jag letar efter en ras.

Eve

Trådstartare
Har sökt lite på google men jag hittar så dåligt.,

I vilketfall, hunden ser precis ut som en Whippet men den är mycket mindre, nån som vet'?:confused:

(Nu slog det mig precis att den hund jag träffade en gång likaväl kan vart en blandning av någotslag.)

Sv: jag letar efter en ras.

är de inte exteriört ganska olika ändå? Om man kikar på SKKs rasbeskrivning är dessa bilder med:

whippet:
FCI162.jpg

italienare:
FCI200.jpg

Som natt och dag. Men de whippets jag har sett i verkligheten har varit som ett mellanting mellan de här bilderna.

Jo, de är olika. Det är egentligen stora skillnader mellan de flesta vinthundar, ändå får man höra att whippet är en "minigreyhound", att saluki är en "greyhound med hängande öron och mer päls" osv. Alla verkar utgå från greyhounden, just eftersom det är den ras som de flesta känner till.

tusen tack!

ja jag ser ju nu att de inte är så lika, men för mig som inte vart så mycket i kontakt med whippet så var det enklast att beskriva den som en
"mini whippet"

jaj tacktack!

Det måste som sagt vara en it. vinthund, världens mysigaste - har en egen liten tjej här hemma :love: Jag kallar dem faktiskt minigreyhound när någon frågar om ras och dessutom frågar vidare. Och då har jag ändå haft greyhound innan, tycker att det är en bra jämförelse som jag vet att många it. vinthundsägare använder.

Det måste som sagt vara en it. vinthund, världens mysigaste - har en egen liten tjej här hemma :love: Jag kallar dem faktiskt minigreyhound när någon frågar om ras och dessutom frågar vidare. Och då har jag ändå haft greyhound innan, tycker att det är en bra jämförelse som jag vet att många it. vinthundsägare använder.

åh lyckos dig!

den dagen då jag verkligen ha tid för en hund då kommer det att bli en it.vinthund!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 027
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 272
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 006
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka