Sv: Jag härmapa- vill oxå ha kritik *bilder*
Du har fått bra tips med att släppa henne ut lite. Vid skritt och tänkar att ta i henne kortar stunder istället för att släppa ut korta stunder. Låt hon vara mer naturligt sen att du jobba att ta i henne i form. Många ta de i form direkt sen jobba att släppa ut sist. Hänger du med? Hon har lärt sig att du kan hjälpa att hålla hennes balans. She's a big girl she kan do it herself.
. Om du måste hålla upp henne vid trav, trava inte. Går till baks till skritt när hon kan bär sig själv då ska man öka gångarter. Samma med skritt om du ska hålla up henne där med, lära att samla vid stilla stående.
Med bilderna ser jag mer att du kan jobba mer med din balans. Hitta en bättre balans pukt att sätter på. Att göra saker med din kropp först med vad du vill att hästen ska göra. De speglar mer än vad vi tror. Om du tänkar så att din kropp är som hästens. Allt från naveln upp åt är hästen naveln framåt, allt från din naveln neråt är samma som hästens naveln bakåt. Om hon är fram tung chansen är att du är fram tung. tänk i din huvud "ahh då måste jag lättna up min framdel" Hur skulla man göra det? Du skiftar din vikt mer bakåt eller hur?
Första bild lutar du mer framåt, då behöver hästen bära din vikt också och det inte tar mycket för att vi även tappa balans om vi lutar för framåt.
Samma med denna bilden. Hon sänkar sin huvud för att hålla up dig och att du hålla up hennes huvud för henne. då är det lätt att blir framtung.
Även att du lutar ett par cm mindre det visas i hennes höjd på huvud och hennes steg att hon är en aning lättare
Denna sitts var bättre
[/QUOTE]
den här var bäst av alla. Men hon kommer inte ramla på ansikt om du slutar håller up henne.
Du är mer av slapnat och följsamt i din kropp och du ser att hon är också.
Om du själv studera bilderna mer på din sitts mot hur henne bär sig. Så kan du ser hur hon spegla dig. Första bilden var du fram tung och jag kan ser på dina händer hur mycket du behöver hålla henne. Du ska vara följe samt som möligt och försöker stanna ur vägen för henne. Tänk på din sitts och sen har en kompis sätter up på dina höfter/rygg (
that sounded bad, ingen snusk menade) och har hon lutar lite framåt sen kan du känner hur mycket hon kommer iväg om du ska röra "dina" fram ben. Det tar bara nån cm innan du känner du blir fram tung. Man kan ändra mycket med hästen bara hur du ändra din balans när du sitter och vad du gör med din kropp när du rider.
Sorry om det var för mycket skrivning. Men det är för sällan att vi ta up balans...sen kan jag skriver sidor efter sidor
. Det är just de sista årarna att folk börjar lära att vad vi har lärt bakitid kanske "ooops" har varit fel. allafall hoppas att du får nåt av detta skramel.