa upp sig! Rider in på banan - allting känns HUR BRA SOM HELST! Programmet flyter igenom sånär som på en felridning, och jag är så stolt över att sitta på denna fina häst som verkligen ger allt! Efteråt så är både ägare och kompisar jätteglada för min skull eftersom det såg så bra ut.
Sen kommer kallduschen.... protokollet. Ojojoj... Vi var så nerdömda. 54%. Vi fick bland annat 2 st 0r (i en LC). Jag grät och var så fruktansvärt besviken. Fattade ingenting.
Efter det så har jag gjort mig av med ponnyburken och köpt en fin hoppgurka (e Casir Ask). Vi tävlar hoppning och gör det ganska bra! Debuterade 110 för några veckor sen osv.
I somras tog jag modet till mig för att åka och tävla dressyr igen, med min nya häst. Usch usch usch. Vi landade dock på 58%, men det känns ändå inte bra liksom!
Nu har vi börjat terrängträna och vill testa att tävla terräng, men då är det ju det där med dressyren....
Så hur botar jag min dressyrfobi??
Men helt allvarigt, om man rider felväg, har missuppfattat programmet så man inte utför rörelsena på två ställen (två 0 poäng) och ÄNDÅ rider på 54% då skulle jag vara riktigt nöjd (med %:en)
Det betyder ju att om du bara hade ridigt rätt väg (plus 2p) och gjort rätt sak på rätt plats så du fått två 6 or ist för två 0 or och då hamnat på ca 63%.
Sen håller jag med Saigon, det tar tid att lära sig tävla! Det är inte som att träna hemma. Ganska långt ifrån faktiskt...