Jag Letar Dressyrträns...

Ring till din närmsta Hööksbutik och kolla om de har det i svart! Annars är Buke sjukt hjälpsamma att leta! Jag fick hjälp med en tröja som var utgående och slut i min butik, då köpte en på buke tröjan åt mig i en annan affär och skickade till mig!!!! Supersnälla människor här :D!
Jag körde förbi och tittade på väg till stallet, men tyvärr är det inte anatomiskt nackstycke och nosgrimman var jättestel.

Du kan ju köpa ett träns i lagom pris med nackstycket du gillar och sedan köpa till en engelsk nosgrimma från ett ställe som Hogsta Ridsport t.ex.

Jag har ett riktigt ihopplock som dressyrträns.
Bred nosgrimma från hooks.
Nackrem från hööks, (till stigbett egentligen)
Anatomisk nackpadd från Schumacher,
Pannband från PS.
käkrem köper jag från PS nu innan jag skall tävla.

Älskar resultatet, :love: så himla stilrent (inga spännen alls på vänstra sidan, spänne för nackrem och nosgrimma på höger sida) Synd att jag inte kan dela instagrambilder här längre?! :down::confused:

Jag hade nog byggt ihop ett eget träns om jag inte hade råd att "bygga" ett eget på typ Xtreme horsemakeover.

kandar och ta bort extra remmen?

tycker att den beskrivningen passar in på nästan alla träns i min lokala ridsports butik, är dock ganska så dyra träns.

mitt dressyrträns är ett globus, tog bara bort nos flärpen. bred nosgrimma, inga decor sömmar, anatomisk nackstycke och de flesta spännena i nacken. ingen aning om namnet dock då jag fick det med dressyrsadeln :p (första tränset som passat direkt på hästen ^_^)

Om rundsytt kan funka så har ju Myo*e har ju rea på highlander-kandaret alternativt capriole topscore kandaret?:)
Edit: och köpa till en nackpadd

@Houdinie vad är budgeten?

Jag hade nog gått till en sadelmakare som tillverkar ett träns som jag vill ha det.
Hittills har jag inte hittat något färdigt kvalitetsträns som går att jämföra med det som en sadelmakare gör om man jämför priset mot kvalitet.

Jag har beställt träns från svensk sadelmakare i fint tärnsjöläder för ca 2000kr.
Fått det precis som jag vill och kvaliteten är bättre än de flesta dyrare märkesträns.

• Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 241
Senast: Åsa A
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?