Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, på min (nuvarande) hemmaklubb är det blodigt allvar oavsett status på tävling.
Fick ett plötsligt infall....
Man kanske ska låna det där stoet igen och ta revansch????
Kan ju inte bli sämre liksom?
Jag tyckte rent allmänt att det var roligt att läsa protokollet för att jag förstod vad jag måste jobba med, men ibland begrep inte heller jag någonting. T ex, jag red Lätt C:1 och där ska man göra trav-halt-trav och stå 6 sek vid X, och det stod i kommentarerna "Fin halt. Hästen stilla o balanserad. Lydigt iväg i trav". Där fick vi en 7:a - jag undrar vad vi skulle gjort bättre för att få högre poäng, eftersom enl vad hon skrev gjorde vi allt rätt?
Dessutom fick jag en 5:a för min sits så du ska vara glad för din 7:a - jag var lite besviken på det, jag vet att jag inte är Jan B men jag skulle trott att jag var värd en 6:a iaf.
Såhär har jag fått det förklarat för mig, kan ju iofs vara helt felaktigt men för egen del känner jag att "it makes sence".
Om du i ett program rent generellt ligger på 6: or dvs att du genomför det mesta helt Ok varken mer eller mindre så tenderar domarna att ligga där omkring även i de moment där du ngt sämre 5: or eller ngt bättre 7: or. Enbart i undantagsfall dvs om det är ett riktigt dåligt utfört moment eller ett riktigt bra utfört moment länger de på skalan dvs ger dig en 4:a eller en 8:a.
Alltså hade du 58% i slutresultat på din ritt så skulle jag säga att du snittade 6: or. En 5:a på sitsen betyder då att domaren inte var lika nöjd med den som din ritt överlag och en 7:a på skritten tvärtom att domaren ansåg den vara bättre än din egentliga nivå.
Jag har i de få klasser jag ridit med Danne också snittat 6: or (strax under 60% hela tiden ) Har jag fått en 7:a så har kommentaren varit superpositivt och jag skulle tippa på att hade jag snittat 7: or så hade jag med den kommentaren fått en 8:a i stället. Jag har vid något enstaka tillfälle fått 8r men då med kommentarer som Perfekt utfört moment. Ekipaget helt i harmoni osv.
Vet inte om du blev klokare av det men som sagt. it makes sence när jag kollar på mina protokoll iaf.
Domare är inte så bra på att följa skalans benämningar i kommentarerna tyvärr. Det kan förvirra en hel del =/
Ja eller tvärtom tycker jag verkar vara ...dom fastnar i 6/7-träsket?
Såhär har jag fått det förklarat för mig, kan ju iofs vara helt felaktigt men för egen del känner jag att "it makes sence".
Om du i ett program rent generellt ligger på 6: or dvs att du genomför det mesta helt Ok varken mer eller mindre så tenderar domarna att ligga där omkring även i de moment där du ngt sämre 5: or eller ngt bättre 7: or. Enbart i undantagsfall dvs om det är ett riktigt dåligt utfört moment eller ett riktigt bra utfört moment länger de på skalan dvs ger dig en 4:a eller en 8:a.
Alltså hade du 58% i slutresultat på din ritt så skulle jag säga att du snittade 6: or. En 5:a på sitsen betyder då att domaren inte var lika nöjd med den som din ritt överlag och en 7:a på skritten tvärtom att domaren ansåg den vara bättre än din egentliga nivå.
Jag har i de få klasser jag ridit med Danne också snittat 6: or (strax under 60% hela tiden ) Har jag fått en 7:a så har kommentaren varit superpositivt och jag skulle tippa på att hade jag snittat 7: or så hade jag med den kommentaren fått en 8:a i stället. Jag har vid något enstaka tillfälle fått 8r men då med kommentarer som Perfekt utfört moment. Ekipaget helt i harmoni osv.
Vet inte om du blev klokare av det men som sagt. it makes sence när jag kollar på mina protokoll iaf.
Jag var med i min första dressyr clearround för några veckor sedan.
I första galoppen så snubblade min häst, och galoppfattningen kom väldigt sent efteråt, skulle galoppera vid H, men blev vid E istället :s Men jag fick ändå en 6, med kommentaren, lite utåtställd. Var domaren snäll där och blundade för sanningen, eller tyckte hon att det spelade ingen roll? xP
Läste att någon fick en 0 när hon tog momentet sent
Så vad är rätt ?