Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tack alla igen för era kloka råd.
Var iväg ikväll och red på en fyrkantsbana.
Jag krävde ingen speciell form av henne utan bara balans. När hon gav efter,,gav jag efter osv osv...det ni skrivit om i tråden.
Kan ju säga att hon var inte det minsta tung
Hon sökte sig neråt och gick i form emellanåt men var inte tung och låg inte i handen. Jag kände i traven hur hennes bakben kom mer under henne. Dock gick hon i låg form men med mer bakbensaktivitet.
Jag tänkte också på min sits och mer vikt bakåt....markant skillnad.
I morgon är det vilodag men på lördag blir det ridtur ute...hoppas det känns likadant då.
Jo...visst tog vi lite kort och filmade lite...som jag sa.....däremot har jag en man som inte vet vid vilka ögonblick man ska ta kort och filma....resultatet...........givetvis de sämsta ögonblicken.
Men....Ska du inte berätta vad har hänt och hur det går??? Du kan inte bara lämna det så. Det är grejen med många av de här tråder alla vill har råd men det är sällan att folk säger hur det har fungerat.
Så snälla låt oss höra hur det går för dig och din häst!
Det går framåt. Gjorde en tråd alldeles nyss om att jag ville ha hjälp men förutom mina problem där så går hon väldigt bra nu.
Hon har verkligen börjat jobbat med bakbenen ordentligt och hon har blivit väldigt följsam. Hon blir inte tung i handen längre trots att hon går i låg form.
Vi har jobbat en del med sidoförande rörelser och det går jättebra.
För ett par veckor sedan var jag på min första träning med en duktigt erkänd tränare och också domare inom western. Det var jättekul och väldigt nyttigt. Om två veckor åker vi dit igen.
Här är lite bilder från träningen,,dock dålig kvalitet på en del..
Här däremot sitter jag som en kratta på dessa bilder...fullt medveten om det.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.